Nabór kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny
OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY
z dnia 23 stycznia 2023 r.
Zastępca Kierownika Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tykocinie
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny
- Nazwa i adres jednostki:
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Tykocinie, ul. Złota 2, 16-0180 Tykocin
- Określenie stanowiska:
Asystent rodziny
- Rodzaj zatrudnienia:
Umowa zlecenie na 2023 r. – do 50 godzin miesięcznie (liczba godzin może ulec zmianie, w zależności od liczby rodzin objętych pomocą asystenta rodziny)
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Asystentem rodziny może być osoba, która
- a) posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 447 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiada obywatelstwo polskie;
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- wymogi pożądane:
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych
- wysoka kultura osobista
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
- nieposzlakowana opinia,
- umiejętność pracy w grupie,
- prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym, grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
- Wymagane dokumenty:
- CV;
- List motywacyjny
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej;
- Oświadczenie o niekaralności;
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
- Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :
– bezpośrednio w siedzibie Ośrodka,
– pocztą na adres Ośrodka, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Asystent rodziny”,
– e-mailem (skany dokumentów) na adres mgops@mgops-tykocin.pl (z obowiązkiem dostarczenia oryginałów dokumentów na rozmowę kwalifikacyjną),
w nieprzekraczalnym terminie do 02.02.2023 r. do godziny 15.00. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Samorządu Miasta i Gminy Tykocin: bip.um.tykocin.wrotapodlasia.pl
- Informacje dodatkowe:
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana na podstawie umowy o świadczenie usług.
- Asystent rodziny prowadzić będzie pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
- Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
- Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
- Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.
Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu: 857182000.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (zwanym dalej RODO) Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Tykocinie informuje:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Tykocinie z siedzibą: ul. Złota 2, 16-080 Tykocin, reprezentowany przez Kierownika Ośrodka, działającego z upoważnienia Burmistrza Tykocina, tel. 857182000, e-mail: mgops@mgops-tykocin.pl
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email: iod@mgops-tykocin.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby administratora.
- Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu: przeprowadzenia naboru na stanowisko Asystenta rodziny oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy zlecenia z Miejsko - Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Tykocinie.
- Podane dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 447 z późn. zm.). Pozostałe dane przetwarzane będą na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed jej cofnięciem.
- Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom zapewniającym na rzecz administratora obsługę informatyczną, prawną oraz podmiotom upoważnionym do tego z mocy prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w odpowiednich przepisach prawa.
- Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do swoich danych oraz prawo ich sprostowania, przeniesienia, usunięcia, ograniczenie przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu.
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, niezbędne do udziału w procedurze naboru.
- Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
Metryka strony