Referaty Urzędu Miasta
Załącznik do zarządzenia
Nr RO.120.20.2020
Burmistrz Tykocina
z dnia 1 października 2020 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO
W TYKOCINIE
Rozdział I.
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Tykocinie określa:
- zakres działania i zadania Urzędu Miejskiego w Tykocinie, zwanego dalej Urzędem;
- organizację Urzędu;
- zasady funkcjonowania Urzędu;
- zakres działania kierownictwa Urzędu, poszczególnych referatów, samodzielnych stanowisk i zespołów merytorycznych.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Tykocin;
- Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Tykocinie;
- Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Tykocinie;
- Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Tykocina;
- Zastępcy Burmistrza - należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Tykocina;
- Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Tykocin;
- Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Tykocin;
- Kierowniku USC - należy przez to rozumieć Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Tykocinie.
- Kierownikach - należy przez to rozumieć Kierowników Referatów.
§ 3
Misja Urzędu
Nadrzędnym celem działania Urzędu Miejskiego w Tykocinie jest zadowolenie i satysfakcja Klientów Urzędu osiągane poprzez świadczenie usług na najwyższym poziomie i efektywne realizowanie zasady samorządności lokalnej.
- Urząd jest jednostką organizacyjną przy pomocy której Burmistrz - jako organ wykonawczy gminy wykonuje:
- zadania własne,
- zadania zlecone,
- zadania powierzone na podstawie porozumień,
- inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
- Urząd działa na podstawie:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw,
- ustawy z dnia 24 lipca 1998r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej w związku z reformą ustrojową państwa,
- niniejszego regulaminu.
- Urząd prowadzi gospodarkę finansową na podstawie przepisów o finansach publicznych i rachunkowości.
- Urząd działa przestrzegając następujących zasad:
- legalności, czyli podejmowania działań prawnych w zakresie przyznanych kompetencji;
- skuteczności, czyli realizacji celów w sposób optymalny;
- efektywności, czyli możliwie najlepszego wykorzystania posiadanych zasobów;
- oszczędności, czyli minimalizacji kosztów prowadzonych działań, przy zachowaniu wymaganej jakości;
- przejrzystości, czyli jawności postępowania zgodnie z aktami normatywnymi;
- dostępności i równego traktowania.
§ 4
- Siedzibą Urzędu jest budynek należący do gminy Tykocin, położony w Tykocinie ul. 11 Listopada 8.
- Urząd czynny jest:
poniedziałek 730 - 1530
wtorek 730 - 1530
środa 730 - 1530
czwartek 730 - 1530
piątek 730 - 1530
- Zawarcie małżeństwa następuje w terminach uzgodnionych z Kierownikiem USC.
- Czas pracy, sprawy porządku i dyscypliny pracy pracowników Urzędu określa Regulamin Pracy, wprowadzany odrębnym zarządzeniem Burmistrza.
Rozdział II.
Zasady kierowania Urzędem - podział zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwem Urzędu
§ 5
- Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz Tykocina.
- Burmistrz kieruje Urzędem, gospodaruje jego środkami finansowymi oraz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- W zakresie kierowania Urzędem Burmistrz dokonuje osobiście czynności zastrzeżone do jego wyłącznej kompetencji oraz działa przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika oraz Kierowników referatów.
§ 6
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
- realizacja zadań organu wykonawczego Gminy;
- reprezentowanie Gminy na zewnątrz;
- realizacja zadań kierownika zakładu pracy w rozumieniu prawa pracy;
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania decyzji z zakresu administracji publicznej w jego imieniu;
- inicjowanie prac koncepcyjno-programowych nad rozwojem Gminy;
- koordynowanie spraw związanych z kontaktami z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, z instytucjami i organizacjami oraz z kontaktami zagranicznymi;
- zapewnienie skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
- zwoływanie narad;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami prawa oraz uchwałami Rady.
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:
- Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika,
- Referatu Spraw Obywatelskich, w tym Urzędu Stanu Cywilnego,
- samodzielnych stanowisk: Radcy Prawnego, Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych i Inspektora ds. OSP.
§ 7
Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
- realizacja zadań określonych w § 6 w czasie nieobecności Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia przez Burmistrza obowiązków;
- wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza wynikających z udzielonych upoważnień:
- nadzór nad opracowywaniem programów rozwojowych, wykonywaniem prac studialnych i prognostycznych oraz analizowaniem zjawisk społecznych i gospodarczych niezbędnych do opracowywania dokumentów strategicznych Gminy;
- nadzór nad realizacją inwestycji gminnych;
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad:
- Referatem Inwestycyjnym i Środowiska;
- Referatem Nieruchomości i Zamówień Publicznych;
- Zastępca Burmistrza zastępuje Sekretarza pod jego nieobecność.
§ 8
- Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
- opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń oraz projektów podziału referatów na stanowiska pracy;
- nadzorowanie opracowywania zakresów czynności pracowników;
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr;
- przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;
- dekretacja korespondencji wpływającej do Urzędu na stanowiska merytorycznie odpowiedzialne;
- nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał;
- wnioskowanie do Burmistrza w sprawach awansowania, nagradzania i udzielania kar;
- koordynacja i organizacja spraw związanych z kontrolą zarządczą;
- kompletowani dokumentacji z przeprowadzonych kontroli zewnętrznych oraz nadzorowanie terminowego wykonywania zaleceń pokontrolnych; sprawowanie nadzoru nad działalnością:
- Referatu Organizacyjnego;
- Inspektora Ochrony Danych
- stanowiska ds. BHP.
12. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
- W przypadku nieobecności Zastępcy Burmistrza uprawnienia i zadania, które zostały przypisane Zastępcy Burmistrza wykonuje
§ 9
Do zadań Skarbnika, jako głównego księgowego budżetu, należy w szczególności:
- przygotowywanie projektu uchwały budżetowej Gminy i jej zmian oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej;
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy;
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
- opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu Gminy;
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
- współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej;
- współpraca w przygotowywaniu wniosków o uzyskanie środków z funduszy zewnętrznych;
- kontrola finansowa gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych Gminy;
- organizacja i czuwanie nad prawidłowym obiegiem dokumentacji finansowo-księgowej;
- sprawowanie nadzoru nad Referatem Finansowo-Księgowym;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.
§ 10
- Referatami Urzędu kierują ich kierownicy, którzy ponoszą odpowiedzialność za sprawne, efektywne, zgodne z prawem i terminowe wykonywanie zadań.
- Kierownik referatu odpowiada przed Burmistrzem za realizację powierzonych mu zadań i kompetencji, organizację i skuteczność pracy referatu oraz wykonanie uchwał i zarządzeń.
- Burmistrz może udzielać kierownikom wytycznych w zakresie realizacji powierzonych im zadań.
- Do podstawowych obowiązków Kierownika Referatu należy w szczególności:
- kierowanie działalnością Referatu zgodnie z wytycznymi Burmistrza i bezpośrednio nadzorujących,
- realizacja uchwał Rady oraz zarządzeń i regulaminów Burmistrza,
- prawidłowe organizowanie pracy referatu, ustalenie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników oraz zapewnienia zastępstw,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień Burmistrza,
- nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników referatu dyscypliny pracy oraz przepisów o zabezpieczeniu informacji, w tym danych osobowych,
- nadzór nad terminowym i prawidłowym wykonywaniem zadań oraz załatwiania skarg i wniosków wnoszonych do Urzędu przez osoby zainteresowane, zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego oraz innymi przepisami prawa,
- nadzór nad prawidłowym obiegiem, ewidencją i przechowywaniem dokumentów i pism wpływających do referatu zgodnie z instrukcją kancelaryjną i archiwalną,
- dbałość o powierzone referatowi pomieszczenia, sprzęt i wyposażenie biurowe,
- systematyczne informowanie bezpośrednio nadzorujących referat o realizacji zadań, wnioskowanie w sprawach pracowniczych, dotyczących awansów i kar porządkowych,
- wykonywanie funkcji kontrolnych zgodnie z odrębnymi w tym zakresie uregulowaniami.
- W czasie nieobecności Kierownika obowiązki jego pełni zastępca, jeżeli stanowisko takie ustalono. Zakres zastępstwa rozciąga się na wszystkie czynności należące do kierownika.
- W referatach, w których nie ustalono stanowiska zastępcy, w wypadku nieobecności kierownika zastępuje go pracownik referatu przez niego wyznaczony. Zasadę tą stosuje się odpowiednio w wypadku nieobecności kierownika lub zastępcy.
- Kierownicy dokonując szczegółowego podziału czynności pomiędzy poszczególnych pracowników w zakresie czynności, obok obowiązków powinni określać zakres uprawnień i odpowiedzialności pracownika oraz zasady zastępstwa między pracownikami.
- Zadania Burmistrza wykonywane są również przy pomocy gminnych jednostek organizacyjnych.
Rozdział III.
Struktura organizacyjna Urzędu. Zakresy działania referatów i samodzielnych stanowisk pracy.
§ 11
- Podstawową komórką organizacyjną Urzędu jest referat.
- Referaty dzielą się na stanowiska.
- Dla realizacji zadań o szczególnym znaczeniu mogą być tworzone komórki organizacyjne o innej nazwie (biura lub zespoły) i samodzielne stanowiska pracy.
- Burmistrz może powołać stałe lub doraźne zespoły merytoryczne do realizacji określonych zadań. Skład stałego zespołu zadaniowego, jego Koordynator/Kierownik oraz zakres zadań określany jest w zarządzeniu. Zespoły doraźne powoływane są w czasie narad Kierowników i nie wymagają formalizowania zarządzeniem.
- Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa, uchwał Rady Miejskiej, Zarządzeń Burmistrza - zgodnie z zapisami niniejszego regulaminu i poleceniami Burmistrza.
- Referaty są zobowiązane do współdziałania z innymi komórkami oraz jednostkami, a także osobami, organizacjami i instytucjami - jeśli realizowane zadania tego wymagają.
- Do realizacji zadań szczególnych mogą być powołani pełnomocnicy Burmistrza.
§ 12
Strukturę organizacyjną Urzędu tworzą:
- Zespół Kierowniczy Urzędu:
- Burmistrz;
- Zastępca Burmistrza;
- Sekretarz Gminy;
- Skarbnik
- Referaty i samodzielne stanowiska pracy: symbol
- Referat Organizacyjny, RO
w tym kierowcy i pracownicy gospodarczy;
- Referat Finansowo-Księgowy; RFK
- Referat Spraw Obywatelskich, RSO
w tym Urząd Stanu Cywilnego; USC
- Referat Inwestycyjno-Środowiskowy; RIŚ
- Referat Nieruchomości i Zamówień Publicznych; RNZ
- Samodzielne stanowiska:
- obsługi prawnej, RP
- Inspektor Ochrony Danych, IOD
- Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych, OIN
- Bezpieczeństwa i Higieny Pracy BHP
- Inspektor ds. OSP OSP
§ 13
- Referatami wymienionymi w 12 ust. 2 pkt 1-5 kierują Kierownicy Referatów.
- Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich jest też Kierownikiem Urzędem Stanu Cywilnego
- Burmistrz może powoływać Zastępców Kierowników.
- Zadania realizowane na stanowiskach wymienionych w 12 ust. 2 pkt 6 a-d mogą być realizowane jako zadania zlecone w ramach umów cywilnoprawnych.
§ 14
- Schemat Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Tykocinie stanowi Załącznik Nr 1 do Regulaminu.
- Do wspólnych zadań wszystkich referatów należy w szczególności:
- realizacja zadań z przyjętej strategii rozwoju gminy,
- koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoju społeczno-gospodarczego gminy,
- zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań należących do właściwości komórki organizacyjnej i zadań określonych w planach społeczno-gospodarczych gminy,
- współdziałanie z innymi referatami i komórkami organizacyjnymi Urzędu, jednostkami organizacyjnymi w zakresie wymaganym dla realizacji zadań,
- współdziałanie z właściwymi organami samorządowymi i państwowymi oraz organizacjami społeczno-politycznymi działającymi na terenie gminy,
- organizacja rozpraw administracyjnych, mediacji, wizji, narad i spotkań oraz ich dokumentowanie,
- współdziałanie z radnymi i sołtysami w sprawach dotyczących gminy,
- przyjmowanie stron, udzielanie niezbędnych informacji i wyjaśnień oraz rozpatrywanie skarg, wniosków, petycji i interpelacji według właściwości,
- opracowywanie propozycji do programów gospodarczych w zakresie swojego działania przygotowanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Radę i Burmistrza oraz innych materiałów wnoszonych na posiedzenia organów gminy wraz z ich uzasadnieniem i opinią Radcy Prawnego,
- prowadzenie postępowania administracyjnego i podejmowanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień Burmistrza,
- usprawnienie organizacji, metod i form pracy referatów,
- wykonywanie czynności wynikających z uregulowań prawnych dotyczących zamówień publicznych, w tym przygotowywanie materiałów do prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień do 30 000,00 EURO,
- opracowywanie dokumentów i informacji na potrzeby Biuletynu Informacji Publicznej a także strony internetowej gminy i ich bieżąca aktualizacja.
- podejmowanie niezbędnych działań w zakresie zapewnienia ochrony przetwarzanych danych osobowych oraz ochrony informacji niejawnych,
- terminowe udostępnianie informacji publicznej na zasadach określonych w przepisach oraz przestrzeganie polityki bezpieczeństwa informacji,
- samokształcenie oraz uczestnictwo w szkoleniach w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- wykonywanie czynności nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi gminy i ich merytoryczną kontrolę,
- uczestnictwo w realizacji zadań obronnych, obrony cywilnej, ochrony ludności, zarządzania kryzysowego w sposób wynikający z zakresu działania danej komórki, szczególnie w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń,
- prawidłowa organizacja Referatu i przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej, regulaminu pracy oraz obiegu dokumentów finansowych, zarządzeń i regulaminów,
- opracowywanie wniosków do projektu budżetu gminy, wniosków do wieloletnich programów inwestycyjnych (mając na względzie oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków) oraz projektów planów finansowych dla zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w części dotyczącej referatu oraz sprawozdań,
- przestrzeganie racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi oraz przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
- opracowywanie wniosków o pozyskanie środków z funduszy unijnych i krajowych oraz ich rozliczanie,
- wykonywanie czynności egzekucyjnych zgodnie z właściwością Referatu,
- wykonywanie czynności związanych z ewidencjonowaniem mienia gminnego,
- terminowe przygotowywanie materiałów niezbędnych do udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia komisji Rady Miejskiej,
- realizacja zadań wynikających z uczestnictwa gminy w związkach międzygminnych i stowarzyszeniach gmin zgodnie z zakresem działania referatów, samodzielnych stanowisk,
- realizacja zadań związanych z wykonywaniem kontroli zarządczej, w tym zarządzanie ryzykiem,
- archiwizowanie dokumentów zgodnie z przepisami oraz czuwanie nad sprzętem i wyposażeniem Referatu,
- kierownicy referatów opracowują i aktualizują szczegółowe zakresy czynności, opisy stanowisk pracy, oraz zakres upoważnień dla pracowników kierowanej komórki organizacyjnej,
- kierownicy referatów odpowiadają bezpośrednio za wykonywanie zadań referatu nie przydzielonych podległym pracownikom,
- kierownicy referatów mogą występować do Burmistrza o powołanie zespołu zadaniowego do wykonywania zadań wykraczających poza zakres działania jednego referatu,
- dbanie o efektywność i skuteczność przepływu informacji wewnętrznej i zewnętrznej,
- obsługa usług na e-PUAP.
§ 15
- Zadania Referatu Organizacyjnego (RO) wyszczególniono w Załączniku Nr 2 do Regulaminu.
- Zadania Referatu Finansowo-Księgowego (RFK) wyszczególniono w Załączniku Nr 3 do Regulaminu.
- Zadania Referatu Spraw Obywatelskich (RSO) wyszczególniono w Załączniku Nr 4 do Regulaminu.
- Zadania Referatu Inwestycyjno-Środowiskowego (RIŚ) wyszczególniono w Załączniku Nr 5 do Regulaminu.
- Zadania Referatu Nieruchomości i Zamówień Publicznych (RNZ) wyszczególniono w Załączniku Nr 6 do Regulaminu.
- Zadania realizowane w ramach samodzielnych stanowisk wyszczególniono w Załączniku Nr 7 do Regulaminu.
§ 16
Przy zmianach organizacyjnych i w przypadkach przekazywania obowiązków między pracownikami w związku ze zmianami zakresów czynności w Urzędzie, obowiązuje protokolarne przekazywanie dokumentacji.
§ 17
Urząd prowadzi wspólną obsługę wybranych jednostek organizacyjnych w zakresie określonym uchwałą Rady Miejskiej.
Rozdział IV.
Zasady współdziałania i zakres obowiązków wobec Rady Miejskiej
§ 18
- W sesjach Rady udział biorą Burmistrz i Skarbnik.
- Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Kierownicy i pracownicy referatów oraz Kierownicy jednostek organizacyjnych lub ich zastępcy, biorą udział w sesji na polecenie Burmistrza.
§ 19
W posiedzeniach Komisji Rady udział biorą pracownicy oraz Kierownicy jednostek organizacyjnych właściwi ze względu na przedmiot obrad.
§ 20
- Kierownicy referatów oraz kierownicy jednostek organizacyjnych odpowiadają za jakość i terminowe opracowanie materiałów przeznaczonych do rozpatrzenia.
- Podstawą opracowań są okresowe plany pracy Rady.
- Materiały na sesję winny być opracowane w sposób pozwalający na wszechstronną analizę zagadnień, ich ocenę oraz ustalenie właściwych kierunków działania i środków ich realizacji.
- Materiały na posiedzenia komisji Rady winny być opracowane w sposób zwięzły, rzeczowy i zakończone wnioskami.
§ 21
- Kierownicy referatów oraz Kierownicy jednostek organizacyjnych udzielają odpowiedzi na wnioski i zapytania bezpośrednio na sesji Rady a w przypadku niemożności udzielenia takiej odpowiedzi z uwagi na konieczność zebrania niezbędnych, udokumentowanych informacji, bądź żądanie udzielenia odpowiedzi na piśmie przygotowują stosowne projekty odpowiedzi w terminie zgodnym ze Statutem Gminy.
- Kierownicy referatów oraz Kierownicy jednostek organizacyjnych podejmują stosowne działania zapewniające realizację otrzymanego dokumentu.
- W sytuacji kiedy zadania wynikające z uchwały Rady, wniosku lub interpelacji radnego przy ich realizacji wymagają współdziałania kilku referatów lub innych jednostek organizacyjnych, wskazany Referat w dekretacji pisma jako wiodący, koordynuje wykonanie tych zadań.
Rozdział V.
Zasady organizacji działalności kontrolnej
§ 22
- W Urzędzie sprawowana jest kontrola zewnętrzna i wewnętrzna.
- Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawują:
- Burmistrz, Zastępca, Sekretarz i Kierownicy referatów w zakresie swojej właściwości rzeczowej z racji sprawowania funkcji kierowniczych,
- Skarbnik Gminy w zakresie spraw finansowych zgodnie z posiadanymi uprawnieniami,
- upoważnieni
- Kontrolę zewnętrzną wykonują w zakresie przyznanych przez Burmistrza pełnomocnictw:
- Skarbnik Gminy w stosunku do jednostek organizacyjnych w zakresie budżetu i planu finansowego oraz realizacji innych zadań finansowych,
- kierownicy referatów w stosunku do jednostek organizacyjnych w zakresie swojej właściwości rzeczowej,
- upoważnieni pracownicy.
- Szczegółowe zasady i tryb prowadzenia kontroli w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych Gminy określa odrębne zarządzenie Burmistrza.
Rozdział VI.
Zasady podpisywania pism i decyzji
§ 23
- Pracownicy Urzędu działają przy załatwianiu określonych spraw na podstawie upoważnienia Burmistrza i ponoszą przed nim odpowiedzialność służbową za realizację powierzonych im zadań.
- Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych przy załatwianiu spraw określa instrukcja kancelaryjna dla organów gmin i związków międzygminnych.
- W Urzędzie stosuje się jednolity rzeczowy wykaz akt.
- Burmistrz w drodze zarządzenia może rozbudować rzeczowy wykaz akt w ramach istniejących symboli z zachowaniem tej samej kategorii archiwalnej.
- W Urzędzie prowadzi się centralny rejestr kancelaryjny. Korespondencja wpływająca do Urzędu rejestrowana jest w systemie elektronicznego obiegu dokumentów.
- Korespondencja adresowana do Rady Miejskiej jest dekretowana na stanowisko obsługi Rady, natomiast adresowana do Przewodniczącego Rady dekretowana jest imiennie na Przewodniczącego Rady.
§ 24
Burmistrz Tykocina podpisuje osobiście:
- korespondencję z organami samorządu terytorialnego,
- korespondencję z naczelnymi i terenowymi organami rządowej administracji ogólnej i specjalnej oraz z Sądami, Prokuraturą, Najwyższą Izbą Kontroli i Regionalną Izbą Obrachunkową,
- korespondencję z organami partii politycznych i organizacji społecznych,
- korespondencję z posłami, senatorami i radnymi,
- odpowiedzi na wnioski Komisji Rady Miejskiej, interpelacje i zapytania radnych oraz wnioski i postulaty wyborców,
- wnioski o nadanie odznaczeń państwowych,
- tytuły wykonawcze i zaświadczenia,
- projekty uchwał i materiałów na sesję Rady Miejskiej,
- zarządzenia, decyzje, postanowienia, pisma okólne i polecenia służbowe dotyczące działalności Urzędu,
- wszelkie pisma dotyczące stosunku pracy pracowników Urzędu, dyrektorów
i kierowników podległych jednostek organizacyjnych,- pisma z zakresu obrony cywilnej i ochrony przeciwpowodziowej oraz z ustawy
o powszechnym obowiązku obrony RP,- upoważnienia i pełnomocnictwa wynikające z ustawy o samorządzie gminnym,
- pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
- pisma zastrzeżone do podpisu Burmistrza Tykocina odrębnymi przepisami lub mające
ze względu na swój charakter specjalne znaczenie,
§ 25
Zastępca Burmistrza Tykocina, Sekretarz Gminy i Skarbnik Gminy podpisują pisma odpowiednio do podziału kompetencji na podstawie udzielonego upoważnienia.
§ 26
Kierownicy referatów i pracownicy samodzielnych stanowisk podpisują pisma oraz decyzje administracyjne zgodnie z zakresem upoważnienia.
§ 27
- Do podpisywania dokumentów dotyczących zaciągania zobowiązań stosuje się przepisy szczególne.
- Ustala się następujące zasady podpisywania umów i porozumień:
- umowa, porozumienie przed podpisaniem powinny być zaakceptowane przez Radcę Prawnego,
- umowy, porozumienia, które mogą spowodować powstanie zobowiązań finansowych powinny zostać opatrzone kontrasygnatą Skarbnika lub osoby przez niego upoważnionej.
§ 28
- Referat Organizacyjny prowadzi centralny rejestr skarg, wniosków i petycji wpływających do Urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez Burmistrza, Zastępcę, Sekretarza oraz Kierowników.
- Burmistrz przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach 8.00-12.00 oraz czwartki w godz. 8.00-12.00 i 15.30-16.30.
- Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik i Kierownicy referatów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia w godzinach pracy Urzędu.
§ 29
- Załatwianie skarg, wniosków i petycji należy do merytorycznie właściwych komórek organizacyjnych Urzędu.
- Przy centralnym rejestrze gromadzone są wyłącznie kopie dokumentów ostatecznego załatwienia, natomiast w merytorycznie właściwych komórkach organizacyjnych (referat, samodzielne stanowisko pracy) gromadzona jest dokumentacja oraz spisy załatwionych skarg, wniosków i petycji.
§ 30
- Dokumenty i materiały przedstawione do podpisu Burmistrza, Zastępcy Burmistrza
lub Sekretarza Gminy powinny być uprzednio parafowane przez Kierownika referatu opracowującego i Kierowników referatów, z którymi zostały uzgodnione lub przez pracownika samodzielnego stanowiska pracy.- Na projektach dokumentów określonych w ust. 1 powinna być także zamieszczona adnotacja wymieniająca pracownika opracowującego poprzez dopisanie na końcu sygnatury akt pierwszej litery imienia i nazwiska.
Rozdział VII.
Zasady organizacji, przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli
§ 31
- Zasady postępowania przy załatwianiu indywidualnych spraw z zakresu administracji określa ustawa Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczegółowe.
- Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego, terminowego, sumiennego i bezstronnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa z uwzględnieniem interesu Państwa, gminy oraz indywidualnych interesów obywateli. Pracownicy winni zachować uprzejmość i życzliwość w kontaktach z obywatelami.
- W Urzędzie prowadzi się centralne rejestry kancelaryjne oraz spisy spraw i odpowiadające im teczki przewidziane instrukcją kancelaryjną.
- Kierownicy referatów oraz pracownicy - zgodnie z ustalonym zakresem obowiązków są odpowiedzialni przed Burmistrzem za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw obywateli.
- Kontrolę terminowości i koordynację działań Urzędu w zakresie skarg i wniosków sprawuje Referat Organizacyjny.
Rozdział VIII.
Postanowienia końcowe
§ 32
Zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu dokonywane są zarządzeniem Burmistrza.
Metryka strony