Uchwała XIII/70/07
Uchwała nr XIII/70/2007
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 28 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Tykocin na 2008 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.), Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 13.138.517 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 14.714.157 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Wykaz zadań inwestycyjnych, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2010, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 3. 1. Deficyt budżetu w kwocie 1.575.640 zł zostanie sfinasowany przychodami z kredytu.
2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 6.
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 28.768 zł
- celową z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zarządzania kryzysowego – 30.000 zł,
§ 5. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 7.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 6. Ustala się dochody w kwocie 74.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 74.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7.1.Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla zakładu budżetowego: przychody – 1.382.482 zł, wydatki – 1.389.484 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 287.000 zł, wydatki – 287.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8.1. Dotacje przedmiotowe dla Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z tytulu dopłaty do ceny za wywóz nieczystosci stałych – 65.400 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 300.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 59.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody – 25.020 zł,
2) wydatki – 59.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 10. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania zobowiązań:
- na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych do wysokości określonej w załączniku 3, 4 i 5,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 800.000 zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków, polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu,
3) lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach niż prowadzący obsługę rachunku gminy,
4) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 2.900.000 zł.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązująca od 1 stycznia 2008 r. i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Metryka strony