Zapytanie ofertowe nr RNZ.271.1.24.2023.AN
Postępowanie: RNZ.271.1.24.2023.AN
„Wykonanie Gminnego Programu Opieki nad zabytkami na lata 2024- 2027 oraz aktualizacji Gminnej Ewidencji Zabytków”
Z A P Y T A N I E O F E R T O W E
- ZAMAWIAJĄCY:
Urząd Miejski w Tykocinie z siedzibą przy ul. 11 Listopada 8, 16 – 080 Tykocin, NIP: 9661773554
Telefon: (85) 718-16-27 wew. 23
Adres e – mail: sekretariat@umtykocin.pl
skrzynka ePuap : /UM_Tykocin/skrytka
Strona internetowa: http://bip.um.tykocin.wrotapodlasia.pl
Godziny urzędowania: poniedziałek- piątek 7.30 – 15.30
Tryb udzielenia zamówienia: Ze względu na wartość zamówienia nieprzekraczającą kwoty 130 000 zł w postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej pzp. Podstawa prawna: wartość niższa niż określona w zapytaniu ofertowym art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy pzp. Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego.
Zamawiający zaprasza do złożenia w zapytaniu ofertowym oferty na poniżej opisany przedmiot zamówienia:
„Wykonanie Gminnego Programu Opieki nad zabytkami na lata 2024- 2027 oraz aktualizacji Gminnej Ewidencji Zabytków”
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
2.1 Przedmiot i zakres rzeczowy zamówienia: Wykonanie Gminnego Programu Opieki nad zabytkami na lata 2024- 2027 oraz aktualizacji Gminnej Ewidencji Zabytków
2.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje:
- W zakresie opracowania Gminnego Programu opieki nad zabytkami na lata 2024-2027
1) Opracowanie i wykonanie Gminnego Programu Opieki nad zabytkami dla Gminy Tykocin zgodnie ze wskazaniami zawartymi w poradniku merytorycznym dla opracowania gminnego programu opieki nad zabytkami wydanym przez Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków ( obecnie Narodowy Instytut Dziedzictwa),
2) Uzyskanie pozytywnej opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
3) Wykonanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami na lata 2024-2027 wraz z uzasadnieniem dla Rady Miejskiej w Tykocinie,
4) Prezentacja Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami na lata 2024-2027 na posiedzeniu właściwej merytorycznie Komisji Rady Miejskiej w Tykocinie oraz sesji Rady Miejskiej w Tykocinie, na której podejmowana będzie uchwała w sprawie jego przyjęcia.
- W zakresie aktualizacji Gminnej Ewidencji Zabytków:
1) Weryfikacja istniejącej listy obiektów objętych Gminną Ewidencją Zabytków w zakresie zgodności z Rejestrem Zabytków Nieruchomych Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku oraz z listą zabytków wpisanych do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
2) W przypadku stwierdzenia, że dany obiekt powinien być objęty wpisem do Gminnej Ewidencji Zabytków należy przygotować stosowny wniosek do WKZ w Białymstoku w tym zakresie i uzyskanie pozytywnej opinii,
3) Aktualizacja istniejących lub opracowanie nowych kart adresowych wg wzoru wprowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
4) Sporządzenie tabelarycznego zestawienia obiektów w układzie adresowym i ewidencyjnym wg miejscowości.
- Wykonawca w ramach złożonej oferty do niniejszego zamówienia poniesie wszelkie koszty niezbędne do wykonania i uzyskania niezbędnych opinii (ma skalkulować całokształt kosztów w cenie złożonej ofert).
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu zaktualizowaną Gminną Ewidencje Zabytków w następującej formie:
1) 1 egzemplarz w wersji papierowej (format A4 w kolorze);
2) 1 egzemplarz w formie cyfrowej (word,doc, pdf);
3) tabelaryczne zestawienie w formie papierowej oraz cyfrowej umożliwiającej edytowanie w układzie adresowym i ewidencyjnym wg miejscowości.
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu Gminny Program Opieki nad Zabytkami w następującej formie:
1) 2 egzemplarze w wersji papierowej (format A4 w kolorze),
2) 2 egzemplarze w wersji elektronicznej edytowalnej,
3) projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami wraz z uzasadnieniem w formie papierowej i elektronicznej.
- Wykonawca zapewni opracowanie dokumentacji z należytą starannością w sposób określony w przepisach.
- Obecnie w Gminnej Ewidencji Zabytków znajdują się karty adresowe, które powinny zostać przeanalizowane, zweryfikowane i ewentualnie poprawione (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi).
- Wykonanie Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami na lata 2024-2027 oraz aktualizacji Gminnej Ewidencji Zabytków winno uwzględniać wymagania wynikające z:
1) ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz.840 z późn. zm.);
2) rozporządzenia Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (Dz. U. z 2021, poz. 56);
3) instrukcji opracowania karty adresowej zabytku nieruchomego (GEZ) i jej wzoru opublikowaną przez Narodowy Instytut Dziedzictwa w Warszawie,
4) poradnika metodycznego pt. Gminny program opieki nad zabytkami" opracowanym przez Krajowy Ośrodek Badan i Dokumentacji Zabytków (obecnie Narodowy Instytut Dziedzictwa).
- TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: od dnia podpisania umowy do …………… 2024 r.( 6 miesięcy)
- KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE:
1) Kryterium oceny ofert – cena 100 % (kwotę netto, podatek VAT oraz kwotę brutto należy podać z dokładnością do 2 miejsc po przecinku).
2) W przypadku, gdy Zamawiający otrzyma dwie takie same oferty cenowe, zastrzega sobie prawo wezwania do złożenia oferty uzupełniającej. Cena w ofercie uzupełniającej nie może być wyższa niż w ofercie pierwotnej.
3) Oferty będą oceniane w następujący sposób:
Pc = (Cn : Cb) x 100
gdzie:
Pc – liczba punktów;
Cn – najniższa zaoferowana cena brutto spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu;
Cb – cena brutto badanej oferty;
100 – waga kryterium cena (100%)
4) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i warunkowych.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki:
1) posiadają doświadczenie w realizacji przedmiotu zamówienia – poprzez doświadczenie rozumie się wykonanie lub udział w zespole projektowym przy opracowywaniu (minimum 2 opracowania programu opieki w ostatnich 5 latach oraz minimum 1 opracowanie gminnej ewidencji zabytków z pozytywną opinią WKZ) przedsięwzięcia o tematyce i w zakresie wskazanym w przedmiocie zamówienia (należy złożyć z ofertą):
2) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- a) Na podstawie art. 1 pkt 3 oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 129 z późn.zm.) wyklucza się:
- b) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
- c) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
- d) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
- e) Do Wykonawcy podlegającemu wykluczeniu na podstawie rodz. VI pkt 3 ppkt 1-3 stosuje się art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 5) okres Wykluczenia rozpoczyna się zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, tj. z dniem 1 maja 2022 r.
3) Z postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego Zamawiający wykluczy:
1) Wykonawcę w stosunku, do którego ogłoszono upadłość;
2) Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego lub za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
3) Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
4) nie złożył dowodów potwierdzających doświadczenie.
- WRAZ Z OFERTĄ NALEŻY ZŁOŻYĆ:
Oferta powinna zawierać:
- a) formularz oferty- Załącznik nr 1;
- b) wykaz wykonanych przez oferenta w okresie ostatnich 5 lat opracowań - Załącznik nr 5;
- c) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – Załącznik nr 4;
- d) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik;
- e) RODO- Załącznik nr 6.
- SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI:
Za pomocą poczty elektronicznej (sekretariat@umtykocin.pl).
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego.
- MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Ofertę wykonawcy wraz z załącznikami należy wysłać na adres mailowy: sekretariat@umtykocin.pl lub wysłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Tykocinie ul. 11 Listopada 8, 16-080 Tykocin, w nieprzekraczalnym terminie do 10 grudnia 2023 r. do godz. 10:00.
Ofertę można złożyć w formie skanu lub dokumentu opatrzonego podpisem kwalifikowanym, zaufanym, własnoręcznym, osobistym.
W temacie wiadomości e-mail należy wpisać: Oferta na wykonanie Gminnego Programu Opieki nad zabytkami na lata 2024- 2027 oraz aktualizacji Gminnej Ewidencji Zabytków” RNZ.271.1.24.2023.AN.
- ISTOTNE WARUNKI POSTĘPOWANIA:
1) Zamawiający i Wykonawca związani są ofertą 30 dni od daty jej złożenia.
2) W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z właściwymi Oferentami w celu uzupełnienia lub doprecyzowania złożonych dokumentów.
3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia zapytania ofertowego na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny.
4) Zamawiający może udzielić odpowiedzi, wyjaśnień oraz modyfikacji w prowadzonym zapytaniu, na stronie prowadzonego postępowania z podaniem treści z podaniem treści pytania bez źródła jego posiadania.
5) Wykonawca może złożyć tylko 1 ofertę.
6) Oferty należy sporządzić w języku polskim.
7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do podjęcia negocjacji cenowych z Wykonawcą, który złożył w oparciu o przyjęte kryteria najkorzystniejszą ofertę. Negocjacje cenowe zostaną podjęte w szczególności w przypadku, gdy zaoferowana cena będzie wyższa od założonej przez Zamawiającego.
8) Oferty niespełniające któregokolwiek z wymagań, lub których treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego nie uzupełnione na wezwanie Zamawiającego zostaną odrzucone.
- INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:
1) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia i zamieści informację na stronie bip Tykocin w zakładce zapytania ofertowe pod prowadzonym postępowaniem.
2) Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy.
3) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
4) Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.
5) W toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oferty.
- WARUNKI PŁATNOŚCI
Faktura wystawiana przez Wykonawcę winna zawierać następujące dane:
Nabywca: Gmina Tykocin ul. 11 Listopada 8 16-080 Tykocin, NIP: 966-177-35-54
Odbiorca: Urząd Miejski w Tykocinie ul. 11 Listopada 8 16-080 Tykocin
- ZAŁĄCZNIKI
- Formularz ofertowy,
- OPZ
- projekt umowy;
- oświadczenie o spełnieniu warunków;
- oświadczenie Wykonawcy – Doświadczenie zawodowe;
- oświadczenie RODO.
Metryka strony