uchwała 216
UCHWAŁA NR XLV/ 216 / 10
RADY MIEJSKIEJ W TYKOCINIE
z dnia 26 września 2010 r.
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej gminy Tykocin.
Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz.U. Nr 142 poz.1591, ze zmianami) oraz art. 234 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz. 1240 ze zmianami), Rada Miejska w Tykocinie uchwala co następuje:
§ 1. W celu opracowania projektu budżetu Gminy Burmistrz w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy przekazuje w formie pisma kierownikom jednostek organizacyjnych, kierownikom referatów i samodzielnym pracownikom Urzędu Miejskiego wytyczne w sprawie opracowania materiałów planistycznych.
§ 2.1. Komisje stałe Rady Miejskiej, radni, sołectwa, mieszkańcy, organizacje pozarządowe składają Burmistrzowi wnioski do projektu budżetu nie później niż do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych opracowują wycinkowe materiały planistyczne w zakresie niezbędnym do opracowania projektu budżetu Gminy i przekazują je Skarbnikowi Gminy w terminie do dnia 20 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
3. Kierownicy referatów Urzędu Miejskiego oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy opracowują i przedkładają Skarbnikowi Gminy projekty dochodów i wydatków oraz projekt zadań rzeczowych w terminie do dnia 20 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 3. Skarbnik Gminy na podstawie otrzymanych materiałów i wniosków, jak również informacji o należnych gminie dochodach i subwencjach opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków oraz inne materiały niezbędne do sporządzenia załączników do projektu uchwały budżetowej.
§ 4. Na podstawie przedłożonych przez Skarbnika Gminy materiałów Burmistrz opracowuje projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami.
§ 5. W terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy Burmistrz wydaje zarządzenie w sprawie projektu budżetu gminy i przedstawia je:
1. Radzie Miejskiej,
2. Regionalnej Izbie Obrachunkowej - celem zaopiniowania.
§ 6. Projekt uchwały budżetowej obejmuje elementy określone w art. 212, 214, 235, 236 i 237 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz. 1240 ze zmianami), a dodatkowo:
1) zestawienie tabelaryczne dochodów gminy jest sporządzane w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
2) zestawienie tabelaryczne wydatków gminy jest sporządzane w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej.
§ 7. Objaśnienia do projektu uchwały budżetowej winny zawierać w szczególności:
1. w zakresie dochodów - szczegółowe omówienie poszczególnych źródeł dochodów
ze wskazaniem sposobu i podstaw ich kalkulacji, zaś w przypadku dochodów ze
sprzedaży mienia - uzasadnienie jego zbycia,
ze wskazaniem sposobu i podstaw ich kalkulacji, zaś w przypadku dochodów ze
sprzedaży mienia - uzasadnienie jego zbycia,
2. w zakresie wydatków - szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków
z wyodrębnieniem:
z wyodrębnieniem:
a) wydatków jednostek budżetowych z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych
od wynagrodzeń oraz wydatków rzeczowych,
od wynagrodzeń oraz wydatków rzeczowych,
b) wydatków na inwestycje,
c) wydatków na zadania administracji rządowej zlecone gminom,
d) dotacji z budżetu,
3. omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów
związanych z ewentualnymi spłatami zaciągniętego długoterminowego kredytu bankowego i
pożyczek oraz wykupu papierów wartościowych,
związanych z ewentualnymi spłatami zaciągniętego długoterminowego kredytu bankowego i
pożyczek oraz wykupu papierów wartościowych,
4. informację o finansowaniu wydatków majątkowych ze szczególnym uwzględnieniem danych o wydatkach inwestycyjnych obejmujących m.in.:
a) nazwę inwestycji
b) źródła finansowania
c) etap procesu inwestycyjnego (np. przygotowanie dokumentacji, roboty budowlane),
d) ogólny koszt inwestycji,
e) rok rozpoczęcia i zakończenia inwestycji.
§ 8.1. Przewodniczący Rady Miejskiej przekazuje niezwłocznie otrzymane materiały, o których mowa w § 5, do zaopiniowania stałym komisjom Rady.
2. Komisje stałe Rady w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów wymienionych w ust.1 odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie opinie o projekcie uchwały budżetowej.
3. Komisje proponujące wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku planowanego w projekcie zobowiązane są wskazać źródła jego sfinansowania.
4. Opinie komisji nie później niż w ciągu 7 dni przedstawiane są komisji właściwej ds. budżetu, która w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty ich otrzymania formułuje ostateczną opinie i przedkłada ją Przewodniczącemu Rady Miejskiej na sesję budżetową.
§ 9. W okresie od sporządzenia projektu uchwały budżetowej, Burmistrz w formie zarządzenia, może wprowadzać autopoprawki do projektu budżetu. Zarządzenie jest przekazywane niezwłocznie Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
§ 10. Burmistrz po zapoznaniu się z opinią komisji właściwej ds. budżetu przekazaną przez
Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, w terminie na 14 dni przed sesją, na której planowane jest uchwalenie budżetu, przekazuje Radzie Miejskiej ostateczny tekst uchwały budżetowej.
Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, w terminie na 14 dni przed sesją, na której planowane jest uchwalenie budżetu, przekazuje Radzie Miejskiej ostateczny tekst uchwały budżetowej.
§ 11. Porządek sesji budżetowej powinien obejmować następujące punkty:
1. odczytanie ostatecznego projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza,
2. odczytanie opinii komisji właściwej do spraw budżetu,
3. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie kwoty długu,
4. odniesienie się Burmistrza do opinii z pkt 2 i 3,
5. dyskusja nad projektem uchwały budżetowej oraz nad wnoszonymi w trakcie sesji poprawkami i ich przegłosowanie,
6. głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§ 12. Traci moc uchwała Nr XXII / 114 / 08 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 29 października 2008 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń.
Metryka strony