Protokół Nr 4
PROTOKÓŁ Nr 4/07
Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 6 marca 2007 r.
Posiedzenie Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Komisji Pana Roberta Cimocha.
W posiedzeniu udział wzięli radni oraz pracownicy urzędu według list obecności załączonych do protokołu.
Do punktu 1.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał wszystkich zgromadzonych i rozpoczął posiedzenie o godz. 10.08.
Do punktu 2.
Przewodniczący Komisji Radny Robert Cimoch odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym porządkiem obrad głosowało 5 członków komisji. Wniosek został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Zapoznanie się z wnioskami mieszkańców zgłoszonymi w czasie zebrań wiejskich.
4. Zaopiniowanie inwestycji na 2007 rok.
5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok w zakresie rozwoju, finansów i promocji.
6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie określenia stawek dotacji przedmiotowych dla zakładu budżetowego.
7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych i stałych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin;
8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków;
9. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego, poboru podatku od nieruchomości i podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso;
10. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie 1/3 udziału w nieruchomości położonej w obrębie wsi Siekierki.
11. Wolne wnioski i informacje.
12. Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 3.
W wyniku dyskusji radni zwrócili uwagę na potrzeby :
a) remontowania dróg
Radny Jan Nartowicz zgłosił potrzebę przebudowania zerwanego mostku między Pajewem a Radulami.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że jest to inwestycja realna do wykonania w roku bieżącym.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch zapytał Burmistrza, kiedy będą remontowane drogi.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że remontowanie dróg rozpocznie się z chwilą nadejścia sprzyjających warunków pogodowych. Poinformował, że rozstrzygnięty już został przetarg na transport pospółki żwirowo piaskowej do remontu dróg na terenie gminy Tykocin. Remonty dróg są trudnym problemem i nie wie czy Komisja Rozwoju, Finansów i Promocji lub Rada Miejska go rozwiąże. Jego zdaniem, najlepszym wyjściem byłoby powierzenie tego zadania Burmistrzowi.
Radny Jan Nartowicz i Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Bogusław Kwiatkowski poparli opinię Burmistrza.
Radny Witold Rudawski zaproponował wybrać z terenu gminy Tykocin najgorsze drogi, obejrzeć i wyznaczyć sprawiedliwie najbardziej pilne do remontu.
Radny Jan Nartowicz oznajmił, że remonty dróg należy zaczynać od maja.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że najbardziej pilne do remontowania są drogi którymi jeżdżą autokary szkolne. Podsypania żwiru wymaga też droga do zamku, którego inwestor płaci podatki i promuje gminę.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch poinformował, że dla autokaru szkolnego bardzo złym odcinkiem jest droga Słomianka – Szafranki.
Radny Jan Gorzelski oznajmił, że nie przejezdna jest także droga z Tykocina do Łopuchowa.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz podsumowując stwierdził, że należy pojechać i obejrzeć zgłoszone do remontu drogi.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch poinformował, że za miesiąc zostanie zorganizowany wyjazd w teren, w celu zapoznania się ze stanem technicznym dróg.
b) wycięcia drzewa i krzewów przy pasach drogowych
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch zwrócił uwagę, na problem jaki stwarzają rosnące przy drogach drzewa i krzewy.
Z-ca przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Jerzy Augustynowicz oznajmił, że w rozwiązaniu tego problemu pomoże rębak do cięcia krzewów i gałęzi. Taka maszyna kosztuje ok. 15 tys. zł.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że przy zakupie rębaka trzeba kierować się jakością urządzenia. Oczyszczanie rozpoczęłoby się od dróg, którymi jeżdżą autokary szkolne.
W zarządzonym głosowaniu jawnym nad zakupem rębaka do ścinania gałęzi głosowało 5 członków komisji. Zakup rębaka został przyjęty jednogłośnie.
W wyniku podjętej dyskusji na temat sposobu oczyszczania dróg z gałęzi wyszły następujące problemy:
- wysokie miesięczne koszty robocizny i paliwa (ponad 20 000 zł);
- brak pomysłu na zagospodarowanie zrębków po ścinanych gałęziach;
- brak środków na sfinansowanie zakupu urządzenia.
Z uwagi na powyższe postanowiono przegłosować wniosek o oddalenie zakupu urządzenia do czasu przygotowania programu dopracowania ekonomicznego i merytorycznego zagospodarowania zrębków. W zarządzonym glosowaniu jawnym za w/w wnioskiem głosowało 4 członków komisji, 1 przeciw. Wniosek został przyjęty większością głosów.
Radny Witold Rudawski oznajmił, że był za zakupem rębaka, ponieważ jest to inicjatywa słuszna i przyszłościowa.
Do punktu 4.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz zapoznał zgromadzonych z dwoma wariantami inwestycji przewidzianych do realizacji w 2007 roku, informując, że drugi wariant zawiera interpelacje radnych z Tykocina. Zakłada się w nim wybudowanie ulicy Browarnej z kostki granitowej. W przypadku braku dofinansowania rozważona zostanie budowa ulicy z bruku. Wariant I zakłada sporządzenie dokumentacji i ubieganie się o środki unijne na wybudowanie ulicy Browarnej. Zaznaczył, że dofinansowanie budowy ulicy Browarnej przy obecnych kryteriach, nie ma dużych szans, ale rezygnacja z próby ubiegania się o pomoc byłaby niegospodarnością. Nadmienił, że oba warianty uwzględniają interes Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, który jest wykonawcą wielu inwestycji i da możliwość zatrudnienia mieszkańcom gminy. Warianty planowanych na 2007 rok inwestycji, stanowią załącznik do protokołu.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch oznajmił, że budowa w tym roku ulicy Browarnej nie pozwoli na zrealizowanie 6 innych inwestycji.
Radny Witold Rudawski oznajmił, że ulica Browarna 14 lat temu została zrujnowana i mieszkańcy domagają się jej odbudowy. Korzystają z niej także mieszkańcy ulicy Złotej i Piłsudskiego. Na tej ulicy znajduje się GZGKiM i Mleczarnia. Uważa, że nadszedł czas na jej remont. Odnosząc się do I wariantu inwestycji stwierdził, że w Rzędzianach jest droga brukowana, a w Łaziukach asfalt.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poinformował, że mieszkańcy Łaziuk do wybudowania w ich wsi chodnika dokładają 20 000 zł. środków własnych. Jeżeli wychodzą z taką inicjatywą to trzeba im pomóc.
Radny Witold Rudawski nadmienił, że Tykocin odwiedza dużo turystów. Prosi o zastanowienie i przełożenie innych inwestycji na rok 2008.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że taka decyzja pociągnie za sobą zmiany w wieloletnim planie inwestycyjnym. Tykocin w inwestycjach na 2007 rok, nie został pominięty. Wybudowany zostanie chodnik na ulicy 11-go Listopada i 30 000 zł. zostanie dołożonych do boisk.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch dodał, że takie posunięcie wywoła niezadowolenie sołtysów i mieszkańców innych miejscowości.
Radny Jan Gorzelski oznajmił, że Radny Witold Rudawski nie powinien zapominać, ile Burmistrz zrobił dla Tykocina inwestycji w poprzedniej kadencji.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch zapytał, czy można w jakiś sposób podreperować ulicę Browarną.
Kierownik GZGKiM Pani Barbara Olszewska oznajmiła, że ulicę Browarną można podsypać i wyrównać.
Radny Witold Rudawski zaproponował podzielić remont ulicy Browarnej na dwa odcinki. Taka decyzja zmniejszy o połowę koszty inwestycji i nie odsunie wszystkich inwestycji przewidywanych do realizacji w 2007 roku.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch stwierdził, że remontem stu metrowego odcinka drogi nie będzie zainteresowana żadna firma.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że z tego samego powodu są remontowane dwie drogi w Sierkach.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch, zapytał ile jest ważna dokumentacja.
Architekt gminy Pani Alina Matysiuk-Stankiewicz poinformowała, że z powodu występowania na ulicy Browarnej niewyraźnych zarysów nieruchomości są problemy ze zrobieniem map geodezyjnych. Odpowiedziała, że dokumentacja jest ważna do momentu wystąpienia istotnych zmian na tym terenie.
Radny Witold Rudawski poinformował, że na zrobienie połowy odcinka ulicy Browarnej można przerzucić środki z planowanych do zrobienia dróg w Rzędzianach i Pajewie. Ulica Browarna jest jedyną ulicą w gminie, która nie nadaje się do użytku. Uczęszczają nią do łąk położonych nad rzeką mieszkańcy Sierk i Nieciec. Jego zdaniem kwestia wybudowania ulicy Browarnej jest sprawą polityczną.
Z-ca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Jerzy Augustynowicz zaproponował, wybudowanie odcinka ulicy Browarnej za 100 tys. zł. przeznaczonych na budowę chodnika na ul. 11-go Listopada.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Bogusław Kwiatkowski oznajmił, że w poprzedniej kadencji było wiele inwestycji zrobionych w Tykocinie i żadna wieś nie wystosowała stwierdzenia, że jest to sprawa polityczna.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że prowadzi politykę gospodarczą uwzględniającą potrzeby mieszkańców. Prezentuje ją wariant I ustalony na podstawie spotkań z mieszkańcami przed wyborami.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch oznajmił, że sprawą polityczną mógłby nazwać likwidację szkoły w Łaziukach, za którą było 13 radnych.
Radny Jan Nartowicz oznajmił, że najbardziej zniszczoną drogą w gminie jest droga w Pajewie. Taką opinię przekazał mu kierowca odbierający mleko od rolników.
Radny Witold Rudawski oznajmił, że patrząc na gminę z góry, widzi konieczność zrobienia drogi do Łopuchowa, wodociągu do wsi położonych za rzeką i ulicy Browarnej.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch odpowiedział, że na 10 mieszkańców wsi położonych za rzeką, wodociąg chce tylko 3. Używana woda ze studni głębinowych spełnia wymogi sanitarne. Uważa, że nie należy uszczęśliwiać ludzi na siłę.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że o potrzeby należy pytać społeczeństwa. Na podstawie spotkań przed wyborczych stwierdził, że 80% mieszkańców miejscowości położonych „za rzeką”, nie chce płacić za wodę. Natomiast, niezbędną inwestycją na tamtym terenie jest droga Tatary – Słomianka.
Radny Witold Rudawski oznajmił, że jego zdaniem utwardzona droga może poczekać na remont.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za I wariantem inwestycji głosowało 4 radnych, 1 radny przeciw. Za II wariantem inwestycji głosował 1 radny, 4 radnych przeciw. Do realizacji w 2007 roku zostały przyjęte większością głosów inwestycje z I wariantu.
Do punktu 5.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska przedstawiła Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin projekt budżetu na 2007 r. w zakresie n/w działów:
1. Rolnictwo i łowiectwo (dział 010)
2. Transport i łączność (dział 600)
3. Turystyka (dział 700)
4. Administracja publiczna (750)
5. Promocja jednostek samorządu terytorialnego (rozdział 75075)
6. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa (dział 745)
7. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska (dział 900)
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poinformował, że projekt budżetu to szkielet, który będzie zmieniany w miarę potrzeb.
W wyniku dyskusji Komisja wprowadziła korektę w wydatkach na oświetlenie i utrzymanie Rady Miejskiej w Tykocinie.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz podziękował za uwagę i poinformował, że zmniejszone zostaną wydatki na oświetlenie, a powiększone na utrzymanie Rady Miejskiej.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch zapytał na co przeznaczane są środki z funduszu przeciwalkoholowego?
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że ok. 35 000 zł. rocznie przeznaczanych jest na KS „Hetman”. Ponadto z funduszu zakupywane były mieszkańcom gminy stoły do tenisa, piłki nożne, robione paczki dzieciom z ubogich rodzin. Fundusz wspiera wydatki z pomocy społecznej, sporadycznie dofinansowuje wycieczki, pomaga w zorganizowaniu ferii dzieciom i dofinansowuje wiele innych form mających na celu przeciwdziałanie alkoholizmowi.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok glosowało 4 członków komisji, 1 członek wstrzymał się od głosu. Budżet gminy na 2007 rok został przyjęty większością głosów. Opinia Nr IV/3/07 Komisji Rozwoju Finansów i Promocji o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 6.
Kierownik GZGKiM Pani Barbara Olszewska omówiła Komisji projekt uchwały w sprawie określenia stawek dotacji przedmiotowych dla zakładu budżetowego. Poinformowała, że planowane dochody w Gminnym Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie nie pokrywają kosztów z bieżącym utrzymaniem. Planowane koszty to 1 473 110 zł, natomiast przychody 1 151 810 zł. (bez dotacji). Planowane koszty utrzymania kanalizacji i oczyszczalni ścieków to 183 780 zł., planowane dochody 174 780 zł, a deficyt 9000 zł. Planowane koszty wywozu śmieci i utrzymania wysypiska śmieci wynoszą 154 548 zł., planowane dochody 98 248 zł., a deficyt 56 300 z ł. W związku z powyższym zachodzi potrzeba dotowania w wysokości 65 300 zł.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz dodał, że dawniej koszt wywozu śmieci z terenu Tykocina był mniejszy. Teraz, gdy odbiór nieczystości następuje z całej gminy koszty wzrosły. Do tej pory udało się zejść z dotacji na wodę, ale wymagają jej jeszcze ścieki i odpady.
Radny Witold Rudawski zapytał, czy wszystkie gospodarstwa domowe z terenu gminy Tykocin są wyposażone w pojemniki?
Kierownik GZGKiM Pani Barbara Olszewska odpowiedziała, że jeszcze nie wszystkie gospodarstwa domowe mają pojemniki na odpady. W ciągu kilku lat zakupionych zostało 600 sztuk pojemników, z czego 150 sztuk w roku 2007.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że w utrzymaniu czystości pomagają przepisy unijne, które poważnie traktują ochronę środowiska.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za zaopiniowaniem projektu uchwały sprawie określenia stawek dotacji przedmiotowych dla zakładu budżetowego glosowało 5 członków komisji. Projekt uchwały został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie. Opinia Nr IV/3/07 Komisji Rozwoju Finansów i Promocji o projekcie uchwały w sprawie określenia stawek dotacji przedmiotowych dla zakładu budżetowego stanowi załączniki do oryginału protokołu.
Do punktu 7.
Kierownik GZGKiM Pani Barbara Olszewska omówiła komisji projekt uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych i stałych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin.
Radny Witold Rudawski wskazał, że mieszkańcy Tykocina za wywóz nieczystości płynnych płacą tyle samo, co mieszkańcy wsi, mimo, że oczyszczalnia ścieków położona jest na terenie miasta.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, ze nie można karać mieszkańców wsi odległością od miasta.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych i stałych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin glosowało 5 członków komisji. Projekt uchwały został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie. Opinia Nr IV/5/07 Komisji Rozwoju Finansów i Promocji o projekcie uchwały sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych i stałych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin.
Do punktu 8.
Kierownik GZGKiM Pani Barbara Olszewska omówiła komisji projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
Radny Witold Rudawski zapytał Burmistrza, czy właściwą decyzją było utworzenie Gminnego zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie.
Burmistrz pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że była to dobra decyzja. Prowadzenie takiej działalności przez prywatne przedsiębiorstwo zwiększyłoby ceny za usługi.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków glosowało 5 członków komisji. Projekt uchwały został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie. Opinia Nr IV/6/07 Komisji Rozwoju Finansów i Promocji o projekcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
Do punktu 9.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska omówiła komisji projekt uchwały w sprawie inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego, poboru podatku od nieruchomości i podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
Radny Witold Rudawski zapytał ile zarabiają inkasenci w skali roku?
Skarbnik Pani Dorota Sadowska odpowiedziała, że rocznie koszt wynagrodzenia inkasentów wynosi około 21 000 zł.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego, poboru podatku od nieruchomości i podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso glosowało 5 członków komisji. Projekt uchwały został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie. Opinia Nr IV/7/07 Komisji Rozwoju Finansów i Promocji o projekcie uchwały w sprawie inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego, poboru podatku od nieruchomości i podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 10.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz omówił komisji projekt uchwały w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na zbycie 1/3 udziału w nieruchomości położonej w obrębie wsi Siekierki. Poinformował, że projekt uchwały mówi o działce położonej w Siekierkach przy sklepie, która jest współwłasnością gminy. Zainteresowany nabyciem udziału gminnego w wysokości ok.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego, poboru podatku od nieruchomości i podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso glosowało 5 członków komisji. Projekt uchwały został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie. Opinia Nr IV/8/07 Komisji Rozwoju Finansów i Promocji o projekcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie 1/3 udziału w nieruchomości położonej w obrębie wsi Siekierki stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 11.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poinformował o spotkaniu z księdzem proboszczem Stanisławem Szymborskim. Uczestniczył w nim wraz z Przewodniczącym Rady Miejskiej w Tykocinie Panem Bogusławem Kwiatkowskim i Prezesem „Hetmana” Panem Sławomirem Pogorzelskim. Na spotkaniu zostały podjęte wstępne uzgodnienia dotyczące wydzierżawienia Klubowi Sportowemu „Hetman” działki parafialnej przy ul. Klasztornej w Tykocinie oraz rocznej opłaty za antenę umiejscowioną na wieży kościelnej, umożliwiającą darmowy dostęp mieszkańcom do internetu. Opłata została ustalona na 3500 zł. rocznie. Taka wysokość opłaty pozwoli księdzu proboszczowi na opłacenie kosztów wywozu nieczystości stałych, nawet po podwyżce. Cena w/w opłaty była wynegocjowana z kwoty 500 zł. miesięcznie, którą ksiądz proboszcz sugerował jako ustalenie z narady sołtysów. Następnie poinformował, że w sprawie zakupu działki parafialnej pod kąpielisko, zgodnie z upoważnieniem radnych i sołtysów, zostało wystosowane pismo do Biskupa z prośbą o wyznaczenie terminu spotkania.
Następnie, pracownik Urzędu Miejskiego w Tykocinie Pani Barbara Zachowicz odczytała Komisji wystosowanie do Księdza Biskupa Stanisława Stefanka pismo.
Radny Pan Witold Rudawski zapytał Burmistrza, czy ogłosił przetarg na zbycie nieruchomości przy ulicy Złotej w Tykocinie.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że przetarg na nieruchomość przy ulicy Złotej 1 zostanie ogłoszony po przeniesieniu najemców zajmujących w budynku lokal mieszkalny. Poinformował, że najemcy wyrazili zgodę na zamianę lokalu.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że na stronie internetowej www.tykocin.podlaskie.pl przy nazwiskach radnych zostały zamieszczone ich adresy.
Radny Pan Witold Rudawski oznajmił, że po tym jak Radni i Burmistrz zlikwidowali stronę prowadzoną przez Radnego Radosława Kopczewskiego wysłał wniosek do Ministerstwa o opinię, jakie informacje mogą być zamieszczone na stronie. Opinia z Ministerstwa stwierdza, że jest możliwość zamieszczania w internecie danych osobowych radnych, gdyż są osobami publicznymi. Poinformował, że opinię odczyta na sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
Pracownik Urzędu Miejskiego Pani Barbara Zachowicz poinformowała, że pamięta wszystkie posiedzenia sesji Rady Miejskiej i na żadnym z nich nie wystosowano wniosku o zlikwidowanie strony. Radni i Burmistrz wskazywali aby działać zgodnie z prawem, a w przypadku wątpliwości prawnych, skorzystać z usług radcy prawnego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Bogusław Kwiatkowski oznajmił, że temat umieszczenia na stronie adresów radnych należy skierować do radcy prawnego i dokonać rozstrzygnięcia pod względem prawnym.
Do punktu 12.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Pan Robert Cimoch zamknął posiedzenie Komisji o godz. 13.03, dziękując wszystkim za przybycie.
Podpisy złożyli:
Komisja Rozwoju, Finansów i Promocji
Radny Robert Cimoch
Radny Wojciech Sadowski
Radny Witold Rudawski
Protokołowała:
Barbara Zachowicz
Metryka strony