Uchwała XI/69/03
UCHWAŁA NR XI/69/03
RADY MIEJSKIEJ W TYKOCINIE
z dnia 29 lipca 2003 r.
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. c ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109 i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148) Rada Miejska uchwala, co następuje :
§ 1
1. Zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę 65.000 zł
1) Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej, rozdz. 75615 § 031 o kwotę 65.000 zł
- podatek od nieruchomości od osób prawnych
2. Zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 108.000 zł
1) Dział 600 - Transport i łączność, rozdz. 60014 § 4210 o kwotę 42.675 zł
2) Dział 600 - Transport i łączność, rozdz. 60014 § 4270 o kwotę 57.325 zł
3) Dział 600 - Transport i łączność, rozdz. 60016 § 6060 o kwotę 3.000 zł
4) Dział 926 - Kultura fizyczna i sport, rozdz. 92605 § 4110 o kwotę 720 zł
5) Dział 926 - Kultura fizyczna i sport, rozdz. 92605 § 4120 o kwotę 102 zł
6) Dział 926 - Kultura fizyczna i sport, rozdz. 92605 § 4300 o kwotę 4.178 zł
3. Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 173.000 zł
1) Dział 600 - Transport i łączność, rozdz. 60014 § 2710 o kwotę 100.000 zł
2) Dział 600 - Transport i łączność, rozdz. 60016 § 6050 o kwotę 3.000 zł
3) Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdz. 90001 § 6050 o kwotę 65.000 zł
4) Dział 926 - Kultura fizyczna i sport, rozdz. 92605 § 2820 o kwotę 5.000 zł
§ 2
Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2003 r. oraz środków na ich realizację - zgodnie z załącznikiem Nr 1.
§ 3
Objaśnienie dokonanych zmian w budżecie zawarto w załączniku Nr 2.
§ 4
Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
1. Dochody ogółem 9.295.781 zł
2. Wydatki ogółem 9.168.283 zł
3. Wynik finansowy :
1) Dochody budżetowe w kwocie 513.101 zł oraz wolne środki w kwocie 93.316 zł przeznacza się na:
- spłatę kredytów długoterminowych 297.400 zł
- spłatę pożyczki długoterminowej 19.100 zł
- spłatę kredytu krótkoterminowego 289.917 zł
2) Deficyt budżetowy w kwocie 385.603 zł pokryty:
- pożyczką długoterminową 95.686 zł
- kredytem krótkoterminowym 289.917 zł
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XI/69/03
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 29 lipca 2003 r.
WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA ICH REALIZACJĘ W 2003r.
Nazwa zadania inwestycyjnego |
Rok rozpoczęcia |
Wartość kosztorysowa zadania |
Dotychczas poniesione wydatki |
Środki wynikające z planów na 2003 r. |
w tym:
|
||||
Środki własne budżetowe |
Planowana dotacja z WFOŚiGW |
Planowana pożyczka |
Środki z funduszu PAOW SAPARD |
Środki z GFOŚiGW |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
I. Zadania kontynuowane |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Modernizacja OSP Łopuchowo
1. Wodociąg Radule-Rzędziany |
2001 |
143.035 |
92.035 - - |
51.000 |
51.000 |
|
|
|
17.000 |
O G Ó Ł E M: |
|
3.767.849 |
2.505.529 |
1.242.320 |
694.950 |
19.934 |
95.686 |
414.750 |
17.000 |
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XI/69/03
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 29 lipca 2003 r.
OBJAŚNIENIE ZMIAN W BUDŻECIE NA ROK 2003.
1. Zwiększenia planu dochodów budżetowych.
1. Zwiększa się plan dochodów w dz. 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej, rozdz. 75615 - Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, § 031 - podatek od nieruchomości - o kwotę 65.000 zł - w związku z wyższymi, niż planowano na początku roku wpływami z tego podatku - ściągnięcie przez Komornika następnych rat zaległości od zakładu będącego w likwidacji.
2. Zmniejszenia planu wydatków budżetowych.
1. Zmniejsza się plan wydatków w dz. 600 - Transport i łączność o łączną kwotę 103.000 zł, w tym :
- w rozdz. 60014 - Drogi publiczne powiatowe - o kwotę 100.000 zł planowanych wydatków bieżących na położenie drugiej warstwy asfaltu na ul. 11 Listopada przez Gminę - w związku ze zmianą sposobu finansowania: remont wykona Starostwo Powiatowe przy pomocy Powiatowego Zarządu Dróg (zwiększenie planu wydatków w § 2710).
- w rozdz. 60016 - Drogi publiczne gminne - o kwotę 3.000 zł w związku z niższymi poniesionymi wydatkami na zakup samochodów ciężarowych, niż zakładano na początku roku.
2. Zmniejsza się plan wydatków w dz. 926 - Kultura fizyczna i sport, rozdz. 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu - o kwotę 5.000 zł - przeznaczonych w planie wydatków na zatrudnienie instruktora ds. sportu do prowadzenia zajęć z młodzieżą, w związku z przejęciem tego zadania przez Wojewódzkie Zrzeszenie LZS (zwiększenie planu wydatków w § 2820).
4. Zwiększenia planu wydatków budżetowych.
1. Zwiększa się plan wydatków w dz. 600 - Transport i łączność o łączną kwotę 103.000 zł, w tym :
- w rozdz. 60014 - Drogi publiczne powiatowe, § 2710 - wydatki na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących - o kwotę 100.000 zł - z przeznaczeniem na remont ul. 11 Listopada: położenie drugiej warstwy asfaltu,
- w rozdz. 60016 - Drogi publiczne gminne - o kwotę 3.000 zł, z przeznaczeniem na dokumentację techniczną w związku z planowaną modernizacją drogi w Kapicach w roku 2003.
2. Zwiększa się plan wydatków w dz. 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdz. 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód - o kwotę 65.000 zł, z przeznaczeniem na budowę kanalizacji ul. 11 Listopada i Szkolna w związku z koniecznością wykonania robót, których nie można było przewidzieć wcześniej oraz wykonanie stało się konieczne.
3. Zwiększa się plan wydatków w dz. 926 - Kultura fizyczna i sport, rozdz. 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu - o kwotę 5.000 zł dotacji dla Wojewódzkiego Zrzeszenia LZS - przeznaczonej na wykonywanie zadań Gminy z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu.
Metryka strony