protokol 1_11
PROTOKÓŁ 2/2011
Komisji Infrastruktury i Finansów
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 18 stycznia 2011 r.
Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Finansów Gminy Tykocin Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Mieczysława Pańkowskiego.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji, pracownicy urzędu oraz zaproszeni goście według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1.
Przewodniczący Mieczysław Pańkowski przywitał wszystkich zgromadzonych. Stwierdził obecność 5 radnych, czyli wymagane quorum i rozpoczął posiedzenie o godzinie 10.10.
Do punktu 2.
Przewodniczący Mieczysław Pańkowski odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym porządkiem obrad głosowało 5 członków komisji. Porządek został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Opracowanie planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie na 2011 rok.
4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie.
5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
6. Wolne wnioski i informacje.
7. Zamknięcie posiedzenia.
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedziała, że do Urzędu Miejskiego w Tykocinie zwróciła się z ofertą firma Profit z Warszawy. Oferta dotyczy Internetu szerokopasmowego dla wszystkich mieszkańców gminy. Firma Profit wygrała przetarg w ramach projektu Społeczeństwo informacyjne, zwiększanie innowacyjności gospodarki, działanie: zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili. Projekt zakłada dostarczenie Internetu w pięciu gminach powiatu białostockiego. Gminy nie ponoszą żadnych kosztów ich rola polega na udostępnieniu dachów budynków lub gruntów, na których zostaną zamontowane maszty. Bliższe informacje na temat kosztów i szybkości Internetu zostaną przekazane w najbliższym czasie.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że temat dostępu do Internetu pojawił się w poprzedniej kadencji. Radni wspólnie z Burmistrzem podjęli decyzję, o nie składaniu wniosku do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ponieważ wówczas były ważniejsze inne inwestycje do realizacji. Była to bardzo dobra decyzja poprzedniej Rady. Ma nadzieję, że oferta okaże się prawdziwa.
Członkowie Komisji Rewizyjnej pozytywnie zaopiniowali działania dotyczące przystąpienia do w/w projektu.
Do punktu 3.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał projekt planu pracy komisji na 2011 rok.
Radni nie wnieśli zmian do projektu planu pracy.
W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów na 2011 rok głosowało 5 członków komisji. Plan Pracy został przyjęty jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 4.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska powiedziała, że stawki opłat za wywóz nieczystości płynnych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie pozostają na poziomie roku 2010 i kształtują się następująco: za wywóz nieczystości ciekłych1 kurs ( 6 m3) - 87,85 zł netto (93,99 zł brutto), za wywóz gnojowicy 1 kurs ( 6 m3) - 97,00 zł netto (103,79 zł brutto).
W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem w/w stawek głosowało 5 członków komisji. Stawki zostały przyjęte jednogłośnie.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał Opinię Nr II/3/2011 o projekcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie.
W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem Opinii Nr II/3/2011 o projekcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie głosowało 5 członków komisji. Opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 5.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska powiedziała, że w związku ze wzrostem kosztów proponuje się podwyżkę cen wody oraz odprowadzanie ścieków.
Ceny w 2011 roku kształtują się następująco: zbiorowe zaopatrzenie w wodę w wysokości 2,00 zł. netto za 1 m3, zbiorowe odprowadzanie ścieków w wysokości 3,10 zł. netto za 1 m3. Stawki będą obowiązywały od 1 kwietnia 2011 r.
W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem w/w stawek głosowało 5 członków komisji. Stawki zostały przyjęte jednogłośnie.
W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem Opinii Nr II/4/2011 o projekcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków głosowało 5 członków komisji. Opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 6.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poinformował o wszczętym postępowaniu z powództwa Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Tykocińskiej przeciwko decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w sprawie przebudowy drogi wojewódzkiej Nr 671 przez miasto Tykocin. Termin rozprawy ustalono na 24 lutego b.r. Zawiadomieni zostali wszyscy mieszkańcy ulic: Plac Czarnieckiego, Złota i Sokołowska. Zapytał Radnego Adama Rudawskiego, który protestował przeciwko realizacji tej inwestycji czy zmienił zdanie?
Radny Adam Rudawski powiedział, że jego zdaniem należy przebudować ulice w Tykocinie, ale również należy wybudować obwodnicę dla miasta. Dodał, że po rozmowach z nurkami oraz archeolog wie, że konstrukcja mostu pod wodą jest w bardzo złym stanie, są miejsca, w których nie ma betonu a jedynie sam drut.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że należy sprawdzić czy projekt zakłada remont części mostu pod wodą. Jest spokojny o przebudowę drogi wojewódzkiej przez Tykocin ponieważ przetarg został rozstrzygnięty oraz jest podpisana umowa Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich z Firmą Tiltra, której nie można rozwiązać bez konsekwencji.
Poinformował, iż na posiedzeniu Klubu Radnych „Porozumienie Ludowe” podjęto ustalenia dotyczące podwyżki diet radnym i sołtysom. Zwrócił się z prośbą do Z-cy Burmistrza Pani Teresy Andruszkiewicz o przedstawienie stawek diet, celem zaopiniowania przez komisję.
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedziała, że proponuje się podwyżkę diety Przewodniczącego Rady Miejskiej z 1000 zł do 1200 zł, dietę Wiceprzewodniczącego z 700 zł do 850 zł, Przewodniczącego komisji stałych z 400 zł do 500 zł, Z-cy Przewodniczącego komisji stałych z 350 zł do 450 zł, radny z 300 zł do 400 zł. Dieta sołtysów wynosi 70 zł plus koszty dojazdu, proponuje się podwyżkę do 90 zł.
Radny Adam Rudawski powiedział, że jest za podwyżką diet sołtysom, natomiast jest przeciwny podwyżce diet radnym.
W zarządzonym głosowaniu za podwyżką diet sołtysom do kwoty 90 zł głosowało 5 członków komisji. Dietę w wysokości 90zł ustalono jednogłośnie.
W zarządzonym głosowaniu za podwyżką diet radnym głosowało 4 członków komisji, 1 radny przeciwko.
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedziała, że w związku ze złożeniem ślubowania w dniu 6 grudnia 2010 r. Burmistrz rozpoczyna nowy stosunek pracy. Rada musi ustalić wynagrodzenie, poprzednie wynagrodzenie było ustalone w 2006 roku i nie ulegało zmianie przez okres 4 lat. Kształtowało się na poziomie maksymalnego wynagrodzenia z Rozporządzenia z 2006 roku. Omówiła zasady wynagradzania zgodnie z przepisami. Dodała, że proponuje się następujące wynagrodzenie: wynagrodzenie zasadnicze 5 800 zł, dodatek funkcyjny 1900 zł, dodatek specjalny w wysokości 40 % łącznego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego 3 080 zł, dodatek za staż pracy w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego 1 160 zł. Razem 11 940 zł brutto.
W zarządzonym głosowaniu za wynagrodzeniem Burmistrza w wysokości 11 940 zł brutto głosowało 4 członków komisji, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz serdecznie podziękował za podjętą decyzję.
Do punktu 7.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji zamknął posiedzenie o godz. 12.50, dziękując wszystkim za przybycie.
Podpisy członków Komisji Infrastruktury i Finansów:
1. Mieczysław Pańkowski- Przewodniczący ……………………………..
2. Jan Nartowicz- Zastępca .. ……………………………
3. Grzegorz Perkowski ……………………………..
4. Józef Kowalewski ……………………………..
5. Adam Rudawski …………………………….
Protokołowała:
Agnieszka Kopczewska
Metryka strony