protokol 14

 PROTOKÓŁ  14/2013

Komisji Infrastruktury i Finansów

Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 17 maja 2013 r.

 

                Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Komisji Pana Mieczysława Pańkowskiego.

                W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji, pracownicy urzędu oraz zaproszeni goście według list załączonych do protokołu.

 

Do punktu 1.

Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie Mieczysław Pańkowski przywitał wszystkich zgromadzonych. Stwierdził obecność 4 radnych, czyli wymagane quorum i rozpoczął posiedzenie o godzinie 10.00.

Do punktu 2.

                Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad. W zarządzonym głosowaniu jawnym proponowany porządek obrad przyjęto jednogłośnie (4 głosy za).

Porządek obrad:

 

1.       Otwarcie  posiedzenia.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Rozpatrzenie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy Tykocin za 2012 r. wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku.

a)       zaopiniowanie wykonania budżetu gminy Tykocin za 2012 rok.

4.       Rozpatrzenie sprawozdania rocznego z wykonania planów finansowych instytucji kultury za 2012 r.

5.       Rozpatrzenie informacji o stanie mienia gminy Tykocin na dzień 31 grudnia 2012 r.

6.       Rozpatrzenie sprawozdania finansowego Gminy Tykocin za 2012 rok.

7.       Wolne wnioski i informacje.

8.       Zamknięcie posiedzenia.

 

Do punktu 3.

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Tykocin za 2012 rok zostało sporządzone 28 marca 2013 r. i przekazane Zarządzeniem Nr 10/2013 Radnym Rady Miejskiej oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku.  Dodała, że Regionalna Izba Obrachunkowa po przeprowadzonej analizie pozytywnie zaopiniowała w/w sprawozdanie. Poinformowała, że po zmianach plan dochodów wyniósł 18.237.087 zł i jest wyższy o 5,67 % od planu pierwotnego, a plan wydatków – 18.958.844 zł, wyższy o 0,45 % od planu na początku roku. Planowany deficyt budżetowy w kwocie 721.757 zł zaplanowano sfinansować wolnymi środkami. Planowane dochody 18.237.087 zł wykonano w wysokości  18.288.580,80 zł, tj. 100,28 % planu. Plan dochodów majątkowych wynosił 1.128.940 zł i został zrealizowany w wysokości 1.184.297,69 zł (104,90 %).

Plan wydatków – 18.958.844 zł wykonano w wysokości 18.125.281 zł, co stanowi 95,60 %.

Na wydatki ogółem składają się wydatki majątkowe -  plan – 1.133.077 zł, wykonane w wysokości 982.043,61 zł (86,67 %) i wydatki bieżące - plan – 17.825.767 zł, wykonane w wysokości 17.143.237,39 zł (96,17 % planu).

Dodała, że wykonanie budżetu w 2012 roku przebiegało bardzo dobrze. Znaczna kwota, która wpłynęła do budżetu gminy to środki unijne stanowiące refundację poniesionych wydatków na inwestycję pn. Budowa infrastruktury sportowo-turystycznej w Tykocinie, gmina Tykocin - stadion piłkarski z zespołem boisk w wysokości 928.521,33 zł,

Ważniejsze wydatki w 2012 roku dotyczyły:

- przebudowy budynku Ośrodka Zdrowia w Jeżewie Starym w wysokości 55.289,98 zł (80,72 % planu),

- przygotowania dokumentacji do budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Tykocina, wykonano dokumentację dotyczącą ul. 11 Listopada i ul. Klasztornej w wysokości 16.424 zł.  

- zamknięcia i rekultywacji Gminnego Składowiska Odpadów Komunalnych w Tykocinie, w wysokości 167.560,50 zł,  prace były wykonywane przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie.

Kwotę 309.531,99 zł przekazano Powiatowi Białostockiemu jako pomoc finansową na realizację inwestycji pn. Przebudowa drogi powiatowej w Hermanach, przekazana kwota stanowi 50 % kosztów zrealizowanej inwestycji.

Zakupiono samochód do przewozu osób niepełnosprawnych za kwotę 117,602 zł.

Przekazano dotacje celowe z budżetu na finansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych GZGKiM w Tykocinie na budowę wodociągów wiejskich, budowa wodociągu i kanalizacji w Tykocinie, zakup pomp głębinowych na hydrofornie oraz agregatów pompowych na oczyszczalnię ścieków, agregatu prądotwórczego oraz zabudowy asenizacyjnej w wysokości 169 795,62 zł.

W 2012 roku został uruchomiony kredyt długoterminowy w wysokości 1.000.000 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Spłacano raty kredytów i pożyczek w wysokości 1.008.400 zł  zgodnie z zawartymi umowami.

Podsumowując dodała, że na koniec roku zadłużenie Gminy z tytułu kredytów i pożyczek wynosiło 3.590.000 zł, co stanowi 19,63 % planowanych dochodów.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy Tykocin za 2012 rok głosowało 4 członków komisji.

 

Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał Opinię Nr XIV/21/2013 Komisji Infrastruktury i Finansów z dnia 17 maja 2013 r. o wykonaniu budżetu gminy Tykocin za 2012 rok w zakresie infrastruktury i finansów.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w opinii głosowało 4 członków komisji. Opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

Do punktu 4.

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że przychody Centrum Kultury wyniosły 422.747,61 zł (91,88 % planu), z tego dotacja podmiotowa z budżetu gminy wyniosła 362.200 zł (90,55 % planu), dotacja celowa z budżetu gminy przeznaczona na wydatki inwestycyjne wyniosła 14.642,90 zł, dotacja celowa w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich – 19.018,00 zł (100 % planu).

W 2012 roku poniesiono wydatki inwestycyjne na:

- zakup odkurzacza do zbierania liści na stadionie – 5.750 zł,

- montaż instalacji alarmowej w budynku przy ul. 11 listopada w Tykocinie – 3.849,60 zł,

- montaż kamery do monitoringu na Stadionie Miejskim w Tykocinie – 5.043 zł.

Koszty wyniosły 421.998,30 zł (91,39 % planu). Większość kosztów jest związana z zatrudnieniem pracowników – 198.021,62 zł, co stanowi 46,92 % poniesionych kosztów.

Ważniejsze imprezy organizowane przez CKSiT w Tykocinie to:- „Tykocińskie Dni i Noce - impreza rekreacyjno - sportowa” – koszt imprezy w ramach projektu wyniósł 30.183,73 zł, kwota 19.018,00 zł została zrefundowana przez Urząd Marszałkowski w ramach projektu unijnego. Impreza odbywała się w dniach 23-24 czerwca. Na poniesione koszty składa się druk plakatów, ochrona fizyczna, wynagrodzenie zespołów i konferansjera.

- „Tykocińskie Dni i Noce - impreza rekreacyjno – sportowa” – dodatkowo z własnych środków poniesiono wydatki w wysokości 5.669,68 zł na nagrody dla uczestników spartakiady sołectw, serwis kabin sanitarnych, wywóz śmieci, usługi transportowe, pokaz jazdy oraz występ zespołu,

- „Zdobycie Tykocina” – inscenizacja bitwy o miasto i twierdzę z czasów „Potopu szwedzkiego”, którego współorganizatorem było Centrum Kultury. Na to przedsięwzięcie wydano 848 zł,

- impreza karnawałowa oraz z okazji Dnia Dziecka w Siekierkach i Stelmachowie – koszt wyniósł 2.706 zł.

- Biesiada Miodowa w Tykocinie – impreza odbywała się w dniach 18-19 sierpnia, koszt imprezy wyniósł 43.374,92 zł, na tę kwotę składa się koszt koncertów gwiazd – Eleny Rutkowskiej, „Trzy Gitary”, „The Blus Band”, wynagrodzenie konferansjera, koszt oprawy muzycznej, nagłośnienia, wynajmu sceny i oświetlenia, ochrony fizycznej i służby porządkowej, wynajm kabin sanitarnych, zabaw i animacji dla dzieci.

Koszty związane z utrzymaniem Stadionu Miejskiego w Tykocinie wyniosły 15.320,62 zł, poniesiono je miedzy innymi na zakup paliwa do kosiarki i odkurzacza, zakup trawy – 3.189,83 zł, zakup nawozów – 1.945,46 zł i wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych – 6.150 zł, zabezpieczenie systemu nawadniania przed zimą – 2.214 zł.

Na remont pomieszczeń Centrum Kultury poniesiono – 9.581,81 zł, w tym usługa remontowa 7.430,68 zł i materiały do remontu – 2.151,13 zł.

Za usługi dostępu do sieci Internet wydano 2.651,22 zł, w tym jest opłata za korzystanie z Internetu szerokopasmowego, z którego korzysta ok. 100 mieszkańców Tykocina.

Koszt oleju opałowego do ogrzania budynku siedziby Centrum Kultury wyniósł  – 23.448,81 zł, zakup energii elektrycznej – 11.591,42 zł.

Przychody Biblioteki Publicznej wyniosły 104.269,74 zł (100,01 % planu), z tego dotacja podmiotowa to 100.000 zł oraz dotacja z Biblioteki Narodowej na zakup nowości wydawniczych – 3.800 zł. Dodatkowo pozyskano środki z „Fundacji Orange” w wysokości 462,42 zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów związanych z dostępem do sieci internet.

Koszty działalności biblioteki wyniosły 102.199,99 zł (97,69 % planu). Większość kosztów jest związana z zatrudnieniem pracowników – 73.252,82 zł, co stanowi 71,68 % poniesionych kosztów. W bibliotece zatrudnione są cztery osoby, w tym kierownik biblioteki na pełny etat, bibliotekarka na ½ etatu, sprzątaczka na ¼ etatu i pracownik sezonowy – palacz. Dodatkowo w 2012 roku były zawierane umowy cywilno – prawne, na palenie w piecu (zastępstwo w czasie zwolnienia chorobowego), za administrację strony internetowej i pranie firan. Na wynagrodzenie za wykonanie tych usług wydano 1.929,39 zł.

Koszt opału do ogrzania budynku biblioteki wyniósł 5.858,48 zł. Na energię elektryczną wydano 1.929,53 zł, na opłaty za internet – 504,17 zł i telefon – 821,28 zł. Kwotę 931,18 zł wydano na zakup materiałów biurowych, w tym toner do kserokopiarki i tusze do drukarki. Kwotę 3.000,00 zł wydano na remont drzwi wejściowych do budynku biblioteki. Natomiast 1.930,27 zł wydano na zakup usług pozostałych, w tym na opłatę bankową, transport węgla, wywóz nieczystości i usługi kominiarskie.

Na zakup nowości wydawniczych wydano 7.806,11 zł (100,08 % planu), zakupiono 372 książki, ze środków gminnych zakupiono 164 woluminy, natomiast ze środków z dotacji zakupiono 208 woluminów. Dodatkowo otrzymaliśmy 13 książek w darze z Książnicy Podlaskiej.

Na prenumeratę prasy wydano 1.957,24 zł, z zakupionej prasy korzystają mieszkańcy Tykocina oraz turyści. Na zakup artykułów związanych z organizowaniem spotkań Dyskusyjnego Klubu Książki oraz spotkań autorskich wydano 459,98 zł.

 

Do punktu 5.

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska przedstawiła informacje o stanie mienia Gminy Tykocin na dzień 31 grudnia 2012 r, która stanowi załącznik do oryginału protokołu. 

 

Do punktu 6.

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska przedstawiła sprawozdanie finansowe Gminy Tykocin za rok 2012, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

Do punktu 7.

Radny Adam Rudawski zaproponował aby Urząd złożył wniosek o dofinansowanie w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla małych projektów na turystyczne oznakowanie Tykocina. Projekt polegałby na ustawieniu tablic informacyjnych oraz drogowskazów, które ułatwią turystom poruszanie się po mieście.

 

Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że należy taki wniosek przygotować i podjąć starania do pozyskania środków finansowych.

Do punktu 8.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów zamknął posiedzenie Komisji o godz. 11.45, dziękując wszystkim za przybycie.

                                                                                                                                                                   

Podpisy członków Komisji Infrastruktury i Finansów:

 

1. Mieczysław Pańkowski- Przewodniczący

2. Jan Nartowicz- Zastępca                          

3. Grzegorz Perkowski                                          

4. Adam Rudawski                                                

 

Protokołowała:

Agnieszka Kopczewska

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Tykocinie

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2014-09-03

Data modyfikacji: 2014-09-03

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2014-09-03