protokol 13
PROTOKÓŁ 13/2013
Komisji Infrastruktury i Finansów
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 12 luty 2013 r.
Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Komisji Pana Mieczysława Pańkowskiego.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji, pracownicy urzędu oraz zaproszeni goście według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1.
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie Mieczysław Pańkowski przywitał wszystkich zgromadzonych. Stwierdził obecność 3 radnych, czyli wymagane quorum i rozpoczął posiedzenie o godzinie 10.00.
Do punktu 2.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad. W zarządzonym głosowaniu jawnym proponowany porządek obrad przyjęto jednogłośnie (3 głosy za).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
4. Wolne wnioski i informacje.
5. Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 3.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska poinformowała, że w związku ze wzrostem kosztów eksploatacji proponuje się podwyżkę cen wody oraz odprowadzania ścieków.
Ceny w 2012 roku kształtują się następująco: zbiorowe zaopatrzenie w wodę 2,10 zł. netto za 1 m3, zbiorowe odprowadzanie ścieków 3,71 zł. netto za 1 m3.
We wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków złożonym do Urzędu Miejskiego w Tykocinie w dniu 11 stycznia 2013 r. cena za zbiorowe zaopatrzenie w wodę wynosi 2,61 zł netto za 1 m3 , a cena za odprowadzanie ścieków 5,47 zł netto za 1 m3. Dodała, że Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie ma obowiązek uwzględnić we wniosku koszty amortyzacji urządzeń wodno-kanalizacyjnych.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za negatywnym zaopiniowaniem taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków z uwzględnieniem kosztów amortyzacji urządzeń wodno - kanalizacyjnych głosowało 3 członków komisji.
Komisja negatywnie jednogłośnie zaopiniowała taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków wnioskując do Burmistrza Tykocina o wprowadzenie autopoprawki do wniosku polegającej na ustaleniu taryf bez kosztów amortyzacji.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał negatywną OPINIĘ NR XIII/19/2013 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW z dnia 12 lutego 2013 r. o zatwierdzeniu taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, która stanowi załącznik do oryginału protokołu. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 3 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz wystąpił pismem Nr RO.033.4.2013 do Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie o wprowadzenie autopoprawki do wniosku na zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków uwzględniając ceny wody i ścieków bez kosztów amortyzacji urządzeń wodno - kanalizacyjnych. Pismo stanowi załącznik do protokołu.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska poinformowała, że taryfa za zbiorowe zaopatrzenie w wodę bez kosztów amortyzacji wynosi 2,17 zł netto za 1 m3 (2,34 zł za 1 m3 brutto) i zbiorowe odprowadzanie ścieków 3,74 zł netto za 1 m3 (4,04 zł za 1 m3 brutto)
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków bez kosztów amortyzacji urządzeń wodno-kanalizacyjnych głosowało 3 członków komisji.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał pozytywną OPINIĘ NR XIII/20/2013 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW z dnia 12 lutego 2013 r. o zatwierdzeniu taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 3 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 5.
Brak wniosków i informacji.
Do punktu 6.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów zamknął posiedzenie Komisji o godz. 11.45, dziękując wszystkim za przybycie.
Podpisy członków Komisji Infrastruktury i Finansów:
1. Mieczysław Pańkowski- Przewodniczący
2. Jan Nartowicz- Zastępca
3. Grzegorz Perkowski
Protokołowała:
Agnieszka Kopczewska
Metryka strony