protokol 11
PROTOKÓŁ 11/2012
Komisji Infrastruktury i Finansów
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 22 listopada 2012 r.
Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Komisji Pana Mieczysława Pańkowskiego.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji, pracownicy urzędu oraz zaproszeni goście według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1.
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie Mieczysław Pańkowski przywitał wszystkich zgromadzonych. Stwierdził obecność 5 radnych, czyli wymagane quorum i rozpoczął posiedzenie o godzinie 9.00.
Do punktu 2.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad. W zarządzonym głosowaniu jawnym proponowany porządek obrad przyjęto jednogłośnie (5 głosów za).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Zaopiniowanie projektu budżetu gminy na 2013 rok w działach:
a) Rolnictwo i łowiectwo (dział 010)
b) Górnictwo i kopalnictwo (dział 100)
c) Transport i łączność (dział 600)
d) Gospodarka mieszkaniowa (700)
e) Działalność usługowa (cmentarze) (710)
f) Administracja publiczna (750)
g) Obsługa długu publicznego (757)
h) Rezerwy ogólne i celowe (758)
i) Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa (dział 754)
j) Gospodarka komunalna i ochrona środowiska (dział 900)
4. Zaopiniowanie inwestycji na 2013 rok.
5. Wolne wnioski i informacje.
6. Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 3.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że plan dochodów ogółem 18.191.836 zł jest wyższy o 140.000 zł od planu wydatków – 18.051.836 zł. Nadwyżka budżetowa zostanie przeznaczona na spłatę rat kredytów. Mimo nadwyżki konieczne będzie zaciągnięcie kredytu na spłatę rat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych w wysokości 600.000 zł.
Rozchody w 2013 roku planuje się w kwocie 740.000 zł, są to spłaty rat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych:
- kredyt w PKO SA O/Białystok na pokrycie deficytu budżetu za 2010 rok, w tym na realizację inwestycji - Przebudowa dróg gminnych w Kapicach Starych i Kapicach Lipnikach – 300.000 zł,
- kredyt w PKO SA O/Białystok na pokrycie deficytu budżetu za 2011 rok, w tym na Budowę stadionu miejskiego w Tykocinie - 200.000 zł,
- kredyt w BGK O/Białystok na pokrycie deficytu budżetu za 2012 rok – 200.000 zł,
- pożyczka w WFOŚiGW w Białymstoku na zakup samochodu strażackiego na wyposażenie jednostki OSP w Tykocinie – 40.000 zł.
W 2013 roku planuje się zaciągnięcie kredytów w wysokości 600.000 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
Ze sporządzonej prognozy długu wynika, że na koniec 2013 roku zadłużenie gminy wyniesie 3.650.000 zł, co daje wskaźnik zadłużenia 20,06 %, a planowana obsługa zadłużenia (raty plus odsetki) wyniesie – 960.000 zł, co daje wskaźnik 5,28 %.
Kolejno omówiła działy:
Rolnictwo i łowiectwo (dział 010)
Plan wydatków w kwocie 26.000 zł to składka na izby rolnicze ustalona w wysokości 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego – 16.000 zł oraz wydatki inwestycyjne na sporządzenie dokumentacji na potrzeby budowy wodociągów wiejskich – 10.000 zł.
Dodała, że obecnie jest opracowywana dokumentacja na budowę wodociągu Kol. Jeżewo Stare i Kol. Pajewo.
Górnictwo i kopalnictwo (dział 100)
Planowane wydatki w kwocie 22.500 zł związane są z działalnością żwirowni, z której wydobywa się żwir na potrzeby remontów dróg gminnych. Na koszty działalności żwirowni składają się: wynagrodzenie osoby pełniącej funkcję kierownika zakładu wydobywczego, koszty porządkowania terenu oraz opłata eksploatacyjna.
Transport i łączność (dział 600)
Zaplanowana kwota 434.840 zł jest na poziomie przewidywanego wykonania w 2012 roku.
Na wydatki inwestycyjne na drogach gminnych przewiduje się przeznaczyć kwotę 20.740 zł, z przeznaczeniem na Przebudowę drogi gminnej - ulica Browarna w Tykocinie (dokumentacja), na opłacenie za wykonanie projektów, projekty były zlecone do wykonania w 2010 roku.
Wydatki bieżące na drogach gminnych planowane są w wysokości 406.100 zł wyższe o ok. 20.000 zł od przewidywanego wykonania roku 2012. Za kwotę tę planuje się kontynuowanie remontów gminnych dróg żwirowych, zimowe utrzymanie dróg oraz wykonanie i naprawę przepustów na drogach.
Na remonty oraz ustawienie nowych przystanków planuje się wydać kwotę 8.000 zł.
Gospodarka mieszkaniowa (700)
Plan wydatków w kwocie 141.833 zł jest niższy o ok. 50.000 zł od przewidywanego wykonania w 2012 roku. Niższy plan wynika z przeznaczenia niższej kwoty na wydatki inwestycyjne.
Planowane jest dokończenie „Przebudowy budynku Ośrodka Zdrowia w Jeżewie Starym” za kwotę 20.000 zł. W ramach wydatków na gospodarkę nieruchomościami zaplanowano wycenę, podział gruntów, ogłoszenia prasowe, opłaty skarbowe oraz wydatki związane z założeniem ksiąg wieczystych dla nieruchomości gminnych. Dodatkowo zaplanowano wydatki związane z utrzymaniem budynków ośrodków zdrowia w Tykocinie i Jeżewie Starym oraz na remonty budynków komunalnych.
Informatyka (720)
Środki zaplanowane w tym rozdziale w wysokości 168.693 zł są przeznaczone na sfinansowanie projektu unijnego pn. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II, administracja samorządowa. Za kwotę 148.693 zł zostanie zakupiony sprzęt elektroniczny na potrzeby Urzędu Miejskiego i podległych jednostek, a kwota 20.000 zł zostanie przeznaczona na szkolenia pracowników. Projekt jest realizowany przez Urząd Marszałkowski i gmina pokrywa 15 % kosztów projektu.
Działalność usługowa (cmentarze) (710)
Zostały zaplanowane wydatki na porządkowanie grobów – 2.000 zł.
Administracja publiczna (750)
Plan wydatków na zadania własne w kwocie 2.316.900 zł jest o ok. 18,80 % wyższy od przewidywanego wykonania w 2012 roku. Wzrost wynika z zaplanowanych wydatków majątkowych.
Wydatki na utrzymanie Rady Miejskiej planuje się w kwocie 95.000 zł, z tego na wypłaty diet radnym 92.400 zł.
Kwota 2.083.700 zł jest planowana na wydatki związane z utrzymaniem Urzędu Miejskiego i jest wyższa o ok. 300.000 zł od wydatków za 2012 rok. W 2013 roku planuje się realizację inwestycji związanych z przebudową budynków Urzędu Miejskiego, w tym:
- Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie SGGN – przebudowa budynków Urzędu Miejskiego w Tykocinie – 70.000 zł,
- Przebudowa budynków Urzędu Miejskiego w Tykocinie, wykonanie elewacji oraz prace wewnątrz budynków – 180.000 zł, część prac będzie wykonywana przez pracowników GZGKiM w Tykocinie.
Na wynagrodzenia osobowe planuje się środki w wysokości 1.100.000 zł. Pozostałe wydatki związane z zatrudnieniem pracowników planuje się w kwocie 364.000 zł. Pozostałe wydatki bieżące na działalność urzędu zaplanowano w kwocie 357.300 zł. W kwocie tej zaplanowano wydatki w wysokości 75.000 zł przeznaczone na remont pomieszczeń biurowych w budynku przy ul. 11 Listopada (obecna siedziba Centrum Kultury).
Na promocję jednostki samorządu terytorialnego zaplanowano kwotę 40.700 zł, na poziomie wydatków w 2012 roku. Wydatki planuje się ponieść na zakup folderów i innych materiałów promocyjnych, na organizację „Biesiady Miodowej” oraz innych imprez promocyjnych.
Wydatki na rzecz sołtysów, na pobór podatków oraz na pozostałe zadania zaplanowano w kwocie 97.500 zł, z przeznaczeniem na wypłatę diet i delegacje sołtysom biorącym udział w sesjach, na zakup niezbędnych materiałów oraz opłatę za umieszczenie anteny do Internetu szerokopasmowego na wieży kościoła, na opłatę prowizji sołtysom od pobieranych podatków, zakup materiałów (kwitariusze, teczki), na obsługę informatyczną oraz na koszty egzekucji podatków przez urząd skarbowy.
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa (dział 754)
Kwotę 5.000 zł planuje się przeznaczyć na dofinansowanie działalności policji na terenie gminy Tykocin.
Na ochronę przeciwpożarową zaplanowano kwotę 537.700 zł, o 60.000 zł wyższą niż przewidywane wykonanie roku 2012.
Kwotę 150.000 zł przeznacza się na Przebudowę remizy OSP w Sawinie. Za tę kwotę planuje się między innymi rozbudować remizę, zbudować sanitariaty, wymienić dach, wykonać ocieplenie i elewację. Prace budowlane będzie wykonywać GZGKiM w Tykocinie.
Kwotę 3.000 zł stanowiącą wydatki majątkowe planuje się przeznaczyć na dofinansowanie do zakupu sprzętu strażackiego, stanowiącego środki trwałe.
Wydatki bieżące planuje się w wysokości 384.700 zł niższe o ok. 50.000 od przewidywanego wykonania roku 2012. Niższy plan wynika z faktu, że w 2012 roku w ramach wydatków bieżących został wykonany remont remizy OSP w Pajewie, na który wydano ok. 65.000 zł.
Na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń kierowców OSP planuje się wydać – 144.700 zł. Kwotę 22.000 zł przeznacza się na ekwiwalent strażakom biorącym udział w akcjach ratowniczych i szkoleniach. Na zakup paliwa, materiałów, wyposażenia oraz remont strażnic – 135.000 zł.
Wydatki na obronę cywilną w kwocie 7.819 zł przeznaczone są na wynagrodzenie osoby opiekującej się magazynkiem obrony cywilnej oraz zakup niezbędnych materiałów.
Obsługa długu publicznego (757)
Planowana kwota 220.000 zł jest na poziomie przewidywanych wydatków w 2012 roku. Z kwoty tej planuje się opłatę odsetek od pożyczek i kredytów długoterminowych zaciągniętych w latach poprzednich – ok. 200.000 zł. Dodatkowo planuje się zaciągnięcie kredytu w wysokości 600.000 zł, którego koszty odsetek wyniosą ok. 5.000 zł. Kwota 15.000 zł to planowane koszty zaciągnięcia kredytów krótkoterminowych na pokrycie przejściowego deficytu budżetu.
Rezerwy ogólne i celowe (758)
Kwotę 489.779 zł przeznacza się na rezerwy ogólne i celowe, które będą rozdysponowane w trakcie roku na nieprzewidziane wydatki. Rezerwę ogólną zaplanowano w wysokości 159.779 zł, natomiast rezerwy celowe zaplanowano w ogólnej kwocie 330.000 zł, z tego na realizację zadań własnych gminy z zakresu zarządzania kryzysowego – 40.000 zł oraz rezerwa celowa na wypłatę wyrównania nauczycielom – 200.000 zł, na wydatki związane z zagospodarowaniem odpadów komunalnych – 100.000 zł.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz dodał, że w 2011 roku na wypłatę wyrównań nauczycielom przeznaczono około 180 000 zł.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska (dział 900)
W dziale tym zaplanowano dochody w wysokości 50.000 zł, w tym z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości 20.000 zł (na poziomie roku 2012) oraz refundacji za roboty publiczne – 30.000 zł.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz dodał, że dotychczas na rekultywację składowiska odpadów w Tykocinie wydano około 256 000 zł. Kosztorys zakładał 3 500 000 zł, jednak nie otrzymaliśmy dofinansowania. Rekultywacja jest przeprowadzana siłami Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie.
Radny Adam Rudawski opuścił posiedzenie Komisji o godz. 9.55 ze względu na wcześniej zaplanowany wywiad radiowy.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz podziękował za dobrą reprezentację i promowanie Gminy Tykocin.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu budżetu gminy na 2013 rok głosowało 4 członków Komisji. Projekt zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał OPINIĘ NR XI/18/2012 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW z dnia 22 listopada 2012 roku o Zarządzeniu Nr 64/2012 Burmistrza Tykocina z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie projektu budżetu gminy na 2013 rok. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 4 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 4.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że na zadania inwestycyjne przeznacza się kwotę w wysokości 1 849 574 zł. Planuje się realizację trzech inwestycji z dofinansowaniem z Unii Europejskiej tj. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie SGGN – przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Tykocinie, wartość inwestycji 92 400 zł. Kolejna inwestycja z dofinansowaniem to Adaptacja części Remizy OSP na świetlicę wiejską w Sierkach o wartości 702 929 zł, kwota dofinansowania wynosi 389 276 zł. Trzecia inwestycja z dofinansowaniem to Budowa zespołu boisk sportowych w Stelmachowie gmina Tykocin, planowana kwota na inwestycję to 623 505 zł.
W 2013 roku planuje się przebudowę budynku remizy OSP w Sawinie, przebudowę budynku Urzędu Miejskiego w Tykocinie (elewacja i remont wewnątrz). Planuje się opracowanie dokumentacji na budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Tykocina.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem zadań inwestycyjnych na 2013 rok głosowało 4 członków komisji.
Do punktu 5.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poinformował, że propozycja opłaty w wysokości 8,50 zł za wywóz odpadów przy zbiórce selektywnej nie może być niższa. Znacznie wyższe koszty poniosą rodziny wielodzietne, jednak wszystkie odpady zostaną wywiezione przez firmę, która wygra przetarg.
Do punktu 6.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów zamknął posiedzenie Komisji o godz. 10.45, dziękując wszystkim za przybycie.
Podpisy członków Komisji Infrastruktury i Finansów:
1. Mieczysław Pańkowski- Przewodniczący
2. Jan Nartowicz- Zastępca
3. Grzegorz Perkowski
4. Józef Kowalewski
Protokołowała:
Agnieszka Kopczewska
Metryka strony