protokol 10

 PROTOKÓŁ  10/2012

Komisji Infrastruktury i Finansów

Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 12 listopada 2012 r.

 

                Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Komisji Pana Mieczysława Pańkowskiego.

 

                W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji, pracownicy urzędu oraz zaproszeni goście według list załączonych do protokołu.

 

Do punktu 1.

Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie Mieczysław Pańkowski przywitał wszystkich zgromadzonych. Stwierdził obecność 4 radnych, czyli wymagane quorum i rozpoczął posiedzenie o godzinie 10.00.

 

Do punktu 2.

                Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad. W zarządzonym głosowaniu jawnym proponowany porządek obrad przyjęto jednogłośnie (4 głosy za).

 

Porządek obrad:

 

1.       Otwarcie  posiedzenia.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Zaopiniowanie proponowanych do ustalenia stawek podatków na 2013 rok.

      4.  Wolne wnioski i informacje.

5.       Zamknięcie posiedzenia.

 

Do punktu 3.

 

Podatek rolny

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że podatek rolny jest ustalany na podstawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów. W 2012 roku cena żyta wynosiła 74,18 zł za 1 q, co daje kwotę podatku w wysokości 185,45 zł za 1 q. Proponuje się utrzymanie kwoty podatku rolnego na poziomie b. r., a jednocześnie obniżenie do 150,00 zł za 1 q.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem stawki podatku rolnego w wysokości 150 zł za 1 ha głosowało 4 członków komisji. Stawka podatku została przyjęta jednogłośnie.

 

Podatek leśny

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że podatek leśny naliczany jest na podstawie średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2012 r. i w roku bieżącym wynosi 186,42 zł 1 m³ drewna co daje kwotę podatku 41,01 zł za 1 ha. Proponuje się utrzymanie kwoty podatku na poziomie b. r. czyli w kwocie 39 zł za 1 ha.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem stawki podatku leśnego w wysokości 39,00 zł za 1 ha głosowało 4 członków komisji. Stawka podatku została przyjęta jednogłośnie.

 

Podatek od nieruchomości

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska omówiła proponowane stawki podatku od nieruchomości j. n.:

 

1) od gruntów:

a)  związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, innej niż określona w pkt. 1 lit b) bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków wynosi 0,88 zł/m2 powierzchni i została podniesiona o 0,04 zł w stosunku do roku ubiegłego. Jest to maksymalna stawka podatku ogłoszona Obwieszczeniem Ministra Finansów.

 

b) gruntów bezpośrednio związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej obejmującej zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, w tym związanych z procesami poboru i uzdatniania wody oraz oczyszczania ścieków bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków wynosi  0,02 zł. od 1 m2 powierzchni.

Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego, a w stosunku do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o 0,86 zł.

 

c) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne, retencyjne lub elektrowni wodnych wynosi 4,51 zł  od 1 ha powierzchni.

Stawka w stosunku do roku ubiegłego została podniesiona o 0,18 zł. i jest równa maksymalnej stawce podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów.

 

d) gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego wynosi 0,35 zł  od 1 m2 powierzchni.

Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego, natomiast w stosunku do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o  0,10 zł.

 

e) pozostałych, w tym gruntów, na których zlokalizowane są zamknięte składowiska odpadów bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków 0,02 zł od 1 m2 powierzchni. Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego, a w stosunku do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o 0,43 zł.

 2) od budynków lub ich części:

a) mieszkalnych – 0,35 zł od 1 m² powierzchni użytkowej.

Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego, natomiast w stosunku do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o 0,38 zł za m2.

 

b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 22,82 zł od 1 m² powierzchni użytkowej. Stawka podatku została podniesiona o 0,88 zł i jest równa maksymalnej stawce podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów.

 

c) bezpośrednio związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej obejmującej zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków, w tym związanych z procesami poboru i uzdatniania wody oraz oczyszczania ścieków – 1,00 zł od 1 m² powierzchni użytkowej. Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego i w stosunku do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o 21,82 zł.

 

d) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym – 10,65 zł od 1 m² powierzchni użytkowej. Stawka została podniesiona o 0,41 zł w stosunku do roku ubiegłego i jest równa maksymalnej stawce podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów.

 

e) związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń – 3,70 zł od 1 m² powierzchni użytkowej. Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego i w stosunku do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o 0,93 zł.

 

f) od pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 4,50 zł od 1 m² powierzchni użytkowej.

Stawka została ustalona w wysokości 4,50 zł od 1 m² powierzchni użytkowej. W stosunku do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o 3,16 zł.

 

g) od pozostałych, w tym zlokalizowanych na terenie zamkniętych składowisk odpadów – 1,00 zł od 1 m² powierzchni użytkowej. Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego i w stosunku do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o 6,66 zł.

3) od budowli

a) 2 % ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 3 i ust. 3-7 z wyjątkiem budowli wymienionych w pkt.3 lit. b. Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego i jest równa maksymalnej stawce podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów.

b) stanowiących rurociągi przewody sieci rozdzielczej wody oraz ogrodzenia bezpośrednich stref ochronnych ujęć wody, studni głębinowych oraz budowle służące do odprowadzania i oczyszczania ścieków - 0,05 % ich wartości. Stawka została utrzymana na poziomie roku ubiegłego, natomiast w porównaniu do maksymalnej stawki podatku ogłoszonej Obwieszczeniem Ministra Finansów została obniżona o 1,95 %.

                W zarządzonym głosowaniu za pozytywnym zaopiniowaniem w/w stawek podatku od nieruchomości głosowało 4 członków komisji. Stawki podatku od nieruchomości na 2013 rok zostały zaopiniowane jednogłośnie.

 

Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał  OPINIĘ NR X/15/2012 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW z dnia 12 listopada  2012 r. o projektach uchwał w sprawie stawek podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości na 2013 rok. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 4 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

Do punktu 4.

 

 Brak wniosków i informacji.

 

Do punktu 5.

 

                W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów zamknął posiedzenie Komisji o godz. 11.45, dziękując wszystkim za przybycie.

                                                                                                                                                                   

Podpisy członków Komisji Infrastruktury i Finansów:

 

1. Mieczysław Pańkowski- Przewodniczący

2. Jan Nartowicz- Zastępca                        

3. Grzegorz Perkowski                                        

4. Józef Kowalewski                                                      

 

Protokołowała:

Agnieszka Kopczewska

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Tykocinie

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2014-09-03

Data modyfikacji: 2014-09-03

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2014-09-03