uchwała 112

 
Uchwała Nr XIII / 112 / 2011
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 29 grudnia 2011 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Tykocin na rok 2012.
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia  2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.),
Rada Miejska uchwala, co następuje:
 
§ 1
 
Dochody budżetu gminy w wysokości 17.258.634 zł, z tego :
- bieżące w wysokości 15.657.916 zł,
- majątkowe w wysokości 1.600.718 zł, zgodnie Załącznikiem Nr 1.
 
§ 2
 
Wydatki budżetu gminy w wysokości 18.873.634 zł, z tego :
- bieżące w wysokości 14.653.984 zł,
- majątkowe w wysokości 4.219.650 zł, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.
 
§ 3
W budżecie tworzy się rezerwy:
1)     ogólną w wysokości    -   98.804 zł,
2)     celową w wysokości   - 134.000 zł,
z przeznaczeniem na:
a)     zarządzanie kryzysowe w kwocie -  34.000 zł,
b)     wydatki na wynagrodzenia nauczycieli – 100.000 zł
 
§ 4
 
Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2012, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
 
§ 5
 
1.     Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.615.000 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1)         zaciąganych kredytów w kwocie                                                                           -   1.615.000 zł.
§ 6
 
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2.550.000 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu  w wysokości 935.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
 
§ 7
 
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)         sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu                   - w kwocie 1.000.000 zł;
2)         sfinansowanie planowanego deficytu budżetu                                 - w kwocie    1.615.000 zł;
3)         spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów                                                - w kwocie 685.000 zł;
4)         wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej                                                                  - w kwocie 441.617 zł. 
 
§ 8
 
1.       Ustala się dochody w kwocie 90.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 90.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2.       Ustala się wydatki w kwocie 1.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
 
§ 9
 
Ustala się dochody w wysokości 20.000 zł oraz wydatki w wysokości 20.000 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
 
§ 10
 
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 11
 
     1.  Plan przychodów i kosztów dla:
a)     samorządowego zakładu budżetowego: przychody – 2.087.000 zł, koszty – 2.078.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
2.       Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody –  268.700 zł; wydatki – 268.700 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
 
 
 
 
§ 12
 
Upoważnia się Burmistrza do:
1.       zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
a)  sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu                      - w kwocie 1.000.000 zł;
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu                        - w kwocie 1.615.000 zł;
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów                                            - w kwocie  685.000 zł;
d) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej                                                                  - w kwocie 441.617 zł; 
2.       zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3.       dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, z wyłączeniem przeniesień między działami;
4.       dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami, z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;
5.       lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
 
§ 13
 
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
 
§ 14
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacjiw Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

Metryka strony

Udostępniający: Rada Miejska w Tykocinie

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2012-01-09

Data modyfikacji: 2012-01-09

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2012-01-09