Zapytanie ofertowe z dnia 07-07-2017
ZAPYTANIE OFERTOWE
Na ,,Udzielenie i obsługa:
- kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Tykocin w 2017 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek, - kredytu krótkoterminowego w wysokości 2.000.000 zł na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.”
Postępowanie nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz.2164 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą.) – wartość zamówienia nie przekracza kwoty 30 000 euro ( art. 4 pkt 8 w/w ustawy).
- Nazwa i adres Zamawiającego
Gmina Tykocin
ul.11 Listopada 8
16-080 Tykocin
tel. 85 7181627, faks 85 7181627
adres strony internetowej : bip.um.tykocin.wrotapodlasia.pl
e-mail: sekretariat@umtykocin.pl
Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30
- Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ,,Udzielenie i obsługa:
- kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Tykocin w 2017 roku,
- kredytu krótkoterminowego w wysokości 2.000.000 zł na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.”
Zadanie I
- Kredyt długoterminowy w wysokości 1.000.000 zł.
- Okres kredytowania – do 31.10.2022 r.
- Pożądany termin zawarcia umowy 18.08.2017 r.
- Uruchomienie kredytu planowane jest w transzach od dnia 31.08.2017 r. do dnia 12.2017 r.
- Spłata odsetek na koniec kwartału (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień).
- Oprocentowanie zmienne w oparciu o WIBOR 3M + marża banku.
- Spłata kredytu nastąpi w następujących ratach:
Data spłaty |
Wysokość raty |
31.10.2018 |
200 000 |
31.10.2019 |
200 000 |
31.10.2020 |
200 000 |
31.10.2021 |
200 000 |
31.10.2022 |
200 000 |
Razem |
1 000 000 |
- Brak prowizji od uruchomienia kredytu.
- Zabezpieczenie: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
- Symulacja kosztu kredytu za okres kredytowania w złotych.
- Zastrzega się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez opłaty dodatkowej prowizji.
- Kredyt zostanie uruchomiony poprzez przelanie na rachunek podstawowy prowadzony w Banku Spółdzielczym w Białymstoku Oddział w Tykocinie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania w całości kredytu.
Nawa rachunku brzmi:
Urząd Miejski w Tykocinie
- 11 Listopada 8
16 – 080 Tykocin
Nr 43 8060 0004 0710 1717 2000 0010
Zadanie II
- Kredyt krótkoterminowy wysokości 2.000.000 zł.
- Okres kredytowania – do 31.12.2017 r.
- Pożądany termin zawarcia umowy 18.08.2017 r.
- Uruchomienie kredytu planowane jest w transzach od dnia 30.08.2017 r. do dnia 30.11.2017 r.
- Spłata odsetek na koniec kwartału (wrzesień, grudzień).
- Oprocentowanie zmienne w oparciu o WIBOR 3M + marża banku.
- Spłata kredytu nastąpi jednorazowo do dnia 31.12.2017 r, po otrzymaniu dofinansowania z instytucji zarządzającej.
- W przypadku nieotrzymania dofinansowania do 31.12.2017 r. kredyt zostanie przekształcony na długoterminowy z terminem spłaty w 2018 roku.
- Brak prowizji od uruchomienia kredytu.
- Zabezpieczenie: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
- Symulacja kosztu kredytu za okres kredytowania w złotych.
- Zastrzega się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez opłaty dodatkowej prowizji.
- Kredyt zostanie uruchomiony poprzez przelanie na rachunek podstawowy prowadzony w Banku Spółdzielczym w Białymstoku Oddział w Tykocinie.
Nawa rachunku brzmi:
Urząd Miejski w Tykocinie
- 11 Listopada 8
16 – 080 Tykocin
Nr 43 8060 0004 0710 1717 2000 0010
- Termin wykonania zamówienia
Termin wykonania zamówienia: do 31.10.2022 r
- Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
4.1 Spełniają warunki udziału w postępowaniu , dotyczące:
1)kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:- wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę posiadania zezwolenia właściwych władz nadzorczych, uprawniającego do wykonywania czynności objętych przedmiotem zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
5. Wykaz oświadczeń lub dokumentów jakie należy złożyć:
- formularz ofertowy ,
- dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności tj.: kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm. ) lub dokumenty równoważne,
- Pełnomocnictwo ( oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych
- Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów
6.1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, odwołania oraz informacje ( komunikacja) między Zamawiającym a Wykonawcami przekazywane są za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. –Prawo pocztowe, osobiście , za pośrednictwem posłańca , faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
6.2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem, że:
1) Oferty pod rygorem nieważności muszą być złożone w formie pisemnej.
6.3 Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez Wykonawców:
- W formie pisemnej na adres: Urząd Miejski w Tykocinie, ul. 11 Listopada 8, 16-080 Tykocin
- Drogą elektroniczną na adres e – mail: sekretariat@umtykocin.pl
- Faksem na nr 85 7181627
6.4 Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub droga elektroniczną , każda ze stron na żądanie drugiej potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę Zamawiający domniema iż pismo wysłane przez Zamawiającego na nr faksu lub adres e-mail podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma w dniu i godzinie ich nadania- zgodnie z raportem rejestru połączeń urządzenia faksowego lub potwierdzenia poczty elektronicznej.
6.5. Osobą ze strony Zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest:
Dorota Sadowska – Skarbnik Gminy
tel/faks. (85) 7181610 , e – mail: skarbnik@umtykocin.pl
w godz. pomiędzy 7:30 a 15:30 od poniedziałku do piątku.
- Opis sposobu przygotowania oferty
7.1 Oferta powinna być sporządzona w języku polskim,. Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny.
7.2. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
7.3 Każdy Wykonawca przedłoży tylko jedną ofertę.
7.4. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych
- Miejsce oraz termin składania ofert.
Ofertę należy złożyć w dwóch kopertach w siedzibie Zamawiającego tj.
Urząd Miejski w Tykocinie ul. 11 Listopada 8, 16-080 Tykocin, pok. Nr 9 – sekretariat do dnia 24 lipca 2017r. do godz. 15:00
Kopertę zewnętrzną, nie oznakowaną nazwą oferenta należy zaadresować:
Oferta w postępowaniu na ,, Udzielenie i obsługa:
- kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Tykocin w 2017 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek,
- kredytu krótkoterminowego w wysokości 2.000.000 zł na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.”
Koperta wewnętrzna oprócz opisu jw. winna zawierać nazwę i adres oferenta.
Konsekwencje złożenia oferty nie zgodnie z w/w opisem ponosi oferent.
- Opis sposobu obliczenia ceny
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najniższy koszt obsługi obu kredytów obliczony przez wykonawcę w łącznej kwocie na cały okres kredytowania, z uwzględnieniem następujących założeń:
- uruchomienie kredytu w dwóch transzach: 11.09.2017 r – 1.100.000 zł, 20.10.2017 – 1.900.000 zł,
- wysokość oprocentowania kredytu: zmienna stopa procentowa ustalona według stawki WIBOR 3M z dnia 1.07.2017 r. plus stała marża bankowa w okresie kredytowania,
- prowizja bankowa z tytułu uruchomienia kredytu – 0 zł,
- wszystkie inne prowizje – 0 zł.
- Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium:
Cena (koszt) - 100%
W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według następującego wzoru:
Cena oferowana minimalna
Wartość punktowa oferty = ----------------------------------------------- x 100
Cena badanej oferty
Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w w/w kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym Wykonawcom wypełniającym wymagania przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryterium) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyskała najwyższą ilość punktów.
- Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy .
- możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowej prowizji;
- prawo nie skorzystania z kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu jakichkolwiek opłat;
- możliwość zmiany terminów spłat rat kredytu, jeżeli zamawiający będzie przewidywał trudności finansowe w dotrzymaniu określonego w zapytaniu ofertowym terminu spłat,
- w przypadku nieotrzymania dofinansowania do 31.12.2017 r. kredyt zostanie przekształcony na długoterminowy z terminem spłaty w 2018 roku, po przedłożeniu przez Gminę odpowiednich dokumentów (uchwały, opinia RIO),
- zabezpieczenie spłaty kredytu – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową;
- wykonawca nie będzie pobierał w związku z realizacją zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści oferty, w tym za prowadzenie rachunku bankowego związanego z obsługą kredytu;
- transza kredytu będzie przekazana na rachunek bankowy:
Urząd Miejski w Tykocinie
- 11 Listopada 8
16 – 080 Tykocin
Nr 43 8060 0004 0710 1717 2000 0010
- Załączniki
Załączniki:
Nr 1 Formularz ofertowy
Nr 2 Dokumenty pozwalające ocenić zdolność kredytową Gminy Tykocin ( dostępne na stronie bip.um.tykocin.wrotapodlasia.pl, zakładka zamówienia poniżej 30000 euro)
- sprawozdania I kwartał 2017
- sprawozdania IV kwartał 2015
- sprawozdania IV kwartał 2016
- Bilans 31.12.2014. Jednostki
- Bilans 31.12.2014. Organ
- Bilans 31.12.2015. Jednostki
- Bilans 31.12.2014. Organ
- Bilans 31.12.2016. Jednostki
- Bilans 31.12.2016. Organ
- opinia RIO kwota długu 2017 r
- opinia RIO wykonanie budżetu za 2015 r.
- opinia RIO wykonanie budżetu za 2016 r.
- uchwała Nr XXV /171/2016 Budżet Gminy na 2017 r
- uchwała nr XXX /214/2017 WPF
- Uchwała XXX /213/2017 zmiany w budżecie 2017
- Zarządzenie nr 12/17 roczne sprawozdanie za 2016 r
- zarządzenie nr 38/17 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego
Zatwierdzono w dniu 7.07.2017r.
Burmistrz Tykocina
mgr inż. Krzysztof Chlebowicz
Metryka strony