Możliwość wyłączenia się przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, organizowanego przez gminę Tykocin od 1 stycznia 2023 r.

 

ZAWIADOMIENIE DO WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH

(OSOBY PROWADZĄCE DZIAŁALNOŚĆ NA TERENIE GM. TYKOCIN)

O ZAMIARZE PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH NIE ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY

Na podstawie art. 6c ust. 3c, 3e, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 – tekst jednolity z późn. zm.), Burmistrz Tykocina zawiadamia właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, położonych na terenie gminy Tykocin, o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych, m.in. od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, oraz zawarcia umowy z wyłonionym wykonawcą w trybie przetargu nieograniczonego tj. Odbiór
i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych
w granicach administracyjnych gminy Tykocin w 2023 r.
”.

Mając na uwadze powyższe właściciele nieruchomości niezamieszkałych w terminie, nie krótszym niż  60 dni od daty zamieszczenia niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej (ustala się datę do 12 grudnia 2022 r.), mają możliwość:

  • złożenia oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę,
  • odwołania oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;

W pisemnym oświadczeniu o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych, właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in. obiekty użyteczności publicznej takie jak: szkoły, przedszkola, urzędy, biblioteki oraz obiekty produkcyjne, usługowe i handlowe.

Oświadczenie jest skuteczne od dnia, w którym obowiązywać będzie następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie może być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy , tj. przez okres 6 miesięcy z zastrzeżeniem, że nie wcześniej niż 1 stycznia 2023 r.

Druki oświadczeń do pobrania znajdują się na stronie internetowej:  http://bip.um.tykocin.wrotapodlasia.pl zakładka Ochrona środowiska i gospodarka komunalna – Odpady, pod numerem 13 i 13b.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Jolanta Wysocka

Data wytworzenia: 2022-10-07

Wprowadzający: Michał Komorowski

Data modyfikacji: 2022-10-07

Opublikował: Michał Komorowski

Data publikacji: 2022-10-07