Protokół Nr 7

Protokół Nr 6/07

Komisji Oświaty, Kultury i Sportu

Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 26 kwietnia 2007 r.

 

 

                Posiedzenie Komisji Oświaty Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącej Komisji Pani Hanny Gładysz.

 

                W posiedzeniu udział wzięli radni oraz pracownicy urzędu według list obecności załączonych do protokołu.

 

 

Do punktu 1.

                Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Tykocinie przywitała wszystkich zgromadzonych i rozpoczęła posiedzenie o godz. 12.15.

 

 

Do punktu 2.

                Przewodnicząca Komisji Radna Hanna Gładysz odczytała członkom komisji przewidywany porządek obrad.

               

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym porządkiem obrad głosowało 5 członków komisji. Wniosek został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:

 

 

 

Porządek posiedzenia:

1.       Otwarcie  posiedzenia.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Zaopiniowanie projektów organizacyjnych przedszkola i szkół funkcjonujących na terenie gminy Tykocin

4.       Wolne wnioski i informacje.

5.       Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Do punktu 3.

                     Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Pan Wojciech Andraszek poinformował, że arkusze organizacyjne Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie przygotowane są zgodnie z wytycznymi Kuratorium Oświaty i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Zostały sprawdzone pod względem merytorycznym przez Z-cę Burmistrza Panią Teresę Andruszkiewicz. Po zaopiniowaniu przez Komisję Oświaty, Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Tykocinie będą przekazane do Kuratorium Oświaty. Poinformował, że wszyscy nauczyciele ujęci w arkuszach organizacyjnych mają odpowiednie kwalifikacje. Jedynym problemem jaki powstał przy tworzeniu arkuszy organizacyjnych był etat dla księdza na lekcje religii. Do nauczania lekcji religii zostali ujęci wszyscy katecheci szkolni bez księdza, który nie ma tytułu nauczyciela mianowanego.  Poinformował, że ksiądz proboszcz podjął już działania w Kurii w aby włączyć księdza wikariusza do prowadzenia zajęć religii.  Następnie, poprosił członków Komisji o pytania.

 

                     Radna Franciszka Kruszewska oznajmiła, że księża również robią stopnie awansu nauczycielskiego.

 

                     Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Pan Wojciech Andraszek potwierdził wypowiedź Radnej, oznajmiając, że nie mógł zatrudnić księdza wikariusza przez mianowanie, ponieważ od niedawna podjął pracę.

 

                     Radna Franciszka Kruszewska zapytała, czy w arkuszu organizacyjnym została ujęta katechetka Pani Czesława Gołębiewska?

 

                     Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Pan Wojciech Andraszek odpowiedział, że katechetka Pani Czesława Gołębiewska została uwzględniona mimo, że jest na urlopie zdrowotnym. Z przekazanych informacji przez księdza wikariusza dowiedział się, że katechetka Pani Czesława Gołębiewska nie może zostać zatrudniona, ponieważ nie ma wykształcenia wyższego.  

 

                     Radna Franciszka Kruszewska poinformowała, że w chwili obecnej Pani Czesława Gołębiewska jest bardzo chora.

 

                     Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Pan Wojciech Andraszek poinformował, że ze zwolnionych nauczycielek przy likwidacji Szkoły Filialnej w Łaziukach, dwie przeszły na emeryturę, trzecia dostała pracę w nauczaniu początkowym w Zespole Szkół, a czwarta w Przedszkolu. Uważa, że likwidacja Szkoły Filialnej w Łaziukach była słuszną decyzją, która pozwoli na lepsze zarządzanie i efektywniejsze wydawanie pieniędzy. Poinformował, że o trudnej sytuacji z nauczycielami wychowania fizycznego. Mimo posiadania, przez jego syna Wojciecha Andraszka tytułu magistra, zwolnił go, dając pracę dwóm nauczycielom z gminy Tykocin, którzy jeszcze tytułu magistra nie obronili. Dodatkowo nadmienił, że zmniejszyła się liczba klas o jedną w Szkole Podstawowej. Do Przedszkola zostały wprowadzone lekcje tańca.

 

                     Radna Franciszka Kruszewska zapytała, czy  wszystkie dzieci zostały do Przedszkola przyjęte?

 

                     Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Pan Wojciech Andraszek odpowiedział, że tak.

 

                     Przewodnicząca Komisji Oświaty Kultury i Sportu Pani Hanna Gładysz zapytała ile nauczycieli pracuje w Zespole Szkół i Przedszkola w Tykocinie?

 

                     Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Pan Wojciech Andraszek odpowiedział, że  w Zespole Szkół i Przedszkola w Tykocinie zatrudnionych jest 54 nauczycieli. Dodatkowo poinformował, że projekt organizacyjny szkół przewiduje utworzenie I klasy liceum ogólnokształcącego w Tykocinie.

 

                     Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował Dyrektora Zespołu Szkół w Radulach o pozytywnej decyzji dofinansowania ze środków unijnych budowy boisk sportowych w Radulach.

                     Dyrektor Zespołu Szkół w Radulach Pani Irena Dzierzgowska stwierdziła, że jest to słuszna decyzja, ponieważ przedłożony projekt budowy boisk sportowych w Radulach był bardzo dobry.

 

                     Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Pan Wojciech Andraszek        poinformował, że jego szkoła również składa wniosek na pozyskanie dodatkowych środków              na boiska.

 

 

                     W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem organizacyjnym Zespołu Szkół i Przedszkola głosowało 5 radnych. Projekt został zaopiniowany jednogłośnie.

 

 

                     Na posiedzenie przybył Pan Burmistrz Krzysztof Chlebowicz.

 

                     Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że regulaminy organizacyjne szkół zostały sprawdzone, dopracowane i uzgodnione. Poinformował, że Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie Pan Wojciech Andraszek otrzymał pozytywną opinię z Kuratorium Oświaty o przedłużeniu pełnienia funkcji Dyrektora Zespołu Szkół. Wcześniej pozytywne opinie zostały wystawione przez Radę Pedagogiczną i Radę Rodziców. Ostatnim elementem procedury będzie przedłużenie przez Burmistrza umowy na stanowisko dyrektora  na kolejne 5 lat. Następnie oznajmił,  że cieszy się ze swojego optymizmu na temat budowy boisk sportowych w Radulach, którym starał się zarazić nauczycieli oraz mieszkańców Radul i okolic. Oznajmił, że w przypadku  zgłaszania wątpliwości, o istnieniu bardziej pilnych inwestycji jak budowa dachu i elewacji w Zespole Szkół w Radulach, należy informować, że w/w należą do innych programów. Budowa dachu i elewacji w Zespole Szkół w Radulach jest priorytetem i działania w kierunku ich realizacji zostaną podjęte zaraz po uruchomieniu odpowiednich programów. Stwierdził, że po dokończeniu przebudowy Zespołu Szkół z ogrodzeniami oraz po przeprowadzeniu racjonalizacji szkół, oświata w gminie Tykocin będzie miała właściwe warunki do funkcjonowania.

  

                     Dyrektor Zespołu Szkół w Radulach Pani Irena Dzierzgowska przedstawiła projekt organizacyjny Zespołu Szkół w Radulach i poprosiła o pytania.

 

.                        Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz zapytał Panią Irenę Dzierzgowską Dyrektora Zespołu Szkół w Radulach o zmiany jakie zaszły w stosunku do roku ubiegłego.

 

                          Dyrektor Zespołu Szkół w Radulach Pani Irena Dzierzgowska poinformowała, że zmniejszyła się ilość oddziałów w szkole o dwie klasy gimnazjalne. W przypadku etatów udało się tak zaplanować, aby nie nastąpiła ich redukcja. Ponadto, nie ma godzin ponad wymiarowych. Następnie Pani Dyrektor nadmieniła, że projekt w wersji roboczej był przedstawiony w Urzędzie Gminy i został przyjęty bez uwag. Poinformowała, że nauczyciele z Zespołu Szkół w Radulach pozyskali 20 000 zł na wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży. Środki zostaną wykorzystane w przyszłym roku szkolnym.

 

                          Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz zapytał ilu uczniów liczy Zespół Szkół w Radulach?

 

                Dyrektor Zespołu Szkół w Radulach Pani Irena Dzierzgowska poinformowała, że szkoła w Radulach liczy 150 uczniów.

 

                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że nawet przy takiej ilości uczniów opinie o braku potrzeby budowy boisk przy Zespole Szkół w Radulach są nie uzasadnione. Dodał, że będzie dążył do dokończenia przebudowy dachu, elewacji, boisk, po to aby stworzyć przyzwoite warunki nauczycielom do nauczania, uczniom do uczenia się i do poprawy funkcjonowania Zespołów Szkół. Oznajmił, że przez niego i większość radnych oba Zespoły Szkół są traktowane bardzo poważnie, a potrzeby dachu, elewacji oraz boiska są jednakowo ważne. 

 

                Dyrektor Zespołu Szkół w Radulach Pani Irena Dzierzgowska oznajmiła, że boiska nie służą tylko dla uczniów. Są oblegane przez młodzież do późnych godzin wieczornych podczas dni codziennych, w niedziele i wakacje.

 

                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz oznajmił, że realizacja w/w inwestycji będzie wymagać przetargu, stworzenia i podpisania umowy oraz pilnowania prawidłowego wykonania zadania.

 

 

                     W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem organizacyjnym Zespołu Szkół w Radulach  głosowało 5 radnych. Projekt został zaopiniowany jednogłośnie.

 

 

Do punktu 5.

                W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodnicząca Komisji Oświaty Kultury i Sportu Pani Hanna Gładysz  zamknęła posiedzenie Komisji o godz. 12.45, dziękując wszystkim za przybycie.

 

 

 Podpisy złożyli:

Komisja Oświaty Kultury i Spor

Radna Hanna Gładysz                      

Radna Franciszka Kruszewska               

 Radny Stanisław Lenczewski                

Radny Mieczysław Pańkowski               

Radny Grzegorz Perkowski                   

 

                                                      

 

 

                                                                             

Protokołowała:

 

Barbara Zachowicz

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Zachowicz

Wprowadzający: Barbara Zachowicz

Data wprowadzenia: 2007-07-27

Data modyfikacji: 2007-07-27

Opublikował: Barbara Zachowicz

Data publikacji: 2007-07-27