Uchwała Nr XXIX/177/05

Uchwała Nr XXIX/177/05

Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 25 styczeń 2005 r.

 w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.

Na podstawie art. 118 ust. 2 ustawy z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19, poz. 117, Nr 93 poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135) w związku z art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42   ustawy  z   dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  /tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zmiany:  z 2002 r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717,  Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203/ Rada Miejska  uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Z budżetu gminy może być udzielona dotacja podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu uzyskania zysku w zakresie ich działalności statutowej na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy.

2. Dotacja może zostać udzielona na zadania inne niż określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 2. 1. Podmioty ubiegające się o dotację zobowiązane są do złożenia wniosku zawierającego:

1) założenia merytoryczne zadania;

2)  szczegółowy kosztorys zadania wraz z informacją o innych źródłach jego finansowania;

3) dane dotyczące podmiotu takie jak: NIP, REGON, statut, wyciąg z rejestru oraz referencje i dodatkowe informacje.

2.       Wnioski należy składać w Urzędzie Miejskim do 15 marca roku budżetowego.

§ 3. 1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz po zasięgnięciu opinii właściwej komisji Rady Miejskiej uwzględniając w szczególności:

1) znaczenie zadania dla realizacji celów samorządu gminy,

2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom, o których mowa w § 1,

3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym relacji do rzeczowego zakresu zadania,

4)  ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,

5) analizę wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji.

2. Burmistrz dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy  o zamówieniach publicznych.

§ 4. 1.  Środki przekazywane będą poszczególnym podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych na podstawie umów, które powinny określać:

1) szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania;

2) wielkość dotacji i tryb płatności;

 3) tryb kontroli wykonania zadania;

 4) sposób rozliczania otrzymanej dotacji i zasady zwrotu nie wykorzystanej części dotacji;

 5) tryb rozwiązania umowy.

2.       Sposób wykorzystania przyznanej dotacji może być kontrolowany w zakresie:

1)  gospodarności i rzetelności w sposobie wydatkowania środków Gminy;

2)  zgodności wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana.

2. Stwierdzenie niezgodnego z umową wykorzystania dotacji skutkować będzie żądaniem zwrotu przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków.

§ 5. 1. Burmistrz zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia.

2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:

1) analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący,

2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.

§ 6. 1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

1)  sprawozdania z wykonania według określonego wzoru ustalonego w załączniku do umowy,

2) kserokopii oryginalnych opisanych wcześniej rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków zleceniobiorcy faktycznie podniesionych na realizację zadania.

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

§ 7. 1.  W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczania Burmistrz będzie umieszczał w Biuletynie Informacji Publicznej informację o rozliczeniach składanych przez poszczególne podmioty.

2. Informacja przedstawiana będzie w formie wykazu zawierającego:

1) nazwę podmiotu otrzymującego dotację;

2) zakres zadania;

3) wnioskowaną i przyznaną kwotę dotacji;

4) fakt złożenia rozliczenia dotacji.

§ 8.  Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi  Tykocina.

§ 9. Traci moc uchwała Nr XVI/105/03 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 28 grudnia 2003 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczenia oraz kontroli wykonania zadań zleconych.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie

Bogusław Kwiatkowski

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Zachowicz

Wprowadzający: Barbara Zachowicz

Data wprowadzenia: 2005-02-17

Data modyfikacji: 2005-03-02

Opublikował: Barbara Zachowicz

Data publikacji: 2005-02-17