Uchwała Nr XXIX/177/05
Uchwała Nr XXIX/177/05
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 25 styczeń 2005 r.
w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.
Na podstawie art. 118 ust. 2 ustawy z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19, poz. 117, Nr 93 poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135) w związku z art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zmiany: z 2002 r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203/ Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Z budżetu gminy może być udzielona dotacja podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu uzyskania zysku w zakresie ich działalności statutowej na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy.
2. Dotacja może zostać udzielona na zadania inne niż określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
§ 2. 1. Podmioty ubiegające się o dotację zobowiązane są do złożenia wniosku zawierającego:
1) założenia merytoryczne zadania;
2) szczegółowy kosztorys zadania wraz z informacją o innych źródłach jego finansowania;
3) dane dotyczące podmiotu takie jak: NIP, REGON, statut, wyciąg z rejestru oraz referencje i dodatkowe informacje.
2. Wnioski należy składać w Urzędzie Miejskim do 15 marca roku budżetowego.
§ 3. 1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz po zasięgnięciu opinii właściwej komisji Rady Miejskiej uwzględniając w szczególności:
1) znaczenie zadania dla realizacji celów samorządu gminy,
2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom, o których mowa w § 1,
3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym relacji do rzeczowego zakresu zadania,
4) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,
5) analizę wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji.
2. Burmistrz dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 4. 1. Środki przekazywane będą poszczególnym podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych na podstawie umów, które powinny określać:
1) szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania;
2) wielkość dotacji i tryb płatności;
3) tryb kontroli wykonania zadania;
4) sposób rozliczania otrzymanej dotacji i zasady zwrotu nie wykorzystanej części dotacji;
5) tryb rozwiązania umowy.
2. Sposób wykorzystania przyznanej dotacji może być kontrolowany w zakresie:
1) gospodarności i rzetelności w sposobie wydatkowania środków Gminy;
2) zgodności wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana.
2. Stwierdzenie niezgodnego z umową wykorzystania dotacji skutkować będzie żądaniem zwrotu przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków.
§ 5. 1. Burmistrz zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia.
2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:
1) analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący,
2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.
§ 6. 1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:
1) sprawozdania z wykonania według określonego wzoru ustalonego w załączniku do umowy,
2) kserokopii oryginalnych opisanych wcześniej rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków zleceniobiorcy faktycznie podniesionych na realizację zadania.
2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.
§ 7. 1. W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczania Burmistrz będzie umieszczał w Biuletynie Informacji Publicznej informację o rozliczeniach składanych przez poszczególne podmioty.
2. Informacja przedstawiana będzie w formie wykazu zawierającego:
1) nazwę podmiotu otrzymującego dotację;
2) zakres zadania;
3) wnioskowaną i przyznaną kwotę dotacji;
4) fakt złożenia rozliczenia dotacji.
§ 8. Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Tykocina.
§ 9. Traci moc uchwała Nr XVI/105/03 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 28 grudnia 2003 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczenia oraz kontroli wykonania zadań zleconych.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie
Bogusław Kwiatkowski
Metryka strony