Protokół z XXXIV Sesji Rady Miejskiej z 28 sierpnia 2005 r.
Protokół Nr XXXIV/05
z XXXIV sesji Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 28 sierpnia 2005 r.
XXXIV sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Bogusława Kwiatkowskiego.
W obradach udział wzięli radni, sołtysi, goście zaproszeni, pracownicy obligowani z urzędu oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1 porządku obrad.
Pan Bogusław Kwiatkowski, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, gości zaproszonych oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1015. Stan radnych 15, obecnych 13.
Do punktu 2 porządku obrad.
Przewodniczący obrad przedstawił radnym proponowany porządek obrad.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad, głosowało 13 obecnych radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
Otwarcie obrad.
1. Otwarcie obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXXIII sesji Rady Miejskiej.
4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza za okres od dnia 01 kwietnia 20005 r. do 28 sierpnia 2005 r.
- omówienie sprawozdania,
- dyskusja nad sprawozdaniem.
5. Informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005 roku.
6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w budżecie gminy na 2005 rok,
b) określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom. którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz szczegółowych zasad zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego, obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych
c) utworzenia Internetowego Rynku Rolno - Towarowego Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łomży
7. Interpelacje.
8. Wnioski.
9. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski.
10. Zakończenie sesji.
Do punktu 3 porządku obrad
Przewodniczący obrad zwrócił się o przegłosowanie przyjęcia protokołu z XXXIII sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
Radni do protokołu nie wnieśli uwag i pytań.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XXXIII sesji Rady Miejskiej głosowało 13 obecnych radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Do punktu 4 porządku obrad
Przewodniczący obrad zwrócił się do Pana Burmistrza Krzysztofa Chlebowicza o przedstawienia sprawozdania ze swojej działalności za okres od dnia 01 kwietnia do dnia 28 kwietnia bieżącego roku.
Pan Burmistrz odczytał sprawozdanie, które stanowi załącznik do oryginału protokołu. Radny Maks Sławomir zwrócił uwagę na sprawę przeciekającego dachu w aptece w Jeżewie Starym.Pan Burmistrz wyjaśnił, że sprawa dachu jest nieaktualna gdyż w ubiegłym tygodniu miał miejsce remont dachu budynku, w którym znajduje się apteka.Dodał też, iż przerwa w budowie wodociągu w m. Radule spowodowana jest koniecznością przeniesienia sprzętu ciężkiego do prac o większym priorytecie.
Radni do omówionego sprawozdania nie wnieśli uwag i pytań.
Do punktu 5 porządku obrad
Pan Przewodniczący poprosił Panią Dorotę Sadowską Skarbnika Gminy o przedstawienie informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005 roku.
Pani Dorota Sadowska omówiła radnym sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005 r., które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Pan Burmistrz Krzysztof Chlebowicz dodał, że wysokość kredytów na początku roku wynosiła 700.000 zł. na czas obecny planowane zadłużenie na koniec roku będzie wynosić 400.000 zł. z czego 300.000 zł - koszt przebudowy oświetlenia na terenie miasta Tykocina zostanie spłacone w przyszłych latach z oszczędności za energię elektryczną. Dodał też, iż jego zdaniem polityka gospodarcza zmierza do tego by spłacić wszystkie zadłużenia z lat poprzednich, tak, że do końca roku spodziewa się sprowadzić zadłużenie do kwoty 400,000 zł. Dodał też, że średnie zadłużenie gminy w rejonie województwa wynosi 20 - 30% a czasem nawet dochodzi do 45%, w tym świetle sytuacja naszej gminy wygląda bardzo dobrze i stawia gminę w bardzo korzystnej sytuacji, jeśli chodzi o możliwości zaciągania kredytów pod przyszłe inwestycje.
Radni do omówionego sprawozdania nie wnieśli uwag i pytań.
Do punktu 6 pkt a porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXXIV/213/05 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok. Następnie, poprosił Panią Dorotę Sadowską Skarbnika Gminy o przedstawienie w/w sprawozdania.
Pani Dorota Sadowska uzasadniła zmiany w budżecie inwestycjami prowadzonymi na terenie gminy Tykocin.
Radni do omówionego projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXXIV/213/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXXIV/213/05
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 6 pkt b porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXXIV/214/05 w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom. którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz szczegółowych zasad zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego, obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych. Nastąpienie poprosił o komentarz do projektu uchwały Panią Teresę Andruszkiewicz Zastępcę burmistrza
Pani Teresa Andruszkiewicz uzasadniła podjęcie uchwały zmianami organizacyjnymi jednostek szkolnych podległych Gminie, przez co poprzednia uchwała regulująca tę sprawę stała się nieprzystosowana do istniejących warunków. Podjęcie uchwały umożliwi Panu Burmistrzowi zwolnienie dyrektorów szkół z obowiązku tygodniowej liczby zajęć dydaktycznych, a także zmniejszenie tegoż wymiaru ich zastępcom.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXXIV/214/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXXIV/214/05
w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom. którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach oraz szczegółowych zasad zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego, obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 6 pkt c porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXXIV/215/05 w sprawie utworzenia Internetowego Rynku Rolno - Towarowego Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łomży. Następnie odczytał zebranym projekt w/w Uchwały.
Pan Burmistrz przypomniał o informacji sprzed kilku miesięcy o utworzeniu w Gminie Sokoły Internetowej Giełdy Rolnej. Nowo utworzona giełda ma służyć nie tylko rolnikom a także lokalnym przedsiębiorcom a z czasem wszystkim mieszkańcom. Pierwotnie założycielami tej Giełdy były Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Łomży oraz firma Optimus. Z czasem z przyczyn bliżej nieokreślonych firma Optimus wycofała swój udział. W końcu Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego wraz z w/w szkołą postanowiły założyć własną spółkę bez udziału firmy Optimus. Dodał też, iż przystąpienie Gminy Tykocin do Spółki nie będzie żadnym obciążeniem finansowym gdyż wynosi tylko 1000 zł.
Radni do omówionego projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały
Nr XXXI/195/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXXIV/215/05
w sprawie utworzenia Internetowego Rynku Rolno - Towarowego Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łomży
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 7, 8 i 9 porządku obrad
- Pan Wojciech Andraszek Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tykocinie poinformował zebranych, że w związku z wymianą okien w w/w szkole stare okna będą do oddania za symboliczną złotówkę.
Poinformował również o planowanym zakończeniu działania Liceum dla dorosłych w związku z brakiem zainteresowania oraz projekcie utworzenia szkoły policealnej o profilu rolniczym.
- Pan Radny Piotr Grabowski poprosił o wyżwirowanie drogi do Sempik i lepszej jakości żwirem Krosna, oraz naprawić pobocza na tych drogach.
- Pan Burmistrz powiedział, że już w ciągu tego roku wyżwirował prawie
Następnie poinformował o tym, iż w sprawie kilku działek z zasobu gminnego o nieuregulowanej sytuacji prawnej poczynił starania o założenie ksiąg wieczystych, poprzez zatrudnienie specjalisty, który zajmie się złożeniem wniosków do Sądu Rejonowego, a wynagrodzenie dostanie za każdą założoną księgę wieczystą i uregulowaną sytuację prawną.
Do punktu 10 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1146, dziękując wszystkim za przybycie.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Małgorzata Ostrowska
Metryka strony