protokół z XXIX sesji
Protokół Nr XXIX/05
z XXIX sesji Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 25 stycznia 2005 r.
XXIX sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Bogusława Kwiatkowskiego.
W obradach udział wzięli radni, sołtysi, goście zaproszeni, pracownicy obligowani z urzędu oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1 porządku obrad.
Pan Bogusław Kwiatkowski, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, gości zaproszonych oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1010. Stan radnych 15, obecnych 13.
Do punktu 2 porządku obrad.
Przewodniczący obrad przedstawił radnym proponowany porządek obrad. Następnie zaproponował rozszerzenie porządku obrad o projekty uchwał w sprawach:
- określenia wysokości, zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego nauczycielom zatrudnionym w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Tykocin.
- trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku,
W/w uchwały mogą być przedmiotem obrad w pkt. 4 pkt. g i h.
Radni nie wnieśli uwag i propozycji do porządku obrad.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem rozszerzonego porządku obrad, głosowało 13 obecnych radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXVIII sesji Rady Miejskiej.
4. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w budżecie gminy na 2005 rok,
b) określenia limitów na programy inwestycyjne na 2006 rok,
c) szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania,
d) zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej
e) określenia Regulaminu ustalania i wypłacania dodatków do wynagrodzenia, obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych oraz przyznawania nagród nauczycielom zatrudnionych w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Tykocin,
f) wyrażenia opinii na temat projektu „Planu Ochrony Rezerwatu Przyrody Szelągówka”
g) określenia wysokości, zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego nauczycielom zatrudnionym w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Tykocin.
h) trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku,
6. Interpelacje.
7. Wnioski.
8. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski.
9. Zakończenie sesji.
Do punktu 3 porządku obrad
Przewodniczący obrad zwrócił się o przegłosowanie przyjęcia protokołu z XXVIII sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
Radni do protokołu nie wnieśli uwag i pytań.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XXVIII sesji Rady Miejskiej głosowało 13 obecnych radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Do punktu 4 pkt a porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXIX/170/05 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska omówiła radnym projekt w/w uchwały.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz dodał, że zwiększona o 158 000 zł. dotacja oświatowa, to pieniądze przyznane z tytułu podniesienia kwalifikacji zawodowych przez nauczycieli, na wzrost ich wynagrodzeń. Dodatkowo, na oświatę więcej o 50 000 zł. Gmina Tykocin dostała, z tytułu zakwalifikowania szkół w miejscowości do 5 000 mieszkańców do szkół wiejskich. O 20 000 zł. w budżecie zmniejszono na remonty dróg. W ubiegłym roku, remonty dróg były robione siłami GZGKiM, przy pomocy zakupionego STAYERA, koparki i równiarki. Gdy w/w sprzęt nie sprawdził się podjęto decyzję o jego zbyciu i wynajęciu do prac remontowych prywatnego przewoźnika. W związku z powyższym, z zapisanych 60 000 zł. wyodrębnionych zostało 40 000 zł. na przetarg, a 20 000 zł. dotacją przekazane zostanie GZGKiM, który przy pomocy STARA, również będzie uczestniczył w pracach remontowych. Jednocześnie, w Gminnym Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej należy poprawić stan środków transportowych, poprzez zakup używanego samochodu dostawczego i osobowego. Pieniądze na ten cel, zostaną przeznaczone ze sprzedaży STAYERA i z zaoszczędzonych przez GZGKiM podczas budowy kanalizacji na ulicy Sokołowskiej 25 000 zł.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXIX/170/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXIX/170/05
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 4 pkt b porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXIX/171/05 określenia limitów na programy inwestycyjne na 2006 rok.
Pan Burmistrz poinformował, że w/w uchwała jest potrzebna do składania wniosków o fundusze strukturalne. Po doświadczeniach z roku ubiegłego, nie ma zbyt dużego optymizmu, nie mniej jednak z ogłaszanych konkursów nie należy rezygnować. Najważniejszym w chwili obecnej zadaniem do wykonania, jest modernizacja Zespołu Szkół i Przedszkole w Tykocinie, polegająca na wymianie wszystkich okien, dachów i instalacji centralnego ogrzewania. Przewidywany koszt inwestycji to 2 800 000 zł. Taka całkowita modernizacja Zespołu Szkół będzie możliwa w przypadku dofinansowania ze środków unijnych. W przeciwnym wypadku na gminę spadnie obowiązek wymiany okien za około 1 000 000 zł. Nie mniej jednak, przy dobrej konstrukcji budżetu na 2005 rok i dodatkowym zaciągnięciu kredytu, gmina jest w stanie zrealizować to zadanie.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXIX/171/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXIX/171/05
w sprawie określenia limitów na programy inwestycyjne na 2006 rok
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 4 pkt c porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXIX/172/05 w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania. Następnie, zwrócił się z prośbą do Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tykocinie Pani Bożeny Styś z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.
Kierownik MGOPS Pani Bożena Styś poinformowała, że od 6 stycznia 2005 r. zatrudniono pracownika socjalnego, która będzie sprawowała usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych. W związku z faktem, że na MGOPS ciąży obowiązek pobierania częściowej odpłatności za w/w usługi, które uzależnione będą od dochodu osób korzystających, zaistniała konieczność podjęcia projektu w/w uchwały.
Radna Grodzka zapytała, czy usługi opiekuńcze będą świadczone też na terenie gminy.
Kierownik MGOPS Pani Bożena Styś poinformowała, że usługi opiekuńcze będą świadczone na terenie miasta. Zatrudniona osoba, może sprawować opiekę maksymalnie dla 4 – 5 osób. Zapewnienie dodatkowego etatu jest kosztowne, nie mniej jednak, jeżeli sytuacja finansowa poprawi się, nie wyklucza w przyszłości zatrudnienia kolejnych opiekunów.
Pan Burmistrz dodał, że zatrudnienie opiekuna ma uzasadnienie ekonomiczne. Obowiązkiem gminy jest zapewnienie opieki osobom starszym i samotnym. Niekoniecznie poprzez zatrudnienie pracownika socjalnego, ale również przez umieszczenie w domu pomocy społecznej. Pobyt w domu pomocy społecznej, pociąga za sobą opłatę, w postaci różnicy pomiędzy kosztami utrzymania, a ewentualną rentą lub emeryturą. Koszt utrzymania w takim ośrodku jednej osoby w powiecie białostockim w poprzednich latach wahał się w granicach od 1200 zł. do 1800 zł. Oznacza to, że wysłanie kilku osób do Domów Pomocy Społecznej pociągnęłoby za sobą ogromne wydatki. Dlatego, po przeanalizowaniu aspektu finansowego i społecznego postanowiono zatrudnić opiekuna.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXIX/172/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXIX/172/05
w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 4 pkt d porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXIX/173/05 w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej. Następnie, zwrócił się z prośbą do Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tykocinie Pani Bożeny Styś z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.
Kierownik MGOPS Pani Bożena Styś poinformowała, że do podjęcia w/w uchwały zobowiązuje ustawa o pomocy społecznej. Dotyczy ona świadczeń, które organy pomocy społecznej mogą przyznawać na zasadach zwrotnych. To znaczy, że osobie lub rodzinie, która ubiega się o pomoc społeczną, a nie spełnia warunków dochodowych i dysfunkcji w rodzinie, można udzielić pomocy na zasadach całkowitego lub częściowego zwrotu. Do tej pory nie odnotowano przypadków o taką pomoc. Dodatkowo, projekt w/w uchwały, uwzględnia grupę rodzin, którym należy ustalić częściowy zwrot kosztów za posiłki na dożywianie dzieci. W 2005 roku będzie obowiązywał rządowy program „Posiłek dla potrzebujących”. Zakłada on, że wszystkie rodziny o dochodach do 474 zł. netto na osobę, będą zwolnione z opłat za dożywianie dzieci w szkołach, zaś pozostałe będą ponosić częściową odpłatność. Omawiany projekt uchwały, proponuje dla rodzin o dochodach powyżej 474 zł. netto na osobę, dopłatę za obiad w wysokości 15 zł. W roku bieżącym Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej planuje dożywianiem objąć ok. 300 dzieci i ze środków własnych na ten cel przeznaczyć 61 000 zł. Drugie 61 000 zł. planuje pozyskać od Wojewody Podlaskiego.
Pan Burmistrz poinformował, że do tej pory dzieci z rodzin posiadających dochód do 474 zł. netto miesięcznie na osobę, miały sfinansowane obiady w 50% przez budżet gminy i w 50% przez budżet państwa. W momencie wprowadzenia dla osób samotnie wychowujących dzieci dodatków, wiele rodzin przekroczyło progi dochodowości i straciło możliwość pozyskania bezpłatnych posiłków. Aby wyjść im z pomocą obiady finansowano wówczas z funduszu przeciwalkoholowego. Teraz osoby posiadające dochód w przedziale od 150% do 170% (tj. od 474 zł. – 537 zł.) będą dopłacały po 15 zł., co oznacza, że w takich przypadkach budżet gminny i centralny dopłaci również do obiadu po 17,50 zł.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXIX/173/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXIX/173/05
w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 4 pkt e porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXIX/174/05 w sprawie określenia Regulaminu ustalania i wypłacania dodatków do wynagrodzenia, obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych oraz przyznawania nagród nauczycielom zatrudnionych w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Tykocin.
Z-ca burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała, że potrzeba wprowadzenia projektu w/w uchwały wynika z nowelizacji ustawy – Karta Nauczyciela wprowadzonej w 2004 r. Wcześniejszy regulamin wprowadzony w 2000 r. stracił już swą moc obowiązującą. Nowy regulamin został uzgodniony ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego, Zarządu Oddziału Międzygminnego z siedzibą w Białymstoku, Międzyzakładową Komisją Pracowników Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” z/s w Białymstoku, a także Komisją Oświaty i Turystki przy Radzie Miejskiej w Tykocinie. Następnie, szczegółowo omówiła radnym projekt regulaminu.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i pytań.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXIX/174/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXIX/174/05
w sprawie określenia Regulaminu ustalania i wypłacania dodatków do wynagrodzenia, obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych oraz przyznawania nagród nauczycielom zatrudnionych w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Tykocin
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 4 pkt f porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXIX/175/05 w sprawie wyrażenia opinii na temat projektu „Planu Ochrony Rezerwatu Przyrody Szelągówka”. Następnie, zwrócił się z prośbą do przedstawiciela Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody Pana Krzysztofa Chojnowskiego z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.
Pan Krzysztof Chojnowski przedstawiciel Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody poinformował, że Rezerwat Szelągówka został utworzony w 1995 r. z uwagi na swą unikatowość przyrodniczą. Teren rezerwatu stanowi własność Lasów Państwowych i Nadleśnictwa Knyszyn. Od 1 maja 2004 r. weszła w życie nowa ustawa o ochronie przyrody informująca, że plan ochrony przyrody winien być zatwierdzony przez Radę Gminy. Plan ochrony przyrody zawiera inwentaryzację gatunków roślinnych oraz informacje o sposobach ich pielęgnacji i dalszej ochrony. Plan Ochrony Rezerwatu Szelągówka nie narusza w niczym planu zagospodarowania przestrzennego gminy Tykocin, a co więcej stwarza szanse dla rolników posiadających łąki przy rezerwacie, do skorzystania z programów rolno-środowiskowych.
Radny Grabowski zwrócił się z prośbą do przedstawiciela Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody o pokazanie granic rezerwatu Szelągówka.
Pan Krzysztof Chojnowski, przedstawiciel Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody posługując się mapą pokazał radnemu granice rezerwatu.
Sołtys wsi Łaziuki Pan Janusz Cimoch, stwierdził, że aby skorzystać z programów rolno-środowiskowych należy kosić ręcznie łąki, a rolnik, który posiada 2 lub 3 ha przy rezerwacie nie będzie tego robił.
Pan Krzysztof Chojnowski poinformował, że Plan Ochrony Rezerwatu Szelągówka nie wprowadza ograniczeń, co do rodzaju koszenia. Nie mniej jednak, rolnik powinien wiedzieć, co dany program mu oferuje i zastanowić się, czy mu się opłaca z niego skorzystać.
Pan Burmistrz dodał, że aby skorzystać z programu i pozyskać dotację, trzeba spełnić pewne warunki. W przypadku programu rolno-środowiskowego przy koszeniu ręcznym pozyskuje się dotację w wysokości 1030 zł. za hektar, a w przypadku koszenia mechanicznego 350 zł. Jako rolnik analizował te programy i tak samo powinni zrobić inni rolnicy. Są to możliwości, które należy znać aby podjąć indywidualną decyzję czy są opłacalne.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXIX/175/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXIX/175/05
w wyrażenia opinii na temat projektu „Planu Ochrony Rezerwatu Przyrody Szelągówka”
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Radny Grabowski zwrócił się do wszystkich zebranych z prośbą, o uczczenie minutą ciszy śmierci wybitnego Polaka Jana Nowaka-Jeziorańskiego.
Przewodniczący obrad zwrócił się do wszystkich o powstanie i uczczenie minutą ciszy śmierci śp. Jana Nowaka-Jeziorańskiego.
Wszyscy obecni na sali uczcili minutą ciszy śmierć śp. Jana Nowaka-Jeziorańskiego.
Do punktu 4 pkt g porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXIX/176/05 w sprawie określenia wysokości, zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego nauczycielom zatrudnionym w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Tykocin. Następnie, zwrócił się do Z-cy Burmistrza Pani Teresy Andruszkiewicz z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.
Z-ca burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała, że dodatek mieszkaniowy otrzymują nauczyciele posiadający kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela, zatrudnieni na terenie wiejskim i w miastach do 5 tys. mieszkańców. Wysokość dodatku mieszkaniowego uzależniona jest od liczby członków w rodzinie. Omawiany projekt uchwały określa również zasady przyznawania dodatku mieszkaniowego. Nauczycielom dodatek przyznaje dyrektor szkoły, a dyrektorowi burmistrz.
Pan Burmistrz oznajmił, że w dawnych czasach gdy warunki nauczania w szkołach wiejskich były uciążliwe i trudne, przyznawanie dodatku mieszkaniowego było uzasadnione. Teraz nauczycielom zatrudnionym w pięknym, historycznym Tykocinie przyznawanie dodatku, nie uważa za zasadne. Taki dodatek winien być raczej przyznawany nauczycielom pracującym w miastach, wśród betonów i asfaltów. Osobiście, nie jest za zmniejszaniem wynagrodzenia, ale zamienił by raczej dodatek mieszkaniowy na dodatek motywacyjny, po to aby dyrektor lub burmistrz mógł docenić wyróżniających się nauczycieli.
Radna Zaworska poprosiła o wyjaśnienie, jakim nauczycielom jest przyznawany dodatek mieszkaniowy, zamieszkałym czy zatrudnionym na terenie wiejskim.
Pani Teresa Andruszkiewicz, Z-ca Burmistrza wyjaśniła, że do dodatku mieszkaniowego mają prawo nauczyciele zatrudnieni na terenie wiejskim i w miastach do 5 tys. mieszkańców.
Sołtys Kolonii Stelmachowo Pan Jerzy Augustynowicz oznajmił, że praca nauczycieli w porównaniu z pracą innych grup zawodowych jest o wiele krótsza i lżejsza. Natomiast, pensja z dodatkami znacznie wyższa.
Przewodniczący Rady Miejskiej skwitował wypowiedź przedmówcy humorystycznie, przypominając o starym przysłowiu „Obyś cudze dzieci uczył”, które wskazuje na to, że praca nauczyciela nie jest taka lekka i raczej nie godna polecenia.
Pan Burmistrz oznajmił, że nie chciał porównywać pracy nauczycieli do innych zawodów. Starał się jedynie, wykazać różnicę między pracą w miejscowościach wiejskich i miejskich. Nadmienił, że przyznanie dodatku mieszkaniowego wynika z obowiązujących przepisów prawa.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXIX/176/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXIX/176/05
w sprawie określenia wysokości, zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego nauczycielom zatrudnionym w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Tykocin
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 4 pkt h porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr XXIX/177/05 w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku. Wyjaśnił, że głosowany na poprzedniej sesji projekt uchwały podczas kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej został uchylony.
Z-ca Burmistrza poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa podjęła działania w celu rozstrzygnięcia nadzorczego poprzedniej uchwały, ponieważ nie określała ona sposobu rozliczenia dotacji i sposobu kontroli wykonania zadania zleconego. W związku z powyższym przedłożono radnym projekt niniejszej uchwały.
Pan Burmistrz poinformował radnych, że rozstrzygnięcie nadzorcze ma zostać podjęte 26 stycznia 2005 r., nie mniej jednak, aby nie opóźniać procedur, projekt uchwały został przedstawiony już na obecnej sesji.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XXIX/177/05 głosowało 13 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXIX/177/05
w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.
stanowi załącznik do oryginału protokołu
Do punktu 5 porządku obrad
Radni nie wnieśli interpelacji.
Do punktu 6 porządku obrad
- Radny Grabowski podziękował Kierownikowi GZGKiM Pani Barbarze Olszewskiej i Inspektorowi ds. drogownictwa Panu Krzysztofowi Wnorowskiemu za podsypanie drogi do wsi Krosno. Następnie, zwrócił się z wnioskiem o podsypanie w/w drogi jeszcze lepszym żwirem.
- Sołtys wsi Krosno Pan Wiesław Rutkowski także zwrócił się z wnioskiem o poprawienie drogi do wsi Krosno. Następnie, zapytał Pana Burmistrza, czy posiada jakieś informacje odnośnie poszerzania rzeki Narew od Strękowej Góry do Tykocina.
- Sołtys wsi Łaziuki Pan Janusz Cimoch zwrócił się z wnioskiem dotyczącym budowy 1 km drogi w Łaziukach tzw. głuszycy. Mieszkańcy wsi zainteresowani są społecznym udziałem w pracach nad jej budową. Nadmienił, że kilkakrotnie pisał już podania w tej sprawie.
- Sołtys wsi Broniszewo Pan Kazimierz Ołdziej oznajmił, że na początku kadencji burmistrz jego sołectwu obiecał wybudowanie chodnika.
- Sołtys wsi Jeżewo Stare Pan Krzysztof Ostrowski zapytał, czy materiały dotyczące azbestu rozdane sołtysom mają uwzględniać całą inwentaryzację pokryć dachowych czy tylko zmiany.
Do punktu 6 porządku obrad
Pan Burmistrz w odniesieniu do:
1) pytania sołtysa z Krosny: Odpowiedział, że nie posiada żadnych informacji o planach poszerzenia rzeki Narew. Rzeka Narew jest własnością Skarbu Państwa. Zarządza nią Marszałek poprzez Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych i tam można uzyskać odpowiedź na pytanie sołtysa. Właściciele swojego mienia nie zawsze informują Burmistrza o swoich zamiarach.
2) wniosku sołtysa ze wsi Łaziuki: Odpowiedział, że wniosków w sprawie podżwirowania dróg jest bardzo dużo. Na terenie wsi Łaziuki są robione pewne inwestycje. Budowa drogi asfaltowej Łaziuki - Żuki, między innymi świadczy o tym, że władze samorządowe i powiatowe myślą o tym terenie. Nie jest w stanie, w ciągu jednej kadencji zrealizować wszystkich potrzeb. Nie mniej jednak, wiele inwestycji zostało zrobionych i dalej w możliwie jak najlepszym tempie będzie robionych. Posługując się samym przykładem Tykocina można stwierdzić, że mimo wielu inwestycji takich jak budowa ulic i chodników, na ulicach: Choroszczańskiej, Szkolnej, 11-go Listopada, Piłsudskiego, Zachodniej, i Kaczorowskiej, nie planuje się budowy w tej kadencji na przykład ulicy Browarnej.
3) wypowiedzi sołtysa ze wsi Broniszewo: Stwierdził, że obiecując chodnik mieszkańcom w/w sołectwa, nie znał ogromu potrzeb w gminie i w tej sytuacji mógł przesadzić. Nie mniej jednak, w Broniszewie dwie drogi zostały wyżwirowane i będą poprawiane.
Z-ca burmistrza:
1) w odniesieniu do zapytania sołtysa z Jeżewa Starego odpowiedziała,
że na rozdanych materiałach dotyczących azbestu należy uwzględnić
zmiany pokryć dachowych, które miały miejsce w ciągu roku.
2) poinformowała, że istnieje możliwość ubiegania się u Wojewody
Podlaskiego pozwolenia na kontraktację dużych upraw maku.
3) przypomniała radnym o konieczności składania oświadczeń majątkowych do końca kwietnia 2005 r.
Do punktu 7 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1201, dziękując wszystkim za przybycie.
Na tym protokół zakończono.
Podpisał
Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Kwiatkowski
Protokołowała:
Barbara Zachowicz
Metryka strony