protokol 17
PROTOKÓŁ 17/2014
Komisji Infrastruktury i Finansów
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 15 stycznia 2014 r.
Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Komisji Pana Mieczysława Pańkowskiego.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji, pracownicy urzędu oraz zaproszeni goście według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1.
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie Mieczysław Pańkowski przywitał wszystkich zgromadzonych. Stwierdził obecność 5 radnych, czyli wymagane quorum i rozpoczął posiedzenie o godzinie 10.05.
Do punktu 2.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad. Następnie zaproponował wprowadzenie pkt. 5: zaopiniowanie taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. W zarządzonym głosowaniu jawnym proponowany porządek obrad przyjęto jednogłośnie.
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Opracowanie i przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2013 rok.
4. Opracowanie planu pracy Komisji na 2014 rok.
5. Zaopiniowanie taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
6. Wolne wnioski i informacje.
7. Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 3.
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał sprawozdanie z działalności Komisji za 2013 rok.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem sprawozdania z działalności komisji głosowało 5 członków komisji. Sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał projekt planu pracy komisji na 2014 rok.
Radni nie wnieśli zmian do projektu planu pracy.
W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem planu pracy Komisji Infrastruktury i Finansów na 2014 rok głosowało 5 członków komisji. Plan Pracy został przyjęty jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 5.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska poinformowała, że w związku ze wzrostem kosztów eksploatacji proponuje się podwyżkę cen wody oraz odprowadzania ścieków.
Ceny w 2013 roku kształtują się następująco: zbiorowe zaopatrzenie w wodę 2,17 zł. netto za 1 m3, zbiorowe odprowadzanie ścieków 3,74 zł. netto za 1 m3.
We wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków złożonym do Urzędu Miejskiego w Tykocinie w dniu 27 grudnia 2013 r. cena za zbiorowe zaopatrzenie w wodę wynosi 2,69 zł netto za 1 m3 , a cena za odprowadzanie ścieków 5,82 zł netto za 1 m3. Dodała, że Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie ma obowiązek uwzględnić we wniosku koszty amortyzacji urządzeń wodno-kanalizacyjnych.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za negatywnym zaopiniowaniem taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków z uwzględnieniem kosztów amortyzacji urządzeń wodno - kanalizacyjnych głosowało 5 członków komisji.
Komisja negatywnie jednogłośnie zaopiniowała taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków wnioskując do Burmistrza Tykocina o wprowadzenie autopoprawki do wniosku polegającej na ustaleniu taryf bez kosztów amortyzacji.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał negatywną OPINIĘ NR XVII/25/2014 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW z dnia 15 stycznia 2014 r. o zatwierdzeniu taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, która stanowi załącznik do oryginału protokołu. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 5 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz wystąpił pismem Nr RO.033.1.2014 do Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie o wprowadzenie autopoprawki do wniosku na zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków uwzględniając ceny wody i ścieków bez kosztów amortyzacji urządzeń wodno - kanalizacyjnych. Pismo stanowi załącznik do protokołu.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska poinformowała, że taryfa za zbiorowe zaopatrzenie w wodę bez kosztów amortyzacji wynosi 2,26 zł netto za 1 m3 (2,34 brutto) i zbiorowe odprowadzanie ścieków 3,85 zł netto za 1 m3 .
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków bez kosztów amortyzacji urządzeń wodno-kanalizacyjnych głosowało 5 członków komisji.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Pańkowski odczytał pozytywną OPINIĘ NR XVII/26/2014 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW z dnia 15 stycznia 2014 r. o zatwierdzeniu taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 5 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 6.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poinformował, że Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie złożył wniosek o pozyskanie dofinansowania na remont oczyszczalni na kwotę około 300 000 zł. Całkowity koszt remontu to kwota około 400 000 zł. Poinformował, że w roku bieżącym rozpocznie się przebudowa drogi wojewódzkiej Tykocin – Jeżewo Stare oraz że w styczniu zostanie podpisana umowa na dofinansowanie budowy świetlicy w Sawinie.
Radny Adam Rudawski zaproponował ustawienie w Tykocinie ławeczki z postacią związaną z miastem. Wykonywane są one z odlewu najczęściej z brązu. Koszt ławeczki kształtuje się w granicach 20 – 40 000 zł. Proponuje aby była to ławeczka z Agnieszką Osiecką, musi być ustawiona w miejscu dostępnym dla turystów. Warto pozyskać dofinansowanie na ten cel.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poparł pomysł przedstawiony przez Radnego Adama Rudawskiego. Zaproponował zorganizowanie spotkania z udziałem Kierownik Muzeum w Tykocinie, przedstawiciela Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Tykocińskiej, Księdza Proboszcza i Dyrektora CKSiTZT w celu uzgodnienia postaci oraz wyboru miejsca ustawienia ławeczki.
Do punktu 7.
Podpisy członków Komisji Infrastruktury i Finansów:
1. Mieczysław Pańkowski- Przewodniczący
2. Jan Nartowicz- Zastępca
3. Grzegorz Perkowski
4. Józef Kowalewski
5. Adam Rudawski
Protokołowała:
Agnieszka Kopczewska
Metryka strony