protokol 8
PROTOKÓŁ 8/2012
Komisji Infrastruktury i Finansów
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 19 marca 2012 r.
Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Mieczysława Pańkowskiego.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji, pracownicy urzędu oraz zaproszeni goście według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1.
Przewodniczący Mieczysław Pańkowski przywitał wszystkich zgromadzonych. Stwierdził obecność 4 radnych, czyli wymagane quorum i rozpoczął posiedzenie o godzinie 10.10.
Do punktu 2.
Przewodniczący Mieczysław Pańkowski odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym porządkiem obrad głosowało 4 członków komisji. Porządek został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umorzenia, odraczania i rozkładania na raty wierzytelności Gminy Tykocin oraz gminnych jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
4. Zaopiniowanie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Tykocin na 2012 rok.
5. Zaopiniowanie przeznaczenia do zbycia budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Plac Czarnieckiego 2.
6. Wolne wnioski i informacje.
7. Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 3.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że 26 marca 2008 r. Rada Miejska w Tykocinie podjęła uchwałę w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Tykocin oraz jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów -Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego uprawnionych. W związku ze zmianą przepisów ustawy o finansach publicznych niezbędne jest podjęcie kolejnej uchwały. Umarzanie dotyczy należności cywilno- prawnych czyli np. zaległości za czynsz mieszkaniowy czy za wodę (nie dotyczy umarzania zaległości podatkowych). Zaległości umarza się szczególnie w sytuacji śmierci dłużnika.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że liczba dłużników w mieszkaniach komunalnych w Tykocinie jest duża, są to osoby niewypłacalne.
Należności za wodę są ściągane przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie, natomiast zaległości za czynsz mieszkaniowy nie łatwo wyegzekwować.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że do udzielania ulg w spłacie wierzytelności uprawniony jest Burmistrz Tykocina, jeżeli kwota należności nie przekracza jednorazowo 1.500 zł, Burmistrz Tykocina po zaciągnięciu opinii Komisji Infrastruktury i Finansów, jeżeli kwota należności jest wyższa niż 1.500 zł, Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie, jeżeli kwota nie przekracza 1 000 zł.
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski powiedział, iż uważa, że zaległości należy umarzać przy zadłużeniu poniżej 1 000 zł.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska powiedziała, że do wydania decyzji o umorzeniu niezbędne jest zebranie dokumentacji potwierdzającej brak dochodów i trudną sytuację finansową dłużnika.
Radny Grzegorz Perkowski powiedział, że zadłużenie za wodę w wysokości 1000 zł w gospodarstwie domowym powstaje w ciągu kilku lat. Dlatego należy obniżyć próg zadłużenia aby na bieżąco egzekwować zaległości.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz zaproponował udzielanie ulg w spłacie wierzytelności przez Burmistrza Tykocina jeżeli kwota należności nie przekracza 1.000 zł, Burmistrz po zaciągnięciu opinii Komisji Infrastruktury i Finansów, jeżeli kwota należności jest wyższa niż 1.000 zł, Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie, jeżeli kwota nie przekracza 700 zł.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem udzielania ulg w spłacie wierzytelności przez Burmistrza Tykocina jeżeli kwota należności nie przekracza 1.000 zł, Burmistrz po zaciągnięciu opinii Komisji Infrastruktury i Finansów, jeżeli kwota należności jest wyższa niż 1.000 zł, Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie, jeżeli kwota nie przekracza 700 zł oraz projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umorzenia, odraczania i rozkładania na raty wierzytelności Gminy Tykocin oraz gminnych jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych głosowało 4 członków Komisji. (4 głosy za).
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał OPINIĘ NR VIII/12/2012 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW RADY MIEJSKIEJ W TYKOCINIE z dnia 19 marca 2012 r. o projekcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umorzenia, odraczania i rozkładania na raty wierzytelności Gminy Tykocin oraz gminnych jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 4 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 4.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że zmniejsza się plan dochodów budżetowych o kwotę 589.000 zł. Zmiana dotyczy dotacji, która była planowana do pozyskania z Powiatu Białostockiego na przebudowę drogi powiatowej w Radulach. W związku z faktem, że Powiat Białostocki nie zaplanował na 2012 rok środków na realizację tej inwestycji, inwestycja zostanie przeniesiona do realizacji w 2013 roku.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz dodał, że zwiększony plan dochodów budżetowych dotyczy dotacji na zadanie realizowane z udziałem środków unijnych - 156.976 zł, kwota wynika z wniosku o płatność na dofinansowanie projektu pn. Budowa infrastruktury sportowo-turystycznej w Tykocinie, gmina Tykocin - stadion piłkarski z zespołem boisk i stanowi refundację wydatków poniesionych w 2011 roku.
Kwota 589.000 zł, która była planowana do pozyskania na przebudowę drogi w Radulach łącznie z zebranymi środki z dochodów, czyli łącznie 1.432.865 zł zostanie przeznaczona na wydatki związane z częściowym zwrotem kary potrąconej w 2011 roku wykonawcy inwestycji pn. Budowa infrastruktury sportowo-turystycznej w Tykocinie, gmina Tykocin - stadion piłkarski z zespołem boisk. Kara zostanie wypłacona na podstawie ugody sądowej. Wypłata tych środków wykonawcy będzie stanowić podstawę do rozliczenia końcowego wniosku o płatność i pozyskania dotacji z Urzędu Marszałkowskiego.
Dodał, że przebudowa drogi w Radulach zostaje przesunięta na 2013 rok.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Tykocin na 2012 rok głosowało 4 członków Komisji. (4 głosy za).
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał OPINIĘ NR VIII/13/2012 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW RADY MIEJSKIEJ W TYKOCINIE z dnia 19 marca 2012 r. o projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Tykocin na 2012 rok. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 4 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 5.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że temat był już wielokrotnie omawiany. Dodał, że sprzedaż budynku przy ul. Plac Czarnieckiego 2 pozwoli uniknąć dodatkowych wydatków i jednocześnie pogorszenia sytuacji finansowej Gminy Tykocin.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie przeznaczenia do zbycia budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Plac Czarnieckiego 2 głosowało 4 członków Komisji. (4 głosy za).
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał OPINIĘ NR VIII/14/2012 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW RADY MIEJSKIEJ W TYKOCINIE z dnia 19 marca 2012 r. o projekcie uchwały w sprawie przeznaczenia do zbycia budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Plac Czarnieckiego 2. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 4 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 6.
Radny Jan Nartowicz zwrócił się z wnioskiem o naprawę drogi do Kurowa.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że podjął wstępne ustalenia z inspektorem ds. drogownictwa Panem Krzysztofem Wnorowskim na temat poprawy stanu tej drogi.
Do punktu 7.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji zamknął posiedzenie o godz. 11.20, dziękując wszystkim za przybycie.
Podpisy członków Komisji Infrastruktury i Finansów:
1. Mieczysław Pańkowski- Przewodniczący
2. Jan Nartowicz
3. Grzegorz Perkowski
4. Józef Kowalewski
Protokołowała:
Agnieszka Kopczewska
Metryka strony