protokol 7_2012

PROTOKÓŁ NR 7/2012

Komisji Rewizyjnej

Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 15 maja 2012 r.

 

                Posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Pana Romana Klimaszewskiego.

 

W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji oraz pracownicy urzędu i goście zaproszeni według list obecności załączonych do protokołu.

 

Do punktu 1

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Roman Klimaszewski przywitał wszystkich zgromadzonych i rozpoczął posiedzenie o godz. 10.00.

 

Do punktu 2

 

Przewodniczący Komisji przedstawił zgromadzonym porządek obrad.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 3 członków komisji. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:

 

Porządek obrad:

 

  1. Otwarcie  posiedzenia.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego Gminy Tykocin za 2011 rok.
  4. Rozpatrzenie Zarządzenia Nr 19/2012 Burmistrza Tykocina z dnia 29 marca 2012 r.   w sprawie sprawozdania rocznego z wykonania planów finansowych instytucji kultury za 2011 rok.
  5. Rozpatrzenie Zarządzenia Nr 20/2012 Burmistrza Tykocina z dnia 29 marca 2012 r.     w sprawie informacji o stanie mienia gminy Tykocin na dzień 31 grudnia 2011 roku.
  6. Rozpatrzenie Zarządzenia Nr 18/2012 Burmistrza Tykocina z dnia 29 marca 2012 r. w sprawie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy Tykocin za 2011 rok. 
    1. zaopiniowanie wykonania budżetu gminy Tykocin za 2011 rok.
    2. podjecie uchwały w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Tykocina za rok 2011.
  7. Wolne wnioski i informacje.
  8. Zamknięcie posiedzenia.

 

Do punktu 3

 

          Skarbnik Pani Dorota Sadowska omówiła sprawozdanie  finansowe Gminy Tykocin za 2011 rok, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem sprawozdania finansowego Gminy Tykocin za 2011 rok głosowało 3 członków komisji. Sprawozdanie zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.

 

Do punktu 4.

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska przedstawiła sprawozdanie roczne z wykonania planów finansowych instytucji kultury za 2011 rok. Poinformowała, że ogółem dochody Centrum Kultury wyniosły 383.350,05 zł (99,98 % planu), z tego dotacja podmiotowa z budżetu gminy 356.000 zł (100 % planu), dotacja celowa w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich – 22.198,17 zł (100 % planu). Dochody własne centrum pochodzą z wynajmu pomieszczeń, opłaty za wynajęcie sprzętu muzycznego oraz za naukę gry na instrumentach i wyniosły 5.151,88 zł.

Koszty wyniosły 382.474,65 zł (99,75 % planu).

Ważniejsze koszty to wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń pracowników – 173.375,45 zł, odpisy za ZFŚS – 5.287 zł, wynagrodzenia bezosobowe – 58.772,30 zł, w tym prowadzenie zespołu „Hetmanki”, nauka gry dla dzieci na instrumentach w Tykocinie i w Radulach oraz wynagrodzenia bezosobowe dotyczące realizacji projektu „Dni Tykocina – impreza aktywizująco – integracyjna”.

Ważniejsze imprezy organizowane lub współorganizowane przez CKSiT w Tykocinie to:

- program artystyczny-spektakl „Świadek Nadziei” poświecony Janowi Pawłowi II – 2.500 zł.

- koncert poetycko –muzyczny „Miłość  mi wszystko wyjaśniła”- 1.000 zł.

- „Zdobycie Tykocina” – inscenizacja bitwy o miasto i twierdzę z czasów „Potopu szwedzkiego”, którego współorganizatorem było Centrum Kultury. Na to przedsięwzięcie wydano 560 zł na  przygotowanie wystawy fotograficznej.

- impreza plenerowa Dni Tykocina – 37.349,39 zł, wydatki poniesiono miedzy innymi na organizację techniczno – muzyczną imprezy (8.610 zł), ochronę (4.029,48 zł), wykonanie programu artystycznego „Abba imitation” (6.500 zł), honorarium konferansjera (2.198 zł) występ zespołu Trio akordeonowe (1.100 zł), koncert zespołu „Happy Night”(650 zł),występ gwiazdy wieczoru grupa „Verdis” (8.250 zł) zorganizowanie zabaw i animacji dla dzieci (3.075 zł), zakup nagród, wynajem kabin sanitarnych (650,16 zł).

- Podlaska Biesiada Miodowa – 17.531,46 zł, wydatki poniesiono na wynajem sceny wraz z organizacją techniczno – muzyczną i realizację światła, ochronę, koncert zespołu.

- Podlaska Oktawa Kultur – 2.537zł, za usługę nagłośnienia i oświetlenia ,usługę wyżywienia artystów oraz  opłata za wstęp na zamek.

- Dni Kultury Katolickiej- 1.845 zł, za oprawę techniczno- muzyczną nagłośnienia koncertu poetycko –muzycznego.

Za usługi dostępu do sieci Internet wydano 3.395,92 zł, w tym jest opłata za korzystanie z Internetu szerokopasmowego, z którego korzysta ok. 100 mieszkańców Tykocina.

Na zakup oleju opałowego do ogrzania budynku siedziby Centrum Kultury wydano – 37.388,24 zł, zakup energii elektrycznej – 5.695,06 zł.

Zakupiono na potrzeby  boiska sportowego kosę spalinową 1.539 zł, kosiarkę elektryczną -  525 zł.  Doposażono obiekt sportowy w 2 bramki do piłki nożnej i pałąki do bramek za kwotę  5.599,21 zł. Zakupiono środki do utrzymania murawy stadionu na kwotę 4.216,50 zł, w tym środek chemiczny do trawy i saletra amonowa oraz wykonano zabiegi pielęgnacyjne na boisku trawiastym na kwotę 2.829 zł.

Na potrzeby koła fotograficznego zakupiono aparat fotograficzny w kwocie 3.059,05 zł.

Na zakup usług remontowych  wydano 3.349,74 zł w tym naprawa uszkodzonej instalacji sterującej systemu nawadniania na stadionie, naprawa sprzętu nagłaśniającego oraz serwis sieci radiowego dostępu do Internetu.

Na koniec roku stan zobowiązań niewymagalnych wyniósł 1.352,86 zł, jest to faktura za energię elektryczną oraz  materiały remontowe holu i sali w budynku CKSiT.

W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem sprawozdania rocznego z wykonania planów finansowych instytucji kultury za 2011 rok głosowało 3 członków komisji. Sprawozdanie zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.

 

Do punktu 5.

 

                Skarbnik Pani Dorota Sadowska przedstawiła informację o stanie  mienia gminy Tykocin na dzień 31 grudnia 2011 roku, która stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem informacji o stanie mienia gminy Tykocin na dzień 31 grudnia 2011 roku głosowało 3 członków komisji. Informację zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.

 

Do punktu 6.

 

Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że budżet Gminy Tykocin na 2011 rok został uchwalony Uchwałą Rady Miejskiej w Tykocinie Nr IV/17/2011 na sesji w dniu 25 stycznia 2011 roku. Ustalał dochody w kwocie 16.062.475 zł, w tym dochody majątkowe 1.740.021 zł oraz wydatki w kwocie 17.754.809 zł, w tym wydatki majątkowe 4.105.154 zł. Deficyt budżetowy w kwocie 1.692.334 zł planowano sfinansować przychodami pochodzącymi z kredytu. 

                Budżet gminy był zmieniany ośmiokrotnie na Sesji Rady Miejskiej oraz osiemnaście razy dokonano zmian Zarządzeniem Burmistrza.

Po zmianach plan dochodów wynosi 17.783.745 zł i jest wyższy o 10,72 % od planu pierwotnego, a plan wydatków – 19.713.609 zł, wyższy o 11,03 % od planu na początku roku. Planowany deficyt budżetowy w kwocie 1.929.864 zł zaplanowano sfinansować przychodami pochodzącymi z kredytu i pożyczki.

          Planowane dochody 17.783.745 zł wykonano w wysokości 17.740.449,72 zł, tj. 99,76% planu. Plan dochodów majątkowych wynosi 966.387 zł i został zrealizowany w wysokości 731.878,22 zł (96,15 %).

                Struktura wykonanych dochodów gminy przedstawia się następująco:

- subwencje ogólne – 8.472.430 zł, co stanowi 47,76 % wykonanych dochodów gminy,

- dotacje z budżetu państwa na zadania zlecone – 2.589.575,34 zł (14,60 % kwoty dochodów),

- pozostałe dotacje z budżetu państwa – 736.190,96 zł (4,12 %),

- dotacje otrzymane w ramach porozumienia ze Starostwem Powiatowym – 96.595 zł,

- dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich – 468.040,13 zł stanowiące refundację wydatków poniesionych w 2010 roku oraz zaliczkę na wydatki, które zostały  poniesione w 2011 roku,

- dotacja z Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej oraz z WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na zakup samochodu bojowego do OSP w Tykocinie i wyposażenia jednostek OSP – 258.863 zł,

- udziały w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa – 957.065,85 zł (5,40 %),

- dochody własne gminy – 4.161.689,44 zł (23,46 % wykonanych dochodów), z tytułu podatków i opłat lokalnych, ze sprzedaży i wynajmu składników majątku gminy oraz kary za nieterminowe zakończenie robót budowlanych.

                Na koniec roku należności budżetowe (zaległości) ogółem wynosiły 480.441,45 zł, nadpłaty należności budżetowych wynosiły 7.978,99 zł. Największa część zaległości dotyczy podatków i opłat lokalnych – 349.100,55 zł. Pracownicy urzędu na bieżąco podejmują działania w celu wyegzekwowania zaległości – wysyłają upomnienia i tytuły egzekucyjne.

                Plan wydatków – 19.713.609 zł wykonano w wysokości 19.037.473,76 zł, co stanowi 96,57 %.

Na wydatki ogółem składają się wydatki majątkowe: plan – 4.743.653 zł, wykonane w wysokości 4.474.825,58 zł (94,33 %) i wydatki bieżące: plan – 14.969.956 zł, wykonane w wysokości 14.562.648,18 zł (97,28 % planu). Wykonane wydatki majątkowe stanowią 23,51 % wykonanych wydatków ogółem.

                Na koniec roku zobowiązania z tytułu wydatków budżetowych stanowią kwotę 777.446 zł Na tę kwotę składa się dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2011 rok pracowników urzędu i podległych jednostek, dodatek wyrównawczy nauczycielom oraz faktury za zakup materiałów i energii.

                W 2011 roku spłacano raty kredytów i pożyczek, w wysokości 1.121.216 zł  zgodnie z zawartymi umowami. Kwotę 19.666 zł wydano na spłaty rat pożyczek zaciągniętych w WFOŚiGW na inwestycje ekologiczne. Kwotę 121.550 zł przeznaczono na spłaty rat kredytów zaciągniętych w Banku Gospodarki Żywnościowej na inwestycje – „Przebudowa dróg gminnych położonych w Jeżewie Starym” i „Przebudowa dróg gminnych położonych w Pajewie”, kwotę 680.000 zł na spłatę rat kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska na realizację inwestycji pn. Rozwój infrastruktury edukacyjnej w Gminie Tykocin oraz kwotę 300.000 zł na spłatę raty kredytu zaciągniętego w 2010 roku na pokrycie deficytu budżetu.

                W 2011 roku został zaciągnięty kredyt w wysokości 2.450.000 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Również w 2011 roku została zaciągnięta pożyczka w WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na zakup samochodu bojowego na potrzeby OSP w Tykocinie.

Na koniec roku zadłużenie Gminy z tytułu kredytów i pożyczek wynosiło 3.625.000 zł, co stanowi 20,43 % zrealizowanych dochodów.

 

W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem sprawozdania  rocznego z wykonania budżetu gminy Tykocin za 2011 rok głosowało 3 członków komisji. Sprawozdanie zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.

 

                Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Roman Klimaszewski odczytał Opinię Nr VII/5/2012 Komisji Rewizyjnej z dnia 15 maja 2012 r. o wykonaniu budżetu gminy Tykocin za 2011 rok. W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem w/w opinii głosowało 3 członków komisji. Opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Roman Klimaszewski odczytał projekt Uchwały Nr VII/2/2012 Komisji Rewizyjnej z 15 maja 2012 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Tykocina za 2011 rok.

 

W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem Uchwały Nr VII/2/2012 Komisji Rewizyjnej z 15 maja 2012 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Tykocina za 2011 rok głosowało 3 członków komisji. Uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz podziękował za pozytywną ocenę pracy Burmistrza oraz całego zespołu pracowników Urzędu Miejskiego.

 

Do punktu 7.

 

Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poinformował, że na posiedzeniu Komisji Infrastruktury i Finansów w dniu 20 kwietnia 2012 r. poruszono temat udzielenia bonifikaty na sprzedaż lokalu przy ul. Stary Rynek w Tykocinie. Komisja po dyskusji ustaliła udzielenie   bonifikaty w wysokości 10 %. Dodał, iż na najbliższą sesję przygotował projekt uchwały z propozycją udzielenia 50 % bonifikaty.

 

                Radny Radosław Kopczewski zapytał czy udzielano bonifikaty poniżej 50 % na sprzedaż lokali?

 

Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że bonifikaty niższej niż 50 % nie udzielano.

 

                Radny Antoni Janusz Sowiński powiedział, że należy pamiętać o najemcach, którzy od wielu lat są związani z tym miejscem.

 

Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz zwrócił się z prośbą do Z-cy Pani Teresy Andruszkiewicz o odczytanie artykułu na temat udzielania bonifikaty.

 

                Radny Radosław Kopczewski powiedział, że nie bonifikata nie powinna być niższa niż 50 %.

 

Do punktu 8.

 

                Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Komisji Radny Roman Klimaszewski podziękował wszystkim za przybycie i o godzinie 12.15 zamknął posiedzenie.

                                                                                             

Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:

 

  1. Roman Klimaszewski
  2. Tadeusz Tyborowski
  3. Antoni Janusz Sowiński 
  4.  

 

  

Metryka strony

Udostępniający: Komisja Rewizyjna

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2013-09-13

Data modyfikacji: 2013-09-13

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2013-09-13