protokół 7
PROTOKÓŁ 7/2012
Komisji Infrastruktury i Finansów
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 9 lutego 2012 r.
Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Mieczysława Pańkowskiego.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji, pracownicy urzędu oraz zaproszeni goście według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1.
Przewodniczący Mieczysław Pańkowski przywitał wszystkich zgromadzonych. Stwierdził obecność 3 radnych, czyli wymagane quorum i rozpoczął posiedzenie o godzinie 10.10.
Do punktu 2.
Przewodniczący Mieczysław Pańkowski odczytał członkom komisji przewidywany porządek obrad.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz zwrócił się z prośbą o wycofanie pkt 5 z porządku obrad. Dodał, że została złożona rezygnacja z projektu „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi” jednak prawdopodobne jest, że pozostałe gminy biorące udział w projekcie mogą stracić dofinansowanie. W ustnych uzgodnieniach z Prezesem Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi Grzegorzem Jakuciem wstępnie ustalono, że z projektu wycofamy tylko budynek przy ul. Plac Czarnieckiego 2. Bez decyzji o możliwości wycofania budynku z projektu nie podejmujemy decyzji o sprzedaży.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym porządkiem obrad głosowało 3 członków komisji. Porządek został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie.
5. Wolne wnioski i informacje.
6. Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 3.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Barbara Olszewska powiedziała, iż w związku z propozycją Komisji Infrastruktury i Finansów pomniejszenia cen dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków o koszty amortyzacji Burmistrz wystąpił z pismem RO.033.10.2012 do Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie o wprowadzenie autopoprawki do wniosku na zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Autopoprawka do wniosku została złożona w dniu 8 lutego 2012 r. uwzględniając ceny wody i ścieków bez kosztów amortyzacji. Cena wody wynosi 2,10 zł netto za 1 m3,(2,27 zł brutto), ścieków 3,71 zł netto za 1 m3 (4,01 zł brutto).
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawek głosowało 3 członków komisji. Stawki dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków zatwierdzono pozytywnie jednogłośnie.
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał OPINIĘ NR VII/10/2012 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓW o projekcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 3 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 4.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Barbara Olszewska przedstawiła proponowane koszty: za wywóz nieczystości ciekłych 1 kurs ( 6 m3) 124,93 zł netto + 8 % VAT, za wywóz nieczystości ciekłych 1 kurs (5 m3) – 104,11 zł netto + 8 % VAT, za wywóz gnojowicy 1 kurs ( 6 m3) - 102,67 zł netto + 8 % VAT, za dowóz nieczystości ciekłych na oczyszczalnię ścieków w Tykocinie 1 m3 - 5,50 zł netto + 8 % VAT.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawek głosowało 3 członków komisji. Stawki za wywóz nieczystości ciekłych, za wywóz gnojowicy oraz za dowóz nieczystości ciekłych na oczyszczalnię ścieków w Tykocinie zatwierdzono pozytywnie jednogłośnie.
Komisja Infrastruktury i Finansów zaproponowała udzielenie dotacji do wywozu nieczystości ciekłych 1 kurs ( 6 m3) w kwocie 25,00 zł netto oraz do wywozu nieczystości ciekłych 1 kurs (5 m3)w kwocie 20,00 zł netto. Wówczas stawki po uwzględnieniu dotacji za wywóz nieczystości ciekłych 1 kurs ( 6 m3) to kwota 99,93 zł netto + 8 % VAT, za wywóz nieczystości ciekłych 1 kurs (5 m3) kwota 84,11 zł netto + 8 % VAT.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za udzieleniem dotacji w w/w kwotach głosowało 3 członków komisji. Kwoty dotacji zatwierdzono pozytywnie jednogłośnie.
Przewodniczący Komisji Infrastruktury i Finansów Mieczysław Pańkowski odczytał OPINIĘ NR VII/11/2012 KOMISJI INFRASTRUKTURY I FINANSÓWo projekcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości ciekłych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie Gminy Tykocin. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem opinii głosowało 3 członków komisji, opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 5.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że w związku z nieterminowym wykonaniem inwestycji „Budowa infrastruktury sportowo-turystycznej w Tykocinie, gmina Tykocin - stadion piłkarski z zespołem boisk” przez firmę „Kaszub”, zgodnie z umową firma musi zapłacić karę w wysokości 55 % wartości inwestycji, czyli około 1 600 000 zł. Firma „Kaszub” złożyła pozew do Sądu w tej sprawie. Sąd zaproponował zawarcie ugody, która polegałaby na zmiarkowaniu kary. Termin rozliczenia finansowego po rozmowach z Urzędem Marszałkowskim przedłużono do czerwca 2012 r. Jeżeli do tego czasu nie zapadnie rozstrzygnięcie, a w późniejszym terminie Sąd zmniejszy kwotę kary dla firmy „Kaszub”, to do pozostałej kwoty jaką będziemy musieli zapłacić, nie możemy ubiegać się o dofinansowanie.
Do punktu 6.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji zamknął posiedzenie o godz. 14.20, dziękując wszystkim za przybycie.
Podpisy członków Komisji Infrastruktury i Finansów:
1. Mieczysław Pańkowski- Przewodniczący
2. Jan Nartowicz
2. Grzegorz Perkowski
Protokołowała:
Agnieszka Kopczewska
Metryka strony