protokol 2_2011
PROTOKÓŁ NR 2/2011
Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 20 stycznia 2011 r.
Posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Pana Romana Klimaszewskiego.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji oraz pracownicy urzędu i goście zaproszeni według list obecności załączonych do protokołu.
Do punktu 1.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Roman Klimaszewski przywitał wszystkich zgromadzonych i rozpoczął posiedzenie o godz. 10.00.
Do punktu 2.
Przewodniczący Komisji przedstawił zgromadzonym porządek obrad.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 3 członków komisji. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Opracowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2011 rok.
4. Wolne wnioski i informacje.
5. Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 3.
Przewodniczący komisji Rewizyjnej Roman Klimaszewski odczytał plan pracy na 2011 rok.
W wyniku dyskusji ustalono, że kontrola kompleksowa komisji w 2011 r. obejmie Urząd Miejski z uwzględnieniem wydatków na dowożenie.
W zarządzonym głosowaniu za przyjęcie Planu pracy komisji Rewizyjnej na 2011 rok głosowało 3 członków komisji. Plan pracy został przyjęty jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 4.
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedziała, że proponuje się podwyżkę diety Przewodniczącego Rady Miejskiej z 1000 zł do 1200 zł, dietę Wiceprzewodniczącego z 700 zł do 850 zł, Przewodniczącego komisji stałych z 400 zł do 500 zł, Z-cy Przewodniczącego komisji stałych z 350 zł do 450 zł, radny z 300 zł do 400 zł. Dieta sołtysów wynosi 70 zł plus koszty dojazdu, proponuje się podwyżkę do 90 zł.
W zarządzonym głosowaniu za podwyżką diet radnym głosowało 2 członków komisji, 1 głos wstrzymujący.
W zarządzonym głosowaniu za podwyżką diet sołtysom do kwoty 90 zł głosowało 3 członków komisji. Dietę w wysokości 90zł ustalono jednogłośnie.
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedziała, że w związku ze złożeniem ślubowania w dniu 6 grudnia 2010 r. Burmistrz rozpoczyna nowy stosunek pracy. Rada musi ustalić wynagrodzenie, poprzednie wynagrodzenie było ustalone w 2006 roku i nie ulegało zmianie przez okres 4 lat. Kształtowało się na poziomie maksymalnego wynagrodzenia z Rozporządzenia z 2006 roku. Omówiła zasady wynagradzania zgodnie z przepisami. Dodała, że proponuje się następujące wynagrodzenie: wynagrodzenie zasadnicze 5 800 zł, dodatek funkcyjny 1900 zł, dodatek specjalny w wysokości 40 % łącznego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego 3 080 zł, dodatek za staż pracy w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego 1 160 zł. Razem 11 940 zł brutto.
Radny Antoni Janusz Sowiński powiedział, że jest za podwyżką wynagrodzenia Burmistrza.
Radny Radosław Kopczewski powiedział, że propozycja podwyżki wynagrodzenia Burmistrzowi wynika z dokonanych osiągnięć.
W zarządzonym głosowaniu za wynagrodzeniem Burmistrza w wysokości 11 940 zł brutto głosowało 3 członków komisji.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz serdecznie podziękował za podjętą decyzję.
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz powiedziała, że do Urzędu Miejskiego w Tykocinie zwróciła się z ofertą firma Profit z Warszawy. Oferta dotyczy Internetu szerokopasmowego dla wszystkich mieszkańców gminy. Firma Profit wygrała przetarg w ramach projektu Społeczeństwo informacyjne, zwiększanie innowacyjności gospodarki, działanie: zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili. Projekt zakłada dostarczenie Internetu w pięciu gminach powiatu białostockiego. Gminy nie ponoszą żadnych kosztów ich rola polega na udostępnieniu dachów budynków lub gruntów, na których zostaną zamontowane maszty. Bliższe informacje na temat kosztów i szybkości Internetu zostaną przekazane w najbliższym czasie.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że temat dostępu do Internetu pojawił się w poprzedniej kadencji. Radni wspólnie z Burmistrzem podjęli decyzję, o nie składaniu wniosku do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ponieważ wówczas były ważniejsze inne inwestycje do realizacji. Była to bardzo dobra decyzja poprzedniej Rady.
Radny Antoni Janusz Sowiński zwrócił się z wnioskiem o ustawienie przystanków autobusowych w miejscowości Bagienki, Dobki i Lipniki. Naprawę i poszerzenie bardzo wąskiego odcinka drogi z Bagienk do Sawina (zakręt).
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że należy również ustawić przystanek w Hermanach.
Radny Antoni Janusz Sowiński poprosił o naprawę pobocza we wsi Dobki.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że korzystniej będzie uzupełnić chodnik od wsi do drogi powiatowej. Będzie to służyło większej liczbie mieszkańców, niż drugi chodnik przez wieś.
Do punktu 5
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Komisji Radny Roman Klimaszewski podziękował wszystkim za przybycie i o godzinie 13.15 zamknęła posiedzenie.
Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:
1. Roman Klimaszewski - …………………………
2. Tadeusz Taborowski - ………………………….
3. Antoni Janusz Sowiński - ………………………
Protokołowała:
Agnieszka Kopczewska
Metryka strony