protokol_48
Protokół Nr XLVIII/10
z XLVIII sesji Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 7 listopada 2010 r.
XLVIII sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Bogusława Kwiatkowskiego.
W obradach udział wzięli radni, sołtysi, pracownicy obligowani z urzędu, zaproszeni goście oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1 porządku obrad:
Pan Bogusław Kwiatkowski, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, zaproszonych gości oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1015. Stan radnych 14, obecnych 12.
O godz. 10.20 na sesje przybył Radny Stanisław Lenczewski. Obecnych 13 radnych.
Do punktu 2 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił radnym proponowany porządek obrad. Zapytał czy Radni mają uwagi do proponowanego porządku obrad.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 12 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XLVII sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
4. Informacja z wykonania uchwał Rady Miejskiej w Tykocinie od dnia 1 stycznia 2010 r. do 24 października 2010 r.
5. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej od 1 stycznia 2010 r. do 7 listopada 2010 r.
6. Sprawozdanie z działalności Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji od dnia 1 stycznia 2010 r. do 7 listopada 2010 r.
7. Sprawozdanie z działalności Komisji Oświaty, Kultury i Sportu od dnia 1 stycznia 2010 r. do 7 listopada 2010 r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010 rok.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych Gminy Tykocin gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania.
10. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2010 r., przyjmowaną jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze gminy.
11. Podjecie uchwały w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna, przyjmowaną jako podstawa obliczania podatku leśnego na obszarze gminy.
12. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
13. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Gminnemu Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie.
14. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia zakładu budżetowego o nazwie Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie z obowiązku wpłat nadwyżki środków obrotowych do budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego i od pierwszej opłaty za oddanie w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu związanego z nabywaną własnością lokalu mieszkalnego przez dotychczasowego najemcę.
16. Interpelacje i zapytania radnych.
17. Wolne wnioski i informacje.
18. Zakończenie sesji.
O godz. 10.25 na sesję przybyła Radna Hanna Gładysz. Obecnych 14 radnych.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz zwrócił się z prośbą do wszystkich zebranych o pozostanie do końca obrad sesji.
Do punktu 3 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski zwrócił się o przyjęcie protokołu z XLVII sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
Radni do protokołu nie wnieśli uwag i pytań.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XLVII sesji Rady Miejskiej głosowało 14 radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Do punktu 4 porządku obrad
Przewodniczący obrad zapytał czy Radni mają pytania do przekazanej informacji.
Radni nie zadali pytań.
Do punktu 5 porządku obrad
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Rogalewski przedstawił Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za 2010 rok, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 6 porządku obrad
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Robert Cimoch przedstawił Sprawozdanie z działalności Komisji za 2010 rok, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 7 porządku obrad
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Hanna Gładysz Przedstawiła Sprawozdanie z działalności Komisji za 2010 rok, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 8 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił projekt Uchwały Nr XLVIII/223/10 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010 rok. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że zwiększa się plan dochodów budżetowych o kwotę 34.600 zł i zmniejsza się plan o kwotę 15.545 zł.
Zmiany dotyczą:
- zmniejsza się wpływy z różnych dochodów z tytułu gospodarki nieruchomościami o kwotę 3.000 zł,
- zwiększa się wpływy z tytułu zwrotu kosztów upomnień o 300 zł,
- zmniejsza się wpływy z podatku od środków transportowych – 345 zł,
- zmniejsza się planowane odsetki od środków na rachunkach bankowych – 11.000 zł,
- zwiększa się o 5.400 zł dochody związane z działalnością MGOPS w Tykocinie,
- zmniejsza się o 500 zł planowane wpływy z tytułu sprzedaży surowców wtórnych.
Dokonuje się zmian w planach dochodów podatkowych:
- zmniejsza się o 700 zł planowane dochody z podatku od działalności gospodarczej,
- zwiększa się o 13.500 zł planowane dochody z tytułu podatków od czynności cywilnoprawnych,
- zwiększa o 100 zł planowane odsetki od nieterminowo płaconych podatków,
- zwiększa się o 15.300 zł planowane udziały w podatku od osób prawnych.
Są to podatki pobierane przez urzędy skarbowe i zmiany w planie tych dochodów dokonuje się na podstawie analizy złożonych sprawozdań na dzień 30.09.2010 r.
Zwiększa się plan wydatków budżetowych o kwotę 157.275 zł i zmniejsza o 138.220 zł.
Zwiększony plan wydatków przeznacza się na:
- wynagrodzenie bezosobowe palacza w budynku komunalnym – 3.000 zł,
- zakup paliwa, materiałów, wyposażenia oraz remonty związane z gotowością bojową OSP – 17.000 zł,
- zakup paliwa, naprawę autokarów oraz zakup usług związanych z dowozem dzieci do szkół – 35.815 zł,
- wynagrodzenia pracowników zajmujących się egzekucją świadczeń alimentacyjnych–500 zł,
- wydatki majątkowe dotyczące inwestycji „Budowa infrastruktury sportowo-turystycznej w Tykocinie, gmina Tykocin - stadion piłkarski z zespołem boisk” – 3.660 zł, na wykonanie projektu zamiennego.
W zakresie wydatków realizowanych przez zespoły szkół zwiększa się planowane wydatki na wynagrodzenia nauczycieli, kwoty wynikają z przeliczenia niezbędnych kwot na funkcjonowanie szkół, w tym
w Zespole Szkół i Przedszkole w Tykocinie o kwotę 25.900 zł, w Zespole Szkół w Radulach o kwotę 71.400 zł:
Zmniejsza się plan wydatków o kwotę 138.220 zł, planowana kwota była przeznaczona na zakup samochodu przystosowanego do przewozu dla osób niepełnosprawnych. Gmina złożyła wniosek na dofinansowanie zakupu samochodu do Zarządu Powiatu Białostockiego ze środków PFRON. Otrzymaliśmy informację, że w bieżącym roku nie będą udzielane dofinansowania.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały XLVIII/223/10 w sprawie zmian w budżecie gminy Tykocin na rok 2010 głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XLVIII/223/10
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010 rok.
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 9 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił projekt Uchwały Nr XLVIII/224/10 w sprawie określenia jednostek budżetowych Gminy Tykocin gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie projektu uchwały.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że projekt uchwały jest wynikiem zmiany ustawy o finansach publicznych. Omówiła projekt uchwały, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały XLVIII/224/10 w sprawie określenia jednostek budżetowych Gminy Tykocin gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania. głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XLVIII/224/10
w sprawie określenia jednostek budżetowych Gminy Tykocin gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania.
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 10 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił projekt Uchwały Nr XLVIII/225/10 w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2010 r., przyjmowaną jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze gminy. Poinformował, że cena żyta na 2011 rok wynikająca z ustawy to kwota 37,64 zł za 1 q co daje stawkę podatku rolnego w wysokości 94,10 zł za 1 ha. Natomiast cena żyta według projektu uchwały to 36,00 zł za 1q, co daje stawkę podatku rolnego w wysokości 90,00 zł za 1 ha.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska dodała, że stawka podatku rolnego w 2010 roku według uchwały wynosi 85,25 zł.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że polityka podatkowa wobec rolników przez okres ostatnich 10 lat jest stabilna. Wysokość podatku waha się w granicach 80- 90 zł, w zależności od ceny zboża.
Przewodniczący Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Robert Cimoch odczytał Opinię Komisji Nr XXII/29/10 z dnia 5 listopada 2010 roku o projektach uchwała w sprawie stawek podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości na 2011 rok, która stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały XLVIII/225/10 w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2010 r., przyjmowaną jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze gminy głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XLVIII/225/10
w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2010 r., przyjmowaną jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze gminy
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 11 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił projekt Uchwały Nr XLVIII/226/10 w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna, przyjmowaną jako podstawa obliczania podatku leśnego na obszarze gminy. Poinformował, że cena drewna na 2011 rok wynikająca z ustawy to kwota 154,65 zł za m3, co daje stawkę podatku leśnego w wysokości 34,02 zł za 1 ha. Natomiast cena drewna według projektu uchwały to 145,46 zł za m3, co daje stawkę podatku leśnego w wysokości 32,00 zł za 1 ha.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska dodała, że stawka podatku leśnego w 2010 roku według uchwały wynosi 30,04 zł za 1 ha, a cena drewna 136,54 zł za m3.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały XLVIII/226/10 w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna, przyjmowaną jako podstawa obliczania podatku leśnego na obszarze gminy głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XLVIII/226/10
w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna, przyjmowaną jako podstawa obliczania podatku leśnego na obszarze gminy
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 12 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił projekt Uchwały Nr XLVIII/227/10 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. Następnie, zaproponował omówienie i przegłosowanie każdej stawki podatku od nieruchomości osobno.
Do § 1 ust. 1 pkt. 1a uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, innej niż określona w pkt. 1 b bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków wynosi 0,80 zł/m2 .
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że stawka podatku dotyczy wszystkich gruntów, na których jest prowadzona działalność gospodarcza. Proponowana wysokość stawki podatku wynosi 0,80 zł/m2, jest równa stawce podatku wynikającej z komunikatu Prezesa GUS i jest wyższa o 0,3 zł/m2 w stosunku do stawki obowiązującej w roku 2010.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 0,80 zł/m2 głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 1 pkt. 2 b uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości od gruntów bezpośrednio związanych z działalnością obejmującą zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, w tym związanych z procesami poboru i uzdatniania wody, oczyszczania ścieków wynosi 0,02 zł od 1 m2 powierzchni.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że jest to stawka podatku od gruntów użytkowanych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie. Stawka podatku wynikająca z komunikatu Prezesa GUS wynosi 0,80 zł za 1 m2 powierzchni. Proponuje się obniżenie wysokości podatku do 0,02zł za 1 m2. Dodała, że wyłacza się zapis dotyczący składowania odpadów, ponieważ będzie przeprowadzona rekultywacja składowiska odpadów.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 0,02 zł od 1 m2 głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 1 pkt. 3 a uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości od gruntów pod jeziorami, zajętych na zbiorniki retencyjne lub elektrowni wodnych wynosi 4,15 zł od 1 ha powierzchni.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że w/w stawka podatku w wysokości 4,15 zł od 1 ha powierzchni jest równa stawce podatku wynikającej z komunikatu Prezesa GUS. W 2010 roku wynosi 4,04 zł od 1 ha.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 4,15 zł od 1 ha powierzchni głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 1 pkt. 4 d uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości od gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego wynosi 0,25 zł od 1 m2 powierzchni.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że proponowana stawka pozostaje na poziomie roku 2010 .
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 0,25 zł od 1 m2 powierzchni głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 1 pkt. 4 e uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości od gruntów pozostałych, w tym gruntów, na których zlokalizowane są zamknięte składowiska odpadów bez względu na sposób sklasyfikowania w ewidencji gruntów i budynków 0,02 zł od 1 m2 powierzchni.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że w/w stawka obowiązuje w 2010 roku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 0,02 zł od 1 m2 powierzchni głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 2 pkt. a uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości od budynków mieszkalnych wynosi 0,25 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że propozycja w/w kwoty podatku wynosi 0,25 zł od 1 m2 powierzchni mieszkalnej. Stawka podatku wynikająca z komunikatu Prezesa GUS, wynosi 0,67 zł od 1 m2
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 0,25 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 2 pkt. b uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części, zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej wynosi 21,05 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że stawka podatku w 2010 roku wynosi 20,51 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 21,05 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 2 pkt. c uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości bezpośrednio związanych z działalnością obejmującą zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, w tym związanych z procesami poboru i uzdatniania wody, oczyszczanie ścieków 1,00 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że jest to stawka podatku opłacana przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie. W 2010 roku wynosi 1,00 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej. Stawka wynikająca z ustawy to kwota 21,05 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 1,00 zł od 1 m2 głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 2 pkt d uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym wynosi 9,82 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że kwota w/w podatku w wysokości 9,82 zł od 1 m2 jest równa stawce podatku wynikającej z komunikatu Prezesa GUS. W 2010 roku stawka podatku wynosi 9,57 zł od 1 m2 .
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 9,82zł od 1 m2 głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 2 pkt e uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych wynosi 3,00 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że stawka wynikająca z komunikatu Prezesa GUS wynosi 4,27 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej. W roku 2010 stawka również wynosiła 3,00 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 3,00 zł od 1 m2 głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 2 pkt f uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego wynosi 4,00 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że w roku 2010 stawka podatku również wynosiła 4,00 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 4,00 zł od 1 m2 głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 2 pkt g uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości pozostałych, w tym zlokalizowanych na terenie zamikniętych składowusk odpadów- 1,00 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że jest to stawka podatku od budynku znajdującego się na zamkniętym składowisku odpadów.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 1,00 zł od 1 m2 głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 3 pkt a uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości od budowli wynosi 2% ich wartości, określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 3 i ust. 3 - 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, z wyjątkiem budowli wymienionych w ust. 2 pkt. b
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że stawka podatku w wysokości 2,00% równa stawce podatku wynikającej z komunikatu Prezesa GUS.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 2,00% wartości głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Do § 1 ust. 3 pkt b uchwały
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski poinformował, że proponowana stawka podatku od nieruchomości stanowiących rurociągi przewody sieci rozdzielczej wody oraz ogrodzenia bezpośrednich stref ochronnych ujęć wody, studni głębinowych 0,05 % ich wartości, określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 3 oraz ust. 3-7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że stawka wynikająca z ustawy to 2,00%. W 2010 roku obowiązywała również stawka w wysokości 0,05 %. Jest to stawka podatku płacona przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie od sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.
Przewodniczący obrad zapytał Radnych czy są inne propozycje stawki podatku?
Radni nie zaproponowali innej stawki podatku.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem w/w stawki podatku w wysokości 0,05% wartości nieruchomości głosowało 14 radnych. Stawka podatku została ustalona jednogłośnie.
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski zapytał, czy są pytania odnośnie omawianych stawek podatku od nieruchomości.
Radni nie wnieśli uwag i pytań.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XLVIII /227/10 głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XLVIII/227/10
w sprawie określenia stawek w podatku od nieruchomości.
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 13 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił projekt Uchwały Nr XLVIII/228/10 w sprawie nadania statutu Gminnemu Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie. Następnie zwrócił się z prośbą do Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie o omówienie projektu uchwały.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska powiedziała, że projekt uchwały jest wynikiem zmian w ustawie o finansach publicznych w zakresie funkcjonowania zakładów budżetowych po 31 grudnia 2010 roku. Zmiany zachodzą również w części dotyczącej wywozu nieczystości stałych z powodu zamknięcia wysypiska.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XLVIII /228/10 głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XLVIII/228/10
w sprawie nadania statutu Gminnemu Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie.
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 14 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił projekt Uchwały Nr XLVIII/229/10 w sprawie zwolnienia zakładu budżetowego o nazwie Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie z obowiązku wpłat nadwyżki środków obrotowych do budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Następnie zwrócił się z prośbą do Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie o omówienie projektu uchwały.
Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbara Olszewska omówiła projekt uchwały, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XLVIII /229/10 głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XLVIII/229/10
w sprawie zwolnienia zakładu budżetowego o nazwie Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie z obowiązku wpłat nadwyżki środków obrotowych do budżetu jednostki samorządu terytorialnego
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 15 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił projekt Uchwały Nr XLVIII/230/10 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego i od pierwszej opłaty za oddanie w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu związanego z nabywaną własnością lokalu mieszkalnego przez dotychczasowego najemcę. Następnie zwrócił się z prośbą do pracownika Urzędu Miejskiego w Tykocinie Pani Marty Okuła o omówienie projektu uchwały.
Referent ds. gospodarki nieruchomościami Pani Marta Okuła omówiła projekt uchwały, który stanowi załącznik do oryginału protokołu.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr XLVIII /230/10 głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XLVIII/230/10
w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego i od pierwszej opłaty za oddanie w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu związanego z nabywaną własnością lokalu mieszkalnego przez dotychczasowego najemcę
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 16 porządku obrad
Radni nie złożyli wniosków i interpelacji.
Do punktu 17 porządku obrad
Radny Robert Cimoch powiedział, że często pojawiały się zarzuty w kierunku radnych, iż nie mają własnego zdania i wszystkie decyzje jakie podejmują są im narzucane. Sprawa z lotniskiem pokazała, że Radni Rady Miejskiej mają swój honor, swoją twarz w stosunku do mieszkańców Gminy Tykocin. Zaapelował do Radnych, którzy będą startować w najbliższych wyborach samorządowych w dniu 21 listopada 2010 roku, aby nie dali się wciągnąć w różne gry. Podziękował Przewodniczącemu Rady, Panu Burmistrzowi, pracownikom Urzędu Miejskiego, Sołtysom za pomoc w ciągu ostatnich czterech lat.
Radna Hanna Gładysz powiedziała, że w piątkowych wydaniu Kuriera Porannego ukazał się artykuł o Tykocinie. Dziennikarka zapytała ją o sytuację w Tykocinie po sezonie turystycznym. W artykule kompletnie zmieniono kontekst wypowiedzi. Dodała, że po takich sytuacjach można zaobserwować, ze zdarzają się rzeczy nieprzyzwoite. Zasugerowała aby do takich spraw podchodzić z dystansem. Jako Przewodnicząca Klubu Radnych Porozumienie Ludowe przez 4 lata utożsamiała się z działalnością Rady, dlatego słowa przedstawione w artykule zabolały. Jest to walka przedwyborcza, demokracja ma swoje prawa, ale czy można znieważać ludzi? Życzyła Burmistrzowi Panu Krzysztofowi Chlebowiczowi, aby w najbliższych wyborach był najlepszy.
Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz w nawiązaniu do punktu 4 porządku obrad poinformowała, że Rada Miejska na XLVIII sesjach podjęła 230 uchwał. Odczytała artykuł z Kuriera Porannego przedstawiający ranking gmin pod względem pozyskania środków finansowych. Odczytała podziękowanie od Wójta Gminy Łubnice położonej w województwie Świętokrzyskim za życzliwość i hojność w trudnej sytuacji mieszkańców, którzy ucierpieli w czasie powodzi w 2010 roku.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz wspomniał osobę Radnego Śp. Witolda Rudawskiego. Powiedział, iż Jego postawa w tej Radzie nie zawsze pokazywała prawdziwy obraz z Jego życia. Zapewnił, że Radny Witold Rudawski nigdy nie był politycznym wrogiem Burmistrza, a jedynie politycznym przeciwnikiem w ostatniej kadencji Rady Miejskiej. W latach 90- tych jako członek Zarządu Gminy zaoferował mu stanowisko kierownika Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie i to był moment rozpoczęcia działalności w sferze samorządowej. Nabyte tam doświadczenia pozwoliły w późniejszym czasie ubiegać się o stanowisko Burmistrza Tykocina. Pamięć dobrych lat związanych z Witoldem Rudawskim zdecydowanie przewyższa okres, w którym pojawiły się pewne nieporozumienia. Poprosił wszystkich zebranych o powstanie i odmówienie modlitwy w intencji zmarłego Śp. Witolda Rudawskiego.
Następnie podziękował Radnej Franciszce Kruszewskiej, która w ostatnim roku V kadencji przyczyniła się do współpracy. Ostatnie osiągnięcia są w części również jej sukcesem. Z radością i satysfakcją przypomniał, iż Pani Kruszewska była jego nauczycielką. Całokształt współpracy z Panią Kruszewską ocenia pozytywnie. Otwarcie przyznaje, że jest mu bliską osobą.
Kolejne podziękowania skierował do Przewodniczącego Rady Miejskiej Pana Bogusława Kwiatkowskiego, który przez okres ostatnich dwóch kadencji był dużym wsparciem nie tylko na sesjach Rady Miejskiej. Osiągnięte sukcesy są niezaprzeczalnie również Jego zasługą. Podziękował Przewodniczącym Komisji działających przy Radzie Miejskiej: Radnym Hannie Gładysz, Robertowi Cimoch, Stanisławowi Rogalewskiemu oraz wszystkim Radnym Rady Miejskiej i Sołtysom.
Przewodniczący Pan Bogusław Kwiatkowski powiedział, że działalność społeczną rozpoczął w 2002 roku i miał zaszczyt być Przewodniczącym Rady Miejskiej, za co serdecznie podziękował Radnym. Na teren Gminy Tykocin w ostatnich latach spłynęło około 40 mln zł. W latach 90-tych wysokość środków na inwestycje wynosiła 560 000 zł. Podziękował Radnym za obrane kierunki, które umożliwiły Gminie Tykocin zrobienie ogromnego kroku do przodu. Za kompromisowe rozwiązania nie tylko na sesji i posiedzeniach komisji, ale również na spotkaniach przed sesjami, gdzie każdy głośno wypowiadał swoje zdanie, aby na sesji nie stwarzać niestosownych sytuacji. Podziękował Panu Burmistrzowi za wiarygodność i skuteczność, która polegała na pozyskaniu ogromnych środków finansowych na teren gminy Tykocin. Dodał, że nie ma możliwości aby w ciągu 8 lat nadrobić zaległości powstałe przez okres 50 lat, ale zrobiono bardzo dużo. Podziękował Z-cy Burmistrza Pani Teresie Andruszkiewicz za pomoc w każdej sytuacji. Skarbnik Pani Dorocie Sadowskiej, która jak dodał jest brylantem od finansów. Kierownik Muzeum Pani Marzenie Pisarskiej Kalisty za pasję z jaką organizuje imprezy kulturalne. Kierownik GZGKiM Pani Barbarze Olszewskiej, Kierownik USC Pani Barbarze Perkowskiej oraz Kierownik MGOPS Pani Cecyli Zalewskiej za działania na rzecz rozwoju gminy Tykocin.
Skierował serdeczne podziękowania do Dyrektora Banku w Tykocinie Pana Jerzego Ostrowskiego, który był ogromnym wsparciem w kształtowaniu polityki gminnej.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz podziękował pracownikom Urzędu Miejskiego, bez których wszystkie sukcesy nie byłyby możliwe.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz wraz z Przewodniczącym Rady Miejskiej wręczyli Radnym i Sołtysom pamiątkowe podziękowania wraz z książką „Nasze małe Ojczyzny”.
Do punktu 18 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 13.00, dziękując wszystkim za przybycie.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Bogusław Kwiatkowski
Agnieszka Kopczewska Przewodniczący Rady Miejskiej
Metryka strony