protokol1

Protokół Nr I/10
z I sesji Rady Miejskiej w Tykocinie
 
z dnia 30 listopada 2010 r.
 
 
                I sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie pod przewodnictwem najstarszego wiekiem radnego Pana Józefa Kowalewskiego.
 
                W obradach udział wzięli radni, sołtysi, pracownicy obligowani z urzędu, goście zaproszeni oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.
 
Do punktu 1 porządku obrad:
 
                Najstarszy wiekiem radny Pan Józef Kowalewski przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, gości zaproszonych, Burmistrza Krzysztofa Chlebowicza, Z-cę burmistrza Teresę Andruszkiewicz, wszystkich pracowników Urzędu Miejskiego i mieszkańców Miasta i Gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1005. Stan radnych 15, obecnych 15.
 
Do punktu 2 porządku obrad:
 
                Radny senior Pan Józef Kowalewski rozpoczął ceremonię złożenia ślubowania. Poprosił najmłodszego wiekiem radnego, Pana Radosława Kopczewskiego o odczytanie roty ślubowania oraz odczytywanie z listy kolejno z imienia i nazwiska radnych Rady Miejskiej, celem złożenia ślubowania.
 
                Radny Kopczewski odczytał rotę ślubowania: „WIERNY   KONSTYTUCJI   I   PRAWU   RZECZYPOSPOLITEJ   POLSKIEJ, ŚLUBUJĘ   UROCZYŚCIE   OBOWIĄZKI   RADNEGO    SPRAWOWAĆ   GODNIE, RZETELNIE   I   UCZCIWIE,   MAJĄC    NA    WZGLĘDZIE    DOBRO    MOJEJ GMINY    I   JEJ MIESZKAŃCÓW”
 

                Po odczytaniu roty, każdy wyczytany z imienia i nazwiska radny wypowiedział ”Ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”.

                Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej Pani Małgorzata Kałudzińska wręczyła radnym zaświadczenia o wyborze.

 
                Radny Józef Kowalewski złożył podziękowanie i gratulacje radnym. Poinformował, że z chwilą złożenia ślubowania objęli prawomocny mandat radnego Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
Do punktu 3 porządku obrad:
 
                Radny Józef Kowalewski przedstawił proponowany porządek obrad I sesji, przygotowany przez Przewodniczącego Rady poprzedniej kadencji Pana Bogusława Kwiatkowskiego.
 
                Radni do porządku obrad nie wnieśli uwag i pytań.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
 
Porządek obrad:
1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.       Złożenie ślubowania przez radnych
3.       Przedstawienie porządku obrad.
4.       Sprawozdanie Burmistrza Tykocina o stanie Gminy.
5.       Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej.
a)       zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej;
b)       powołanie Komisji Skrutacyjnej;
c)        podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu głosowania wyboru radnego na Przewodniczącego Rady Miejskiej;
d)       prezentacja (wystąpienia) kandydatów;
e)       przeprowadzenie głosowania (tajnego);
f)        podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.
6.       Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie prowadzenia sesji od Radnego Seniora.
7.       Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.
a)       zgłaszanie kandydatów na funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej;
b)       powołanie Komisji Skrutacyjnej;
c)        podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej;
d)       prezentacja (wystąpienia) kandydatów;
e)       przeprowadzenie głosowania (tajnego);
f)        podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.
8.       Wybór Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i składu Komisji Rewizyjnej.
a)       zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej;
b)       prezentacja kandydatów;
c)        przeprowadzenie głosowania jawnego na przewodniczącego Komisji;
d)       ustalenie składu ilościowego Komisji Rewizyjnej;
e)       zgłaszanie kandydatów do Komisji Rewizyjnej;
f)        prezentacja kandydatów;
g)       przeprowadzenie głosowania jawnego na członków Komisji Rewizyjnej;
h)       podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
9.       Powołanie Komisji Stałych działających przy Radzie Miejskiej w Tykocinie.
a)       propozycje nazw komisji i składu ilościowego;
b)       zgłaszanie kandydatów;
c)        prezentacja kandydatów;
d)       przeprowadzenie głosowania jawnego;
e)       podjęcie uchwał stwierdzających powołanie Komisji Stałych.
 
10.    Interpelacje i zapytania radnych.
11.    Wolne wnioski i informacje.
12.    Zakończenie sesji.
 
 
Do punktu 4 porządku obrad
 
                Radny senior Józef Kowalewski zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o przedstawienie sprawozdania o stanie gminy.
 
                Skarbnik Pani Dorota Sadowska omówiła radnym sprawozdanie o stanie gminy, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
                Radni do omówionego sprawozdania nie wnieśli uwag i pytań.
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że należy zwrócić szczególną uwagę na podaną kwotę w sprawozdaniu w wysokości 13.300.353 zł jest to wzrost wartości mienia komunalnego w latach 2007 – 2010. Zadłużenie gminy wynosi 2.114.656 zł, czyli około 13 % budżetu.
Dodał, że bardzo rozwijające się  miasto Białystok w celu połączenia środków własnych ze środkami pozyskanymi z Unii Europejskiej zostało zadłużone na około 43%. Zadłużenia dużych miast w Polsce sięgają nawet 55%, są to informacje podane w prasie.
Prostując niektóre informacje podawane w czasie kampanii wyborczej, dodał iż nieprawdą jest, że Gmina Tykocin będzie płaciła karę za niedotrzymanie terminu budowy stadionu w Tykocinie, kara dotyczy tylko i wyłącznie wykonawcy.
 
Do punktu 5 porządku obrad
 
Radny senior Józef Kowalewski zwrócił się z prośbą do radnych o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. Przypomniał, że zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
 
Radny Stanisław Lenczewski zgłosił na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie radnego Jerzego Augustynowicza.
 
Radny Jerzy Augustynowicz wyraził zgodę na kandydowanie.
 
                Radny Antoni Janusz Sowiński zgłosił na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie radnego Radosława Kopczewskiego.
 
                Radny Radosław Kopczewski nie wyraził zgody na kandydowanie.
 
Ze względu na brak dalszych zgłoszeń Radny Józef Kowalewski zaproponował przegłosować zamknięcie listy kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. W zarządzonym głosowaniu jawnym za zamknięciem listy kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie głosowało 15 obecnych radnych. Lista została zamknięta jednogłośnie.
 
                Radny Kowalewski zarządził przystąpienie do powołania Komisji Skrutacyjnej. Przypomniał, że osoby kandydujące nie mogą wchodzić w skład komisji. Poprosił o zgłoszenie co najmniej 3 radnych.
 
Do prac w Komisji Skrutacyjnej zostali zgłoszeni następujący radni: Ewa Rudawska – Kalisty, Iwona Baczewska, Elżbieta Szafrankowska – Kurzyna. Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w komisji.
               
                Radny Kowalewski zwrócił się z zapytaniem do radnych czy mają uwagi do proponowanego składu Komisji Skrutacyjnej
 
                Radni nie wnieśli uwag do proponowanego składu Komisji Skrutacyjnej.
 
                Radny Kowalewski zarządził głosowanie jawne nad zamknięciem listy kandydatów do składu Komisji Skrutacyjnej. W zarządzonym głosowaniu jawnym za zamknięciem listy kandydatów do Komisji Skrutacyjnej głosowało 15 obecnych radnych. Lista radnych do prac w w/w komisji została zamknięta jednogłośnie.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym składem Komisji Skrutacyjnej głosowało 15 obecnych radnych. Radny Kowalewski stwierdził, że Rada Miejska powołała Komisję Skrutacyjną do wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej jednogłośnie.
 Poprosił Komisję Skrutacyjną o ukonstytuowanie się i przygotowanie projektu regulaminu głosowania oraz kart do głosowania i ogłosił 10 minutową przerwę.
 
 Po przerwie Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Radna Ewa Rudawska - Kalisty odczytała radnym projekt regulaminu głosowania wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
                Radny Kowalewski zapytał radnych czy mają uwagi do projektu regulaminu.
 
                Radni nie wnieśli uwag do w/w projektu regulaminu.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr I/1/10 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
 
Uchwała Nr I/1/10
                                w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Radny Kowalewski poprosił zgłoszonego kandydata na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Jerzego Augustynowicza o autoprezentację.
 
Radny Jerzy Augustynowicz oznajmił, że ma 54 lata i jest żonaty. Mieszka w Stelmachowie, gdzie wspólnie z synem prowadzi gospodarstwo rolne nastawione na produkcję bydła mlecznego i opasowego. Poza tym prowadzi działalność agroturystyczną. Od trzydziestu lat jest członkiem Polskiego Stronnictwa Ludowego, za co został odznaczony Złotą Koniczynką. Od 16 lat jest Sołtysem w Stelmachowie. W latach 1998- 2002 pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. W latach 2002-2006 był członkiem Podlaskiej Izby Rolniczej. W latach 2006- 2010 pełnił funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. W roku 2005 został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi dla rozwoju rolnictwa. W 2007 roku otrzymał medal Św. Izydora oracza.
 
Radni nie zadali kandydatowi na Przewodniczącego Rady Miejskiej żadnych pytań.
 
Następnie, wyczytani przez przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej radni po otrzymaniu karty do głosowania oddawali za parawanem głos i wrzucali kartę do urny.
 
Po zakończeniu głosowania tajnego Radny Kowalewski zarządził 10 minutową przerwę, a Komisję Skrutacyjną poprosił o obliczenie głosów i podanie wyników głosowania.
 
Po przerwie Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z głosowania
na Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie, który stwierdzał, że na   
Przewodniczącego Rady Miejskiej wybrany został Radny Jerzy Augustynowicz otrzymując
14 ważnych głosów. Protokół i karty z głosowania stanowią załącznik do oryginału protokołu.
 
Radny Józef Kowalewski złożył gratulacje wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie, życząc owocnej pracy i zarządził głosowanie jawne na przyjęciem projektu Uchwały Nr I/2/10 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr I/2/10 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
 
Uchwała Nr I/2/10
w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie
 
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
                Pan Burmistrz złożył gratulacje nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej
i życzył aby przyszła współpraca była tak dobra jak w ubiegłej kadencji.
 
 Do punktu 6 porządku obrad
 
Najstarszy wiekiem radny Józef Kowalewski przekazał prowadzenie obrad wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie Panu Jerzemu Augustynowiczowi.
 
Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie Jerzy Augustynowicz podziękował za oddanie głosu na jego osobę. Dodał, że dołoży wszelkich starań aby sesje przebiegały sprawnie, a wspólna praca była korzyścią dla dobra Gminy Tykocin.
 
Radny Stanisław Lenczewski zgłosił Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie założenie Klubu Radnych o nazwie „Porozumienie Ludowe” . Następnie odczytał i przekazał listę jego członków.
 
Do gratulacji dołączył się Pan Bogusław Kwiatkowski Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie poprzedniej kadencji, życząc aby obecna kadencja przebiegała spokojnie, a podejmowane decyzje służyły dobru Gminy Tykocin i jej mieszkańców.
 
Do punktu 7 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz zwrócił się z prośbą o zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. Przypomniał, że zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
 
Radny Stanisław Lenczewski zgłosił Radnego Radosława Kopczewskiego.
 
Radny Radosław Kopczewski wyraził zgodę na kandydowanie.
 
Ze względu na brak dalszych zgłoszeń Przewodniczący obrad zaproponował przegłosować zamknięcie listy kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. W zarządzonym głosowaniu jawnym za zamknięciem listy kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie głosowało 15 obecnych radnych. Lista została zamknięta jednogłośnie.
 
                Przewodniczący obrad zarządził przystąpienie do powołania Komisji Skrutacyjnej. Przypomniał, że osoby kandydujące nie mogą wchodzić w skład komisji. Poprosił o zgłoszenie co najmniej 3 radnych.
 
                Radny Kopczewski zgłosił wniosek o ponowienie składu Komisji Skrutacyjnej, która działała przy wyborze Przewodniczącego Rady Miejskiej.
 
                Radni: Ewa Rudawska – Kalisty, Iwona Baczewska, Elżbieta Szafrankowska – Kurzyna wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za zgłoszonym wnioskiem Radnego Kopczewskiego głosowało 15 obecnych radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym składem Komisji Skrutacyjnej głosowało 15 obecnych radnych. Przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Miejska powołała Komisję Skrutacyjną do wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej jednogłośnie. Poprosił Komisję Skrutacyjną o ukonstytuowanie się i przygotowanie projektu regulaminu głosowania. Następnie, zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o zapoznanie radnych z projektem regulaminu głosowania wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.
 
                Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Radna Ewa Rudawska- Kalisty odczytała radnym projekt regulaminu głosowania wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
                Przewodniczący obrad zapytał radnych czy mają uwagi do projektu regulaminu.
 
                Radni nie wnieśli uwag do w/w projektu regulaminu
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwała Nr I/3/10 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
 
Uchwała Nr I/3/10
                          w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz poprosił zgłoszonego kandydata o autoprezentację. Udzielił głosu Radnemu Radosławowi Kopczewskiemu.
 
Radny Radosław Kopczewski oznajmił, że ma 31 lat, żonę i dwoje dzieci. W 2008 roku obronił tytuł licencjacki z kierunku Zarządzanie Środkami Europejskimi w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Białymstoku. W przyszłym roku będzie bronił tytułu magistra z tego samego kierunku. Zapewnił, iż dołoży wszelkich starań do rzetelnego pełnienia funkcji Wiceprzewodniczącego dla dobra naszej Gminy.
 
Radni nie zadali kandydatowi na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej żadnych pytań.
 
Przewodniczący obrad podziękował kandydatowi za prezentację i zamknął dyskusję. Zwrócił się z wnioskiem do Komisji Skrutacyjnej o przygotowanie kart do głosowania i ogłosił 10 minutową przerwę.
 
Po przerwie wyczytani przez przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej radni po otrzymaniu karty do głosowania oddawali za parawanem głos i wrzucali kartę do urny.
 
Po zakończeniu głosowania tajnego Przewodniczący Rady poprosił Komisję Skrutacyjną o obliczenie głosów i podanie wyników głosowania.
 
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z głosowania na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie, który stwierdzał, że na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej wybrany został Radny Radosław Kopczewski otrzymując 13 ważnych głosów. Protokół i karty z głosowania stanowią załącznik do oryginału protokołu.
 
Przewodniczący obrad pogratulował nowo wybranemu Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie Panu Radosławowi Kopczewskiemu.
 
                Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej podziękował za oddane głosy i oznajmił, w imieniu swoim jak i Przewodniczącego Rady Miejskiej, że dołożą wszelkich starań, aby ich współpraca służyła dobru Gminy Tykocin.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr I/4/10 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
 
 
Uchwała Nr I/4/10
w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie
 
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 8 porządku obrad
 
Przewodniczący obrad zarządził zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Przypomniał, że zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
 
Radny Stanisław Lenczewski zgłosił na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Radnego Romana Klimaszewskiego.
 
                Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz zarządził głosowanie jawne nad zamknięciem listy kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. W zarządzonym głosowaniu jawnym za zamknięciem listy kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej glosowało 15 obecnych radnych. Lista radnych na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej została zamknięta jednogłośnie.
 
                Przewodniczący obrad zwrócił się do zgłoszonego kandydata na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o autoprezentację. Udzielił głosu Panu Romanowi Klimaszewskiemu.
 
                Radny Roman Klimaszewski oznajmił, że ma 46 lat, jest mieszkańcem miejscowości Żuki. Z wykształcenia rolnik, hodowca bydła mlecznego i rzeźnego. Funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej chciałby sprawować rzetelnie i uczciwie.
 
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Radnego Romana Klimaszewskiego głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
 
                Przewodniczący obrad stwierdził, że po przeprowadzonym głosowaniu jawnym na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybrany został Radny Roman Klimaszewski otrzymując 14 głosów za i 1 głos wstrzymujący. Następnie, pogratulował Radnemu Klimaszewskiemu, życząc owocnej pracy.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za 3-osobowym składem Komisji Rewizyjnej głosowało 15 obecnych radnych. W wyniku głosowania ustalono, że skład Komisji Rewizyjnej będzie liczył 3 osoby.
 
Radny Stanisław Lenczewski do składu Komisji Rewizyjnej zgłosił Radnego Tadeusza Tyborowskiego. Radny Tyborowski wyraził zgodę.
 
                Radny Roman Klimaszewski do składu Komisji Rewizyjnej zgłosił Radnego Józefa Kowalewskiego. Radny Kowalewski nie wyraził zgody.
 
                Radny Radosław Kopczewski do składu Komisji Rewizyjnej zgłosił Radnego Adama Rudawskiego. Radny Rudawski nie wyraził zgody.
 
                Radny Mieczysław Pańkowski do składu Komisji Rewizyjnej zgłosił Radnego Antoniego Janusza Sowińskiego. Radny Sowiński wyraził zgodę.
 
Przewodniczący obrad zapytał, czy radni mają uwagi do proponowanego składu Komisji Rewizyjnej.
 
                Radni nie wnieśli uwag do zgłoszonego składu Komisji Rewizyjnej.
 
W zarządzonym głosowaniu nad wyborem Radnego Tyborowskiego do składu Komisji Rewizyjnej głosowało 15 radnych.
 
                W zarządzonym głosowaniu nad wyborem Radnego Sowińskiego do składu Komisji Rewizyjnej głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
 
Przewodniczący obrad zarządził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem projektu Uchwały Nr I/5/10 głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
 
Uchwała Nr I/5/10
                                                                w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 9 porządku obrad
 
 Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych z wnioskiem o zgłaszanie nazw komisji stałych jakie należy powołać.
 
                Radny Adam Rudawski zapytał jakie komisje działały w poprzedniej kadencji?
 
Z-ca Burmistrza Teresa Andruszkiewicz poinformowała, że przy Radzie Miejskiej działała Komisja Rozwoju, Finansów i Promocji oraz Komisja Oświaty, Kultury i Sportu.
 
                Radny Antoni Janusz Sowiński zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie zakresu działania poszczególnych komisji.
 
                Z-ca Burmistrza Teresa Andruszkiewicz omówiła zakresy działań poszczególnych komisji.
 
                Radny Adam Rudawski wystąpił z wnioskiem o poszerzenie proponowanej nazwy Komisji Oświaty, Promocji, Sportu o słowo „Turystyki”, ponieważ turystyka w przypadku naszej Gminy staje się ważną dziedziną, a także ważną dziedziną gospodarki.
 
                W zarządzonym głosowaniu za wnioskiem Radnego Adama Rudawskiego głosowało 15 radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
 
                Przewodniczący obrad Jerzy Augustynowicz przedstawił propozycję nazwy kolejnej Komisji w następującym brzmieniu: Komisja Infrastruktury i Finansów Rady Miejskiej w Tykocinie.
 
                Radni nie wnieśli zmian do proponowanej nazwy.
 
W zarządzonym głosowaniu za propozycją nazwy komisji w brzmieniu: Komisja Infrastruktury i Finansów głosowało 15 radnych. Nazwa została przyjęta jednogłośnie.
 
Radny Radosław Kopczewski wystąpił z wnioskiem o ustalenie 5- osobowych składów Komisji Stałych działających przy Radzie Miejskiej.
 
W zarządzonym głosowaniu za 5- osobowym składem komisji Stałych głosowało 15 radnych. Rada Miejska w Tykocinie ustaliła, że składy osobowe dwóch komisji stałych będą liczyć 5 osób.
 
Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie radnych do prac w komisji Infrastruktury i Finansów.
 
Radny Stanisław Lenczewski w celu uniknięcia pomówień wyjaśnił, że jako Przewodniczący Klubu Porozumienie Ludowe został upoważniony do zgłaszania kandydatów do Komisji. Do składu komisji zgłosił radnych: Mieczysława Pańkowskiego, Jana Nartowicza, Grzegorza Perkowskiego.
 
Radna Elżbieta Kurzyna -  Szafrankowska do składu komisji zgłosiła radnego Adama Rudawskiego.
 
Radny Grzegorz Perkowski do składu komisji zgłosił radnego Józefa Kowalewskiego.
 
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
 
Przewodniczący obrad zarządził głosowanie jawne imienne nad każdym ze zgłoszonych członków.
- za radnym Mieczysławem Pańkowskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od  głosu.
- za radnym Janem Nartowiczem głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
- za radnym Grzegorzem Perkowskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
- za radnym Adamem Rudawskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
- za radnym Józefem Kowalewskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
 
W wyniku zarządzonego głosowania jawnego do składu Komisji Infrastruktury i Finansów weszli następujący radni: Mieczysław Pańkowski, Jan Nartowicz, Grzegorz Perkowski, Adam Rudawski i Józef Kowalewski.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem Uchwały Nr I/6/10 głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
 
Uchwała Nr I/6/10
 
w sprawie powołania Komisji Infrastruktury i Finansów
 
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
 Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie radnych do prac w komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki. 
 
Radna Ewa Rudawska- Kalisty do składu komisji zgłosiła radną Elżbietę Szafrankowską- Kurzyna.
 
Radny Stanisław Lenczewski do składu komisji zgłosił radnych: Wiesława Rutkowskiego, Iwonę Baczewską i Stanisława Lenczewskiego.
 
Radny Adam Rudawski do składu komisji zgłosił radną Ewę Rudawską Kalisty.
 
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
 
Przewodniczący obrad zarządził głosowanie jawne imienne nad każdym ze zgłoszonych członków.
- za radną Elżbietą Szafrankowską- Kurzyna głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
- za radnym Wiesławem Rutkowskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
- za radną Iwoną Baczewską głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
- za radnym Stanisławem Lenczewskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
- za radną Ewą Rudawska- Kalisty głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
 
W wyniku zarządzonego głosowania jawnego do składu Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki weszli następujący radni: Elżbieta Szafrankowska –Kurzyna, Wiesław Rutkowski, Iwona Baczewska, Stanisław Lenczewski i Ewa Rudawska- Kalisty.
 
W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem Uchwały Nr I/7/10 głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
 
Uchwała Nr I/7/10
 
w sprawie powołania Komisji Oświaty, Promocji, Sportu i Turystyki
 
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 10 porządku obrad
 
Radni nie złożyli interpelacji i zapytań.
 
Do punktu 11 porządku obrad
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz złożył serdeczne gratulacje Radnym wybranym do Komisji działających przy Radzie Miejskiej.
                Pan Burmistrz wspólnie z Przewodniczącym Rady Miejskiej poprzedniej kadencji Panem Bogusławem Kwiatkowskim złożyli podziękowania sołtysom nieobecnym na ostatniej sesji w dniu 7 listopada 2010 r.: Sołtysowi Jerzemu Kapica i Krzysztofowi Leszczyńskiemu. Podziękowali za pełną zaangażowania pracę dla dobra społeczności lokalnej w kadencji 2006-2010 wręczając pamiątkową książkę „Nasze Małe Ojczyzny”.
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz poinformował, że w celu wypełnienia warunków umów zawartych na realizację inwestycji: Budowa Drogi Tykocin – Łopuchowo, Rozwój infrastruktury edukacyjnej w Gminie Tykocin oraz Budowa infrastruktury sportowo- turystycznej zostały zamówione: program telewizyjny, wywiad w radio oraz artykuł w prasie. Premiera w TVP Białystok odbędzie się w dniu 7 grudnia 2010 r. Ze względu na czas kampanii wyborczej emisję programu przełożono na grudzień, celem uniknięcia spekulacji.
 
                Z- ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz złożyła gratulacje Radnym wybranym na funkcje Przewodniczącego Rady Miejskiej i Z-cy Przewodniczącego oraz Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej, życząc owocnej pracy.
Poinformowała że w dniu dzisiejszym przekazujemy Radnym projekt budżetu gminy na 2011 rok, który komisje będą opiniowały w dniach 15,16,17 grudnia 2010 r. Projekt budżetu zostanie przyjęty uchwałą w miesiącu styczniu. Na posiedzeniach Komisji członkowie ze swego składu wybiorą Przewodniczących oraz Zastępców Przewodniczących.
Poinformowała o konieczności złożenia przez radnych w terminie 30 dni oświadczenia majątkowego i oświadczenia o prowadzonej działalności. Dodała, że informacje te prócz danych osobowych zostaną zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Oświadczenia majątkowe Przewodniczący Rady przekazuje Urzędowi Skarbowemu.
Przedstawiła ogłoszenie Stowarzyszenia EUROPARTNER, które stanowi załącznik do oryginału protokołu. Ogłoszenie przekazano Sołtysom do wywieszenia na tablicy ogłoszeń oraz zostanie zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Przekazała Radnym Ustawę o samorządzie gminnym oraz Statut Gminy Tykocin.
 
                Radny Wiesław Rutkowski zwrócił się z prośbą do Pana Burmistrza o odśnieżenie dróg w miejscowości Krosno.
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że w sprawach odśnieżania dróg proszę zwracać się do Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie Pani Barbary Olszewskiej.
 
                Radny Roman Klimaszewski zapytał o odbiór folii po sianokiszonce.
 
                Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz odpowiedział, że ochroną środowiska zajmuje się Architekt Pani Alina Matysiuk- Stankiewicz, a bezpośrednio Pan Adrian Pogorzelski, do którego należy zwracać się z takimi sprawami. Dodał, że nie unika odpowiedzi, ale takie sprawy na bieżąco prowadzi Pan Pogorzelski.
 
Do punktu 12 porządku obrad
 
                        W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 12.30, dziękując wszystkim za przybycie.
 
 
 
                        Na tym protokół zakończono.
 
Protokołowała:                                                                                     Przewodniczący Rady Miejskiej
 
Agnieszka Kopczewska                                                                                   Jerzy Augustynowicz
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: UM Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2010-12-09

Data modyfikacji: 2011-06-08

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2010-12-09