protXXX
Protokół Nr XXX/09
z XXX nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 15 czerwca 2009 r.
XXX nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Bogusława Kwiatkowskiego.
W obradach udział wzięli radni, sołtysi, pracownicy obligowani z urzędu, według list załączonych do protokołu.
Do punktu 1 porządku obrad:
Pan Bogusław Kwiatkowski, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, zaproszonych gości oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1010. Stan radnych 15, obecnych 13.
Do punktu 2 porządku obrad
Radna Franciszka Kruszewska odczytała i złożyła na ręce Przewodniczącego obrad Pana Bogusława Kwiatkowskiego wniosek o wycofanie punktu 5 porządku obrad dotyczącego zajęcia stanowiska przez Radnych w sprawie lokalizacji lotniska na terenie Gminy Tykocin.
W zarządzonym głosowaniu nad wnioskiem Radnej Franciszki Kruszewskiej głosowało 2 radnych, 11 głosów przeciwko. Wniosek został odrzucony większością głosów.
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski przedstawił radnym proponowany porządek obrad.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 głos przeciwny. Porządek obrad został przyjęty większością głosów i przedstawiał się następująco:
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXIX sesji Rady Miejskiej.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok,
5. Zajęcie stanowiska przez Radnych w sprawie lokalizacji lotniska na terenie
Gminy Tykocin.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Wolne wnioski i informacje.
8. Zakończenie sesji
Do punktu 3 porządku obrad
Przewodniczący obrad Pan Bogusław Kwiatkowski zwrócił się o przyjęcie protokołu z XXIX sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.
Radni do protokołu nie wnieśli uwag i pytań.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XXIX sesji Rady Miejskiej głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Protokół został przyjęty większością głosów.
Do punktu 4 porządku obrad
Przewodniczący obrad przedstawił projekt uchwały Nr XXX/154/09 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok. Następnie zwrócił się z prośbą do Skarbnik Pani Doroty Sadowskiej o omówienie w/w projektu uchwały.
Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że zwiększa się plan wydatków o kwotę w wysokości 125 000 zł, zwiększone wydatki przeznacza się na inwestycje pn. Przebudowa remizy OSP w Nieciecach- 100 000 zł oraz Przebudowa remizy OSP w Jeżewie Starym- wymiana dachu- 25 000 zł. Środki finansowe na w/w wydatki pochodzą z nadwyżki budżetowej wypracowanej za 2008 rok.
Radny Witold Rudawski wystąpił z wnioskiem o wycofanie z projektu uchwały inwestycji pn. Przebudowa remizy OSP w Nieciecach i przesunięcie jej na następny rok.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że inwestycja planowana we wsi Nieciece to remont polegający na wymianie dachu, podłóg i okien. Mieszkańcy od dawna wnioskowali za remontem na zebraniach wiejskich.
Radny Robert Cimoch powiedział, że dzięki wykonaniu remontu budynek zostanie zachowany i będzie miał możliwość istnienia.
Radny Witold Rudawski powiedział, że wnioskuje za przełożeniem inwestycji przebudowy remizy OSP w Niecieczach na kolejny rok, uważa, że są ważniejsze inwestycje do zrealizowania np. budowa ulicy Browarnej w Tykocinie.
W zarządzonym głosowaniu za wnioskiem Radnego Witolda Rudawskiego głosowało 2 radnych, 11 radnych przeciwko. Wniosek został odrzucony większością głosów.
W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem Uchwały Nr XXX/154/09 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok głosowało 11 radnych, 1 głos przeciwny, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została przyjęta większością głosów.
Uchwała Nr XXX/154/09
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok.
stanowi załącznik do oryginału protokołu.
Do punktu 5 porządku obrad
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że stanowisko Radnych Rady Miejskiej w Tykocinie w sprawie lokalizacji lotniska na terenie gminy Tykocin nie jest wiążące. Wyboru najkorzystniejszego wariantu dokona Zarząd Województwa Podlaskiego i Sejmik Województwa Podlaskiego. Jako Burmistrz wyraża pozytywną opinię za lokalizacją lotniska na terenie gminy Tykocin, który spowoduje rozwój gminy. Zarząd Województwa Podlaskiego po podjęciu decyzji powinien zwrócić szczególną uwagę na mieszkańców tych terenów, ponieważ rozwój gminy nie powinien odbywać się ich kosztem. Zarzuty w kierunku Burmistrza o tym, iż nie informował mieszkańców o lokalizacji lotniska są niesłuszne, ponieważ Burmistrz i Rada Miejska nie mają wpływu na decyzję Zarządu Województwa Podlaskiego. W wyniku protestów mieszkańców gminy ceny gruntów pod lotnisko na pewno wzrosną. Dodał, iż nie zabiegał o lokalizację lotniska na terenie gminy Tykocin.
Radny Stanisław Rogalewski powiedział, że należy przedstawić wszystkim mapę z ewentualną lokalizacją lotniska.
Sołtys wsi Sawino Józef Kowalewski powiedział, że Burmistrz mając informacje o lotnisku 6 miesięcy wcześniej nie powiadomił mieszkańców gminy Tykocin. Uważa, ze Burmistrz chce dobra Tykocina nie myśląc o mieszkańcach, którzy mogliby zostać wysiedleni.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że 6 miesięcy temu wiedział z gazet o lotnisku tyle samo co pozostali mieszkańcy gminy. Do dzisiaj nie wie nic na temat ostatecznej decyzji budowy lotniska na terenie gminy Tykocin, 28 marca 2009 roku zostały wybrane 3 lokalizacje pod budowę lotniska: Michałowo, Tykocin i Zawady. Nie dysponuje oficjalnymi planami lokalizacji lotniska, jedynie mapą, która ukazała się w internecie.
Radny Robert Cimoch powiedział, że zajęcie stanowiska przez Radnych to będzie osobista decyzja każdego Radnego.
Radna Franciszka Kruszewska uważa, że wszystkie szczegóły zostaną przedstawione na dzisiejszych konsultacjach, które odbędą się o godz. 12.00 w remizie OSP, w związku z tym dzisiejsza dyskusja na ten temat jest przedwczesna. Dodała, że konsultacje w sprawie lokalizacji lotniska powinny odbyć się w miejscowościach, które położone są na terenach ewentualnej lokalizacji lotniska.
Radny Stanisław Rogalewski powiedział, że w przypadku budowy lotniska na terenie gminy Tykocin zostanie wywłaszczonych 11 rodzin. Ma nadzieję, że Radni Rady Miejskiej wezmą pod uwagę dobro mieszkańców, którzy mogą zostać wywłaszczeni, a nie gminy, która bez lotniska również będzie dobrze funkcjonowała.
Radna Hanna Gładysz powiedziała, że wszyscy chcemy aby w tej trudnej sytuacji nikt nie ucierpiał. Zapytała czy Gmina mogłaby objąć opieką prawną rodziny wywłaszczone?
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że jest to bardzo trudna sytuacja, jako Burmistrz powinien być osobą wiarygodną i odważną nawet jeśli politycznie jego opinie nie są akceptowane. Uważa, że budowa lotniska korzystnie wpłynęłaby na rozwój gminy Tykocin. Rozumie, że nie jest łatwo zająć Radnym stanowisko w tej sprawie, uważa, że można tę decyzję przełożyć na późniejszy termin lub jej nie podejmować. Nie wpłynie to na decyzję Zarządu Województwa o lokalizacji lotniska.
Radny Robert Cimoch wystąpił z wnioskiem o przełożenie zajęcia stanowiska przez Radnych Rady Miejskiej na późniejszy termin.
W zarządzonym głosowaniu za wnioskiem Radnego Roberta Cimocha głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Wniosek został przyjęty większością głosów.
Do punktu 6 porządku obrad
Radni nie złożyli wniosków i interpelacji.
Do punktu 7 porządku obrad
Radny Witold Rudawski zwrócił się z prośbą o zasypanie nierówności na ulicy Browarnej w Tykocinie.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że nie zajęcie stanowiska przez Radnych w sprawie lokalizacji lotniska na terenie gminy Tykocin to również jest pewne stanowisko.
Radna Franciszka Kruszewska powiedziała, że Rada Miejska powinna zając stanowisko w sprawie lokalizacji lotniska na terenie naszej gminy dawno temu. Uważa, że Radni chcą zostać wmanipulowani w podejmowanie stanowiska w tej sprawie.
Do punktu 8 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 10.50, dziękując wszystkim za przybycie.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Agnieszka Kopczewska
Metryka strony