prot12

PROTOKÓŁ Nr 12/09
Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej w Tykocinie
z dnia 3 kwietnia 2009 r.
 
                Posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Tykocinie odbyło się pod przewodnictwem Przewodniczącego Pana Stanisława Rogalewskiego.
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji oraz pracownicy urzędu i goście zaproszeni według list obecności załączonych do protokołu.
 
Do punktu 1.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Stanisław Rogalewski przywitał wszystkich zgromadzonych i rozpoczął posiedzenie o godz. 10.15.
 
Do punktu 2.
Przewodniczący Komisji przedstawił zgromadzonym porządek obrad.
 
Członkowie komisji nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 3 członków komisji. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:
 
Porządek obrad:
 
1.       Otwarcie posiedzenia.
2.       Przyjęcie porządku obrad.
3.       Przedstawienie Zarządzenia Nr 9/2009 Burmistrza Tykocina z dnia 16 marca 2009r. w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy Tykocin za 2008 rok
            a) dyskusja;
                  b) zaopiniowanie przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Tykocinie   
                       wykonania budżetu gminy Tykocin za 2008 rok;   
c)        podjecie przez Komisję Rewizyjną uchwały w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Tykocina za rok 2008;
      4. Wolne wnioski i informacje.
5.       Zamknięcie posiedzenia.
 
Do punktu 3.
 
                Skarbnik Pani Dorota Sadowska poinformowała, że plan dochodów wyniósł 14 292 000 zł, a wykonanie szacuje się na kwotę w wysokości 14 305 000 zł. Z tego plan dochodów majątkowych, czyli dotacja na budowę boisk przy Zespole Szkół w Radulach oraz środki ze sprzedaży mienia wynosi 826 000 zł. Plan wydatków wyniósł 14 913 000 zł, wykonanie stanowi kwotę w wysokości 14 379 000 zł, co stanowi 96,4 % planu. Na koniec roku deficyt w wysokości około 74 000 zł został pokryty kredytem długoterminowym. Nadwyżka na koniec 2008 roku stanowi kwotę w wysokości 242 000 zł. Planowane wydatki majątkowe wynosiły 2 943 000 zł i zostały wykonane na kwotę w wysokości 2 785 000 zł, co stanowi 95% planu, a udział wydatków majątkowych we wszystkich wydatkach stanowi około 20 %, na 2009 rok planowane jest około 50 % udziału wydatków majątkowych.
Radni nie wnieśli pytań do sprawozdania.
 
           Po przeprowadzonej dyskusji Przewodniczący Komisji Stanisław Rogalewski przedstawił projekt Opinii Nr XII/6/09 Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji z dnia 3 kwietnia 2009 roku o wykonaniu budżetu gminy Tykocin za 2008 rok z zakresie rozwoju, finansów i promocji.
         
           W zarządzonym głosowaniu jawnym nad przyjęciem w/w opinii głosowało 2 radnych. Opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
                Przewodniczący Komisji Stanisław Rogalewski przedstawił projekt Uchwały Nr XII/3/09 w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Tykocina za 2008 rok.
 
                W zarządzonym głosowaniu jawnym nad przyjęciem w/w uchwały głosowało 2 radnych. Opinia została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.
 
Do punktu 4.
Burmistrz Pan Krzysztof Chlebowicz powiedział, że należy starać się pozyskać dofinansowanie na Internet szerokopasmowy z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu z wielosektorową stacją z 29 punktami dostępowymi i stacją ustawioną we wsi Sierki za kwotę w wysokości 450 000 zł. Łączny koszt inwestycji wyniesie 1 959 053 zł. Poinformował, że 7 punktów dostępu, które były brane pod uwagę w pierwszym wariancie również obejmowałyby teren całej gminy, natomiast byłby problem z zasięgiem. Dlatego lepszym wariantem będzie ustawienie 29 punktów dostępowych.
Dodał, że można pozyskać dofinansowanie w wysokości do 85 % . Inwestycja z założenia nie służy wszystkim mieszkańcom Gminy Tykocin, jedynie grupie docelowej, która spełnia kryteria dochodowe. Składając wniosek o dofinansowanie tej inwestycji należy zapewnić około 250 osób spełniających kryteria dochodowe. Roczna opłata związana z utrzymaniem łącza będzie wynosiła około 70 000 zł rocznie. Przy pozytywnej opinii Radnych Rady Miejskiej zostaną podjęte dalsze działania.
 
Radni obecni na posiedzeniu wyrazili poparcie dla w/w inwestycji.
 
Do punktu 5.
 
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący Komisji zamknął posiedzenie Komisji o godz.11.30, dziękując wszystkim za przybycie.
 
 
 
 
 
                                                                             
Protokołowała:
 
Agnieszka Kopczewska
 

Metryka strony

Udostępniający: UM Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kopczewska

Wprowadzający: Agnieszka Kopczewska

Data wprowadzenia: 2009-05-19

Data modyfikacji: 2009-05-19

Opublikował: Agnieszka Kopczewska

Data publikacji: 2009-05-19