Uchwała Nr VI/33/07 z dnia 15 marca 2007r.
UCHWAŁA NR VI/33/07
RADY MIEJSKIEJ W TYKOCINIE
z dnia 15 marca 2007 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Tykocin na 2007 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.), Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 12.950.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 11.993.042 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Wykaz zadań inwestycyjnych, zgodnie z załącznikiem 3,
3. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007 – 2009, zgodnie z załącznikiem 4.
§ 3. 1. Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 956.958 zł przeznacza się na:
planowaną spłatę rat kredytów w kwocie - 40.950 zł,
planowaną spłatę rat pożyczek w kwocie - 48.360 zł,
planowaną spłatę pożyczek na prefinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE – 867.648 zł.
2. Przychody budżetu w wysokości 0 zł, rozchody w wysokości 956.958 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 3.647 zł.
§ 5. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6. Ustala się dochody w kwocie 74.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 75.928 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7. 1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla zakładu budżetowego: przychody – 1.463.110 zł, wydatki – 1.473.110 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 281.500 zł, wydatki – 284.664 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8. 1. Dotacje przedmiotowe dla Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej :
z tytułu dopłaty do ceny za kanalizację i oczyszczanie ścieków – 9.000 zł,
z tytułu dopłaty do ceny za wywóz nieczystości stałych z terenu gminy – 56.300 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 258.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 46.000 zł, zgodnie z załacznikiem nr 11.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
przychody – 16.010 zł,
wydatki – 26.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł
§ 11. Upoważnia się Burmistrza do:
zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł,
zaciągania zobowiązań:
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin upływa w 2008 roku na łączną kwotę 1.000.000 zł,
dokonywania zmian w planie wydatków, polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach niż prowadzący obsługę rachunku gminy.
samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 2.000.000 zł.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązująca od 1 stycznia 2007 r. i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Metryka strony