Regulamin

 

do Uchwały Nr I/3/06

Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 23 listopada 2006 roku

regulamin

        głosowania wyboru radnego na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie przeprowadzonego na sesji Rady Miejskiej w Tykocinie w dniu 23 listopada 2006 r.

§ 1. 1. Rada Miejska w Tykocinie wybiera ze swego grona Wicprzewodniczącego Rady, spośród nieograniczonej liczby kandydatów w głosowaniu tajnym.

2. Głosowanie przeprowadza Komisja Skrutacyjna wybrana spośród radnych Rady Miejskiej.

§ 2. Prawo zgłoszenia kandydatów przysługuje radnemu, grupie radnych oraz klubom radnych.

§ 3. 1. Głosowanie odbywa się za pomocą kart do głosowania, na których widnieje treść: „Karta do głosowania w wyborach na wiceprzewodniczącego  Rady Miejskiej „ oraz zamieszcza się w kolejności alfabetycznej  imiona i nazwiska radnych zgłoszonych na kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Obok każdego nazwiska z lewiej strony znajdują się kratki.

2. Karty do głosowania sporządza Komisja Skrutacyjna po ustaleniu przez Radę listy radnych, którzy kandydują na funkcję wiceprzewodniczącego Rady i rozdaje je radnym.

3. Karty opatrzone są pieczęcią  Rada Miejska w Tykocinie.

§ 4. 1. Radni dokonują wyboru poprzez postawienie znaku „x” w jednej kratce obok nazwiska kandydata, opowiadając się w ten sposób za wyborem tego kandydata  na Wiceprzewodniczącego Rady.

2. Jeżeli radny na karcie do głosowania postawi znak „x” w więcej niż jednej kratce, głos taki uważa się za nieważny.

3. Karty wyjęte z urny niessporządzone przez Komisję Skrutacyjną, karty nieopatrzone pieczęcią, o której mowa w § 3 ust. 3, oraz całkowicie przedarte są kartami nieważnymi.

4. Jeżeli radny na karcie do głosowania nie postawił znaku „x” w kratce obok nazwiska żadnego kandydata lub wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1, jego głos uważa się za ważny bez dokonania wyboru.

§ 5. 1. Głosowanie odbywa się poprzez wywołanie przez członka Komisji Skrutacyjnej wg listy obecności nazwiska radnego, który podchodzi do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania.

2. Podczas głosowania na sali znajduje się parawan umożliwiający radnym „dyskretne” oddanie głosu.

§ 6. 1. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej następuje bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady.

2. Za wybranego uważa się kandydata, który uzyskał największą ilość głosów (znaków „x” w kratce przy nazwisku tego kandydata), których liczba stanowi  liczbę większą niż połowa radnych, obecnych na sesji i biorących udział w głosowaniu,.

3. Głosowanie jest ważne tylko wówczas, gdy więło w nim udział co najmniej 8 radnych, tj. ilość ustalona zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.

§ 7.  1. W przypadku gdy zgłoszono więcej niż dwóch kandydatów, a w głosowaniu żaden z nich nie otrzymał wymaganej większości głosów, zgodnie z § 6 Regulaminu, przeprowadza się drugą turę głosowania spośród kandydatów, którzy otrzymali kolejno dwie największe ilości głosów lub spośród kandydatów, którzy otrzymali największą równą ilość głosów.

2. Jeżeli jeden z kandydatów otrzymał największą ilość głosów, ale ilość ta nie stanowi wymaganej większości, o której mowa w § 6 Regulaminu, a w następnej kolejności dwóch lub więcej kandydatów otrzymało równą ilośc głosów, przeprowadza się dodatkowe głosowanie na tych kandydatów, a następnie drugą turę głosowania, o której mowa w ust. 1. W drugiej turze głosowania bierze udział kandydat, który uzyskał największą ilość głosów w pierwszej turze głosowania oraz kandydat, który usyskał największą ilość głosów w głosowaniu dodatkowym.

3. W przypadku braku rozstrzygnięcia, mimo przeprowadzenia dwóch tur głosowania, przeprowadza się ponowne wybory łącznie z ponownym zgłaszaniem kandydatów.

§ 8. 1. Po przeprowadzeniu każdej tury głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.

2. W protokole Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:

           liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;

           imiona i nazwiska zgłoszonych kandydatów;

           liczbę głosów minimalną, konieczną do ważnego wyboru, zgodnie z § 6 Regulaminu;

           liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;

           liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);

           liczbę głosów nieważnych;

           liczbę głosów ważnych

           liczbę głosów ważnych bez dokonania wyboru;

           liczbę głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów,

a nadto stwierdza wynik wyborów.

3. Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.

4. Protokół podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.

5. Wyniki wyborów ogłasza Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Zachowicz

Wprowadzający: Barbara Zachowicz

Data wprowadzenia: 2007-01-04

Data modyfikacji: 2007-01-04

Opublikował: Barbara Zachowicz

Data publikacji: 2007-01-04