Protokół Nr II

 

Protokół Nr II/06

z II sesji Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 6 grudnia 2006 r.

 

  

 

                II sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pana Bogusława Kwiatkowskiego.

 

 

                W obradach udział wzięli radni, sołtysi, pracownicy obligowani z urzędu, zaproszeni goście  oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.

 

 

 

Do punktu 1 porządku obrad:

 

 

                Pan Bogusław Kwiatkowski, Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, pracowników urzędu, zaproszonych gości oraz mieszkańców miasta i gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1000. Stan radnych 15, obecnych 14, brak  1 radnego.

 

 

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym proponowany porządek obrad.       Radna Franciszka Kruszewska złożyła wniosek o:

-          przesunięcie punktu „h” i „i” porządku obrad w sprawie powołania komisji i omówienia go po przyjęciu protokołu z I sesji. Oznajmiła, że chce podtrzymać nazwy komisji ustalone na poprzedniej sesji, ponieważ obejmują wszystkie problemy gminy Tykocin. Następnie, odwołując się do § 72 ust. 3 Statutu Gminy Tykocin stwierdziła, że projekty uchwał ujęte w porządku obrad powinny być najpierw zaopiniowane przez komisje.

-          rozszerzenie porządku obrad o punkt pt. „Rozpatrzenie projektu programu rozwoju gospodarczego gminy na lata 2006 -2010”. Program został opracowany przez koło radnych z Tykocina na podstawie art. 18 ust. 1 i  art. 23 ust. 1. Proponowany punkt powinien zostać omówiony przed punktem 4 porządku obrad. Wniosek Radnej Franciszki Kruszewskiej został złożony pisemnie i stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

                O godz. 10.05. na salę obrad przybył Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Jerzy Augustynowicz. Stan radnych obecnych na sesji 15.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnej Franciszki Kruszewskiej dotyczącym przesunięcia podpunktów „h” i „i” porządku obrad i omówienia ich po przyjęciu protokołu z I sesji głosowało 5 radnych, 10 radnych było przeciw. Wniosek został odrzucony większością głosów.

 

 

                Radny Stanisław Rogalewski nawiązując do drugiego wniosku Radnej Franciszki Kruszewskiej  dotyczącego wprowadzenia „Programu gospodarczego rozwoju gminy Tykocin w latach 2006 – 2010” oznajmił, że radni nie mają materiałów i rozeznania na temat w/w programu.

 

                Radna Franciszka Kruszewska odpowiedziała, że jest to program radnych z Tykocina, a Klub radnych „Porozumienie Ludowe” powinien mieć swój program rozwoju gminy. Następnie dodała, że może zapoznać radnych z programem.

 

                Pan Burmistrz zapytał pracownicę obsługującą Radę Miejską  Panią Barbarę Zachowicz, kto ma prawo zgłaszać projekty uchwał.

 

                Pani Barbara Zachowicz, pracownik Urzędu Miejskiego w Tykocinie odpowiedziała, że projekty uchwał przygotowuje Burmistrz.

 

                Pan Burmistrz uzupełnił, że jedna osoba nie ma możliwości zgłoszenia projektu uchwały. Ponadto, projekt uchwały musi zostać odpowiednio wcześniej zgłoszony do Przewodniczącego Rady Miejskiej.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnej Franciszki Kruszewskiej dotyczącym wprowadzenia do porządku obrad punktu pt. „Rozpatrzenie projektu programu rozwoju gospodarczego gminy na lata 2006 -2010” głosowało 3 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 11 radnych było przeciw. Wniosek został odrzucony większością głosów.

 

 

                Pan Burmistrz przypomniał sytuację z poprzedniej sesji, gdzie radni zarzucili brak w porządku obrad zapisu dotyczącego ukonstytuowania się komisji. Taka czynność mogła zostać wykonana samodzielnie przez komisję tuż po jej wyborze. Okazało się, że nie ma takiej woli. Dlatego uważa, że wprowadzanie szybko do porządku obrad tak poważnego dokumentu tym bardziej nie jest dobrą czynnością.

 

 

                Przewodniczący obrad wniósł wniosek o wprowadzenie do porządku obrad punktu 2 „Przedstawienie porządku obrad” i rozszerzenie punktu 4, który po zmianie miałby brzmieć: „ Przyjęcie protokołu z I sesji Rady Miejskiej w Tykocinie i omówienie jej publikacji w internecie ”.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za wprowadzeniem do porządku obrad punktu „Przedstawienie porządku obrad” głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Wniosek został przyjęty większością głosów.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za rozszerzeniem punktu 4 porządku obrad i nadaniem mu treści: „ Przyjęcie protokołu z I sesji Rady Miejskiej w Tykocinie i omówienie jej publikacji w internecie ” głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Wniosek został przyjęty większością głosów.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad po zmianach głosowało 12 radnych, 1 przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:

               

1.       Otwarcie  sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Złożenie ślubowania  przez burmistrza.

4.       Przyjęcie protokołu z I sesji Rady Miejskiej w Tykocinie i omówienie jej publikacji w internecie.

5.       Podjęcie uchwał w sprawach:

a)       zmian w budżecie gminy;

b)       wyznaczenia osób do reprezentowania Gminy Tykocin w Stowarzyszeniu Gmin Górnej Narwi

c)        w sprawie ustalenia zryczałtowanych diet miesięcznych Przewodniczącemu i  Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie

d)       w sprawie ustalenia wysokości zryczałtowanych diet miesięcznych radnym i przewodniczącym komisji Rady Miejskiej w Tykocinie

e)       w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów.

f)        w sprawie wynagrodzenia burmistrza

g)       w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych do opracowania tabeli wynagrodzeń dla pracowników jednostek organizacyjnych;

h)       powołania Komisji .............................................. Rady Miejskiej w Tykocinie

      - powołanie komisji,

      - ukonstytuowanie się powołanej komisji.

i)         powołania Komisji .............................................. Rady Miejskiej w Tykocinie

      - powołanie komisji,

      - ukonstytuowanie się powołanej komisji.

5. Interpelacje i zapytania radnych;

6. Wolne wnioski i informacje.

7.  Zakończenie sesji.

 

 

 

  

Do punktu 3 porządku obrad:

 

 

                Przewodniczący obrad zgodnie z art. 29 a ustawy o samorządzie gminnym zwrócił się do Burmistrza Tykocina Pana Krzysztofa Chlebowicza z wnioskiem o złożenie ślubowania.

 

 

                Zgromadzeni na sali obrad  radni, sołtysi, pracownicy Urzędu Miejskiego i goście zaproszeni powstali.

 

                Pan Burmistrz złożył ślubowanie następującej treści: „OBEJMUJĄC URZĄD BURMISTRZA MIASTA I GMINY TYKOCIN UROCZYŚCIE ŚLUBUJĘ, ŻE DOCHOWAM WIERNOŚCI PRAWU, A POWIERZONY MI URZĄD SPRAWOWAĆ BĘDĘ TYLKO DLA DOBRA PUBLICZNEGO I POMYŚLNOŚCI MIESZKAŃCÓW MIASTA I GMINY TYKOCIN” i dodał „TAK MI DOPOMÓŻ BÓG”.

 

                Przewodniczący Rady Miejskiej życzył Burmistrzowi Tykocina owocnej współpracy z radnymi, pracownikami Urzędu Miejskiego oraz wytrwałości w dążeniu do celu.

 

 

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

 

                Przewodniczący obrad poinformował radnych Rady Miejskiej, że jeżeli będą podejmować jakieś inicjatywy i będą wątpliwości, czy są one zgodne z prawem, to do ich dyspozycji w Urzędzie Miejskim jest radca prawny Pan Andrzej Kozioł. Natomiast, jeżeli radny dalej będzie podejmował działania, które będą budzić wątpliwości prawne, wówczas będą one wyjaśniane. Następnie zapytał, czy są zastrzeżenia do protokołu z I sesji Rady Miejskiej w Tykocinie.

 

 

                Radna Franciszka Kruszewska oznajmiła, że nie zna treści protokołu. Nikt jej nie poinformował o powinności jego przeczytania, wobec powyższego wstrzyma się od głosu.

 

                Radny Witold Rudawski zapytał czy radni czytali protokół.

 

                Radna Franciszka Kruszewska odpowiedziała, że z jej informacji wynika, iż część radnych czytała protokół przed sesją.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z I sesji Rady Miejskiej głosowało 11  radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Protokół został przyjęty większością głosów.

 

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się do pracownicy Urzędu Miejskiego w Tykocinie Pani Barbary Zachowicz z prośbą o odczytanie informacji o I sesji Rady Miejskiej zamieszczonych na stronie internetowej www.tykocin.podlaskie.pl w zakładce” Strona Rady Miejskiej w Tykocinie”.

 

                Pani Barbara Zachowicz odczytała treści zawarte na w/w stronie internetowej, które stanowią załącznik do oryginału protokołu.

 

                Radny Radosław Kopczewski wyjaśnił, że jest inicjatorem założenia strony internetowej. Zapoczątkował jej istnienie po to, aby mieszkańcy gminy wiedzieli, co dzieje się na sesji. Za treści zamieszczane na tej stronie, nie jest wyłącznie sam odpowiedzialny. Są one pisane przez kilka osób.

 

                Radna Hanna Gładysz zapytała kto jest administratorem strony?

 

                Radny Radosław Kopczewski odpowiedział, że to nie on i nie będzie tego ujawniał.

 

                Radna Hanna Gładysz w związku z faktem, iż informacje zawarte na stronie internetowej dotyczą  najwięcej jej osoby odczytała radnym pismo z Wydziału Geodezji Katastratu i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Białymstoku, które stwierdza, że właścicielem nieruchomości nr geod. 1845 o pow. 119/10000 ha położonej przy Placu Czarnieckiego w Tykocinie zgodnie z zapisem w ewidencji gruntów i budynków jest Skarb Państwa. W/w nieruchomość nie jest mieniem gminnym. Użytkownikiem tej nieruchomości bez tytułu prawnego jest Ochotnicza Straż Pożarna w Tykocinie, która w momencie posiadania osobowości prawnej może ubiegać się o nabycie wieczystego użytkowania bez prawa własności. Pismo stanowi załącznik do oryginału protokołu. Następnie, zarządała od administratora miesięcznych przeprosin i sprostowania, które powinny zostać umieszczone na stronie przez niego zarządzanej. Uznała bowiem, że napisane pod jej adresem zarzuty bardzo godzą w jej interes osobisty.

 

                Radny Witold Rudawski zapytał Radną Hannę Gładysz komu płaci dzierżawę?

 

                Radna Hanna Gładysz oznajmiła, że płaci dzierżawę Stowarzyszeniu OSP Tykocin, które może działać niezależnie.

 

                Radny Kopczewski oznajmił, że nie znał treści przedstawionego przez Radną Gładysz dokumentu. Przez 3 lata prowadził sklep w tym samym punkcie i nie miał takich informacji. Dzierżawa była płacona Straży, która jest jednostką organizacyjną gminy. Stwierdził, że sprawdzi stan prawny nieruchomości i w chwili potwierdzenia informacji przekazanej przez Radną, ukaże się sprostowanie w internecie.

 

                Pan Burmistrz wyjaśnił, że wszystkie jednostki OSP są stowarzyszeniami zarejestrowanymi w Sądzie Gospodarczym. Mają swój NIP, rachunek i funkcjonują  niezależnie. Należy rozróżnić działalność strażacką z wykorzystaniem mienia gminnego, jakim jest budynek straży pożarnej, z majątkiem, który jest w użytkowaniu Stowarzyszenia OSP. Nieruchomość położona przy Placu Czarnieckiego już przed wojną była w użytkowaniu strażaków i nie ma nic wspólnego z majątkiem gminy. W związku z powyższym rozpowszechnianie w internecie nieprawdziwych informacji jest niezgodne z prawem. Następnie, odniósł się do kolejnej sprawy poruszonej na stronie internetowej, a mianowicie propozycji współpracy złożonej radnym. Oznajmił, że taka sytuacja miała miejsce.14 listopada 2006 r. dowiedział się o spotkaniu 6 radnych z komitetu wyborczego założonego przez Pana Janusza Baczewskiego i Pana Witolda Rudawskiego, na którym miało dojść do założenia klubu i podziału stanowisk w Radzie. Jest to działanie zgodne z prawem. Wiedząc o tym, postanowił poczynić podobne starania. I tak powstał klub składający się z 12 radnych. Nieprawdą jest natomiast, że propozycji współpracy nie otrzymali wszyscy radni z Tykocina. Ofertę taką telefonicznie otrzymał Radny Radosław Kopczewski i mógł z niej skorzystać przed pójściem na spotkanie w/w komitetów.

               

                Radny Radosław Kopczewski potwierdził rozmowę z Burmistrzem, która rozpoczęła się od gratulacji, a następnie dotyczyła spotkania na temat przyszłej współpracy. W związku z wykonywanym zawodem przedstawiciela farmaceutycznego, nie był wstanie spotkać się z burmistrzem w zaproponowanym przez niego terminie, a termin po spotkaniu z przedstawicielami komitetów był już nieaktualny, tak wynikało z propozycji Burmistrza.  

 

                Radna Hanna Gładysz odniosła się do innych cytatów zawartych w internecie oznajmiając, że nie można pisać, że ciosem dla radnych z Tykocina było utworzenie klubu radnych, w momencie gdy sami mieli podobne zamiary, choć z nie udanym skutkiem. Ponadto, stwierdzając, że w Komisji Oświaty Kultury i Sportu są radni, którzy nie widzieli na oczy piłki pisze się kolejną nieprawdę. W czasach szkolnych w biegach w województwie podlaskim na 600 zawodników zawsze była w pierwszej dziesiątce. Analizując to wszystko stwierdziła, że ma wątpliwości jak jest z pozostałymi sprawami np. kulturą i jakie standardy chcą radni tworzyć w pracy obecnej Rady. O radnych w kadencji 1998-2002 mieszkańcy mówią, że tylko się kłócili, a o Radzie z przed 4 lat, której radną była, mówi się, że coś zrobili.

 

                Wypowiedź radnej została nagrodzona brawami sołtysów i gości zaproszonych.

 

                Pan Burmistrz przeprosił za inicjatywę przedstawienia powyższych informacji publicznie, ale uważa, że na samym początku należy przedstawić rzeczywisty obraz, w którym można odszukać prawdę i wiarygodność. Są to cechy, od których należy rozpocząć pracę w Radzie.  Pozostawia zatem zgromadzonym ocenę sytuacji.

 

                Radny Jan Nartowicz oznajmił, że nie należy doprowadzać do sytuacji nerwowych, ani uważać się za osobę, która wie więcej. W czasach młodości też był sportowcem i grał w piłkę. Teraz tę dziedzinę uprawiają jego dzieci. Dodał, że w swojej dziedzinie radny może być bardzo dobry, zaś na drugiej  np. polityce się nie znać. I tu za przykład podał Radną Franciszkę Kruszewską. Zwrócił się z prośbą, aby nie przedstawiać źle Rady, ponieważ  radni mają za sobą wyborców i swoje zdanie do powiedzenia.

 

                Przewodniczący Rady nadmienił, że strona w internecie została zatytułowana „Strona Rady Miejskiej”. Jest to nazwa oficjalna użyta bez upoważnienia Rady. Druga jego wątpliwość prawna związana jest z ujawnieniem danych osobowych radnych.

 

                Radny Kopczewski odpowiedział, że nazwę każdy może sam sobie wybrać, takie jest prawo. Nazwa „Rada Miejska w Tykocinie” nie jest nazwą zastrzeżoną. Wracając do tematu nieruchomości użytkowanej przez radną Gładysz stwierdził, że bazując na zapisie w Statucie Gminy uznał, że OSP jest jednostką organizacyjną Gminy.   

 

                Radna Hanna Gładysz  zapytała czy w Statucie widniał też zapis Stowarzyszenie OSP?

 

                Radny Radosław Kopczewski odpowiedział, że nie.

 

                Radna Hanna Gładysz oznajmiła, że jeżeli Radny chce być wiarygodny i uczciwy to musi sprawdzać informacje. A tak pisze na stronie internetowej o machlojstwach i kłamstwach i sam to robi.

 

 

 

Do punktu 5 p.pkt. a porządku obrad

 

                Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/8/06 w sprawie zmian w budżecie gminy. Następnie, zwrócił się do Skarbnika Gminy Pani Doroty Sadowskiej z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.

 

 

                Skarbnik Gminy Pani Dorota Sadowska omówiła radnym zmiany w budżecie na 2006 r.

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych czy mają jakieś zapytania.

 

                Radna Franciszka Kruszewska zapytała o kwotę 43000 zł. zapisanych w załączniku nr 4 do budżetu i przeznaczonych na przebudowę Urzędu Miejskiego w Tykocinie. Poprosiła o bliższe informacje na ten temat.

 

                Architekt Gminy Pani Alina Matysiuk –Stankiewicz poinformowała, że planowana inwestycja dotyczy projektu norweskiego i polega na termomodernizacji budynku Urzędu Miejskiego. Środki zostały wydane na dokumentację, która jest potrzebna do dofinansowania.

 

                Pan Burmistrz uzupełnił, że wydanych zostało około 30 000 zł. na inwentaryzację powykonawczą, audyt energetyczny oraz na przebudowę przyłącza centralnego ogrzewania między budynkami Urzędu Miejskiego.

 

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr II/8/06 głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

 

Uchwała Nr II/8/06

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok

 

               

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

Do punktu 5 p.pkt. b porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/9/06 w sprawie wyznaczenia osób do reprezentowania Gminy Tykocin w Stowarzyszeniu Gmin Górnej Narwi. Następnie, zwrócił się z wnioskiem do Pana Burmistrza o krótką informację na temat w/w stowarzyszenia.

 

 

                Pan Burmistrz wyjaśnił, że Stowarzyszenie Gmin Górnej Narwi powstało 3 kadencje wcześniej. Obejmuje ono 15 gmin nadnarwiańskich tj. Tykocin, Kobylin Borzymy, Łapy, Sokoły,  Turośń Kościelna, Suraż, Zawady, Choroszcz, Narew, Narewka, Poświętne, Dobrzyniewo Duże, Krypno, Wyszki, Knyszyn. Z tego Stowarzyszenia powstało drugie Stowarzyszenie pod nazwą N.A.R.E.W. Otrzymało ono dotację na organizację lokalnych grup działania z programu LEADER +. Pozyskane pieniądze będą służyły na rozwój 7 gmin (Tykocina, Kobylina Borzymy, Łap, Suraża, Turośni Kościelnej, Choroszczy, Sokół) pod względem turystycznym. Uważa, że należy być dalej członkiem  Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi. Taką decyzję podjęła Rada Miejska w kadencji 1998-2002. Przedstawicielami gminy w stowarzyszeniu był obligatoryjnie burmistrz i dodatkowo Pan Jan Maciejewski, pracownik Muzeum w Tykocinie.

 

                Z-ca Przewodniczącego Rady Miejskiej  Pan Jerzy Augustynowicz na przedstawicieli gminy Tykocin w Stowarzyszeniu Gmin Górnej Narwi zgłosił ponownie osobę: Burmistrza Tykocina Krzysztofa Chlebowicza i Pana Jana Maciejewskiego, pracownika Muzeum w Tykocinie.

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się do Burmistrza Tykocina z pytaniem, czy wyraża zgodę na reprezentowanie Gminy w w/w stowarzyszeniu?

 

                Pan Burmistrz odpowiedział, że tak dodając, że to jego obowiązek.

 

                Z-ca burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz odczytała oświadczenie Pana Jana Maciejewskiego wyrażające zgodę na reprezentowanie gminy Tykocin w SGGN. Oświadczenie stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za zgłoszonymi kandyturami Burmistrza i Pana Maciejewskiego głosowało 15 radnych. Kandyatury zostały przyjęte jednogłośnie.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr II/9/06 głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

Uchwała Nr II/9/06

w sprawie wyznaczenia osób do reprezentowania Gminy Tykocin w Stowarzyszeniu Gmin Górnej Narwi

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

Do punktu 5 p.pkt. c porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/10/06 w sprawie

ustalenia zryczałtowanych diet miesięcznych Przewodniczącemu i  Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie. Następnie, udzielił głosu Radnemu Witoldowi Rudawskiemu.

 

                Radny Witold Rudawski oznajmił, że nie ładnie zaczynać nową kadencję od podwyżek diet. Należy najpierw coś dla gminy zrobić.

 

                Przewodniczący obrad oznajmił, że projekt uchwały obejmuje ustalenie diet. Następnie, poprosił Z-cę burmistrza Panią Teresę Andruszkiewicz o odniesienie wysokości diet w projekcie uchwały do diet z gmin sąsiadujących.

 

                Z-ca burmistrza poinformowała, że w poprzedniej kadencji Rady Miejskiej Przewodniczący miał dietę w wysokości 800 zł., a Z-ca 350 zł. W Krypnie dieta Przewodniczącego wynosiła 889 zł., natomiast dieta radnych wynosiła 105 zł. za każde posiedzenie sesji i komisji. W Zabłudowie dieta Przewodniczącego wynosiła 1100 zł., a zastępcy 600 zł. Radni mieli 120 zł. za każdą sesję. W Turośni Kościelnej były to kwoty 1280 zł. Przewodniczący, i 170 zł. V-ce Przewodniczący i radni za każde posiedzenie.

 

                Radna Franciszka Kruszewska oznajmiła, że nie należy sugerować się sąsiednimi gminami. Działają oni na swoim terenie, reprezentują swoich mieszkańców, a radni gminy Tykocin reprezentują swoich. W związku z faktem, że mamy 1 500 000 zł. deficytu, nie jest zasadnym podnoszenie diet. Można je podnieść za rok. Proponuje 700 zł. dla Pana Przewodniczącego i 500 zł. dla Viceprzewodniczącego.

 

                Pan Burmistrz oznajmił, że kwota 1500 000 zł. deficytu jest informacją niewiarygodną. W 1 480 000 zł. deficytu, jest 860 000 zł. ,które  bedą zwrócone jako prefinansowanie i zrefundowane z pieniędzy  unijnych. Oznacza to, że tego kredytu tak naprawdę nie ma, bo zostanie on w niedługim czasie spłacony z dotacji unijnej pozyskanej przez poprzednią Radę. Na koniec roku zadłużenie gminy będzie wynosiło ok. 500 000 – 600 000 zł. i będzie o ok. 200 000 zł. mniejsze niż w 2002 roku. Dla informacji dodał, że zadłużenie gminy mniejszej Krypna wynosi 2,5 mln. zl. Zadłużenie gminy Tykocin w granicach 4% rocznego budżetu stanowi bardzo dobry potencjał do rozwoju gospodarczego gminy. Dodał, że średnie zadłużenie gmin w województwie podlaskim wynosi ok. 20%.

 

                Radny Radosław Kopczewski oznajmił, że radni zostali wybrani po to aby coś robić. Zgadza się z propozycją Radnej Kruszewskiej - 700 zł. dla Przewodniczącego i 500 zł. dla jego zastępcy. Radnym proponuje diety po 200 zł. Zmniejszając o 100 zł. dietę radnego, przez kadencję Gmina zaoszczędzi 96 000 zł. na remont jednej z ulic w Tykocinie.

 

                Radny Stanisław  Lenczewski zwracając się do radnych Rudawskiego, Kopczewskiego i Kruszewskiej oznajmił, że mogą dać przykład i zrzec się diet. Diety są po to, aby zrekompensować radnym  zwrot kosztów dojazdu i czasu.

 

                Z-ca Przewodniczącego Rady oznajmił, że dieta radnym z terenu będzie jedynie zwrotem poniesionych nakładów. Radni z Tykocina nie ponoszą kosztów bo mogą spacerkiem przyjść do gminy. Dieta w wysokości 300 zł. zobowiąże radnych do lepszej pracy i większej pomocy Burmistrzowi.

 

                Radny Witold Rudawski zapytał, jak na taką wysokość diet zareaguje opinia publiczna?

 

                Przewodniczący Rady ustosunkowując się do wypowiedzi radnego oznajmił, że w okresie przed wyborczym była rozpowszechniana informacja, że Burmistrz zarabia netto 10 000 zł., a Przewodniczący Rady 1800 zł. W momencie kiedy kwoty te wynosiły ok. 5700 zł. burmistrz i 800 zł. Przewodniczący. Mimo ujawnienia w Internecie, niektórym osobom zależało na upowszechnianiu  fałszywych informacji. Uważa, że nie można w jednej kwestii znać prawo, a w drugiej nie.

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził glosowanie nad wnioskiem dalej idącym tj. projektem Uchwały Nr II/10/06. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem w/w uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Uchwała Nr II/10/06

w sprawie ustalenia zryczałtowanych diet miesięcznych Przewodniczącemu i  Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

Do punktu 5 p.pkt. d porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/11/06 w sprawie ustalenia wysokości zryczałtowanych diet miesięcznych radnym i przewodniczącym komisji Rady Miejskiej w Tykocinie. Następnie, poprosił o pytania.

 

 

                Radny Witold Rudawski złożył formalny wniosek o ustalenie diet w wysokości 200 zł.

 

                Radna Franciszka Kruszewska poparła wniosek radnego Rudawskiego.

 

                Radny Robert Cimoch oznajmił, że każdy radny wypowiada się w swoim interesie. Ustalona 4 lata temu dieta znacząco odbiega od kosztów dnia dzisiejszego. Proponuje ustalić stawki zaproponowane w uchwale. Jeżeli, któryś z radnych uważa, że są one za duże, to może się ich na pewien okres zrzec.

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził glosowanie nad wnioskiem dalej idącym tj. projektem Uchwały Nr II/11/06. W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem w/w uchwały głosowało 12 radnych, 2 radnych przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Uchwała Nr II/11/06

w sprawie ustalenia wysokości zryczałtowanych diet miesięcznych radnym i przewodniczącym komisji Rady Miejskiej w Tykocinie

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

  

 

Do punktu 5 p.pkt. e porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/12/06 w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów. Następnie, poprosił o zapytania do projektu w/w uchwały.

 

 

                Radny Robert Cimoch zaproponował podniesienie diety sołtysom o 10 zł. Zachęci to do większego zainteresowania obradami sesji, bo brak zainteresowania przyniesie stwierdzenie, że Rada obraduje tajnie.

 

                Pan Burmistrz oświadczył, że przy ustalaniu diet sołtysom został zachowany wzrost procentowy w stosunku do innych podwyżek.  Dieta sołtysom wzrosła z 40 zł. do 60 zł. Mimo tego wniosek Radnego Cimocha uważa za słuszny. Podwyższenie diety sołtysom nie wpłynie na rozbicie budżetu gminy Tykocin. Dodał, że sołtysi są przedstawicielami Urzędu, a ich udział w życiu społecznym jest duży.

 

                W zarządzonym glosowaniu jawnym za ustaleniem diety sołtysom diety w wysokości  60 zł nie glosował żaden z radnych, przeciw opowiedziało się 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Wniosek został odrzucony większością głosów.

 

                W zarządzonym glosowaniu jawnym za ustaleniem diety sołtysom diety w wysokości  70 zł glosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Wniosek został przyjęty większością głosów.

 

                W zarządzonym glosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr II/12/06  glosowało 15 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

 

 

Uchwała Nr II/12/06

w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

Do punktu 5 p.pkt. f porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/13/06 w sprawie wynagrodzenia Burmistrza. Wyjaśnił, że dodatek specjalny został przyznany Burmistrzowi w poprzedniej kadencji za ściągnięcie ze środków unijnych ok. 4 mln zł., które przełożyły się na dofinansowanie 10 inwestycji. Projekt omawianej uchwały, proponuje jego podwyższenie o 10%, ponieważ wykonane w zeszłej kadencji prace przyniosły duży efekt gospodarczy.

 

 

                Radny Radosław Kopczewski zapytał, czy przedstawione w projekcie uchwały wynagrodzenie jest kwotą brutto, czy netto?

 

                Z-ca burmistrza odpowiedziała, że jest to kwota brutto. Następnie, poinformowała, że stawki w projekcie uchwały zostały ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich.

 

                Radna Franciszka Kruszewska poprosiła o odniesienie wynagrodzenia Burmistrza do wynagrodzeń wójtów i burmistrzów z gmin sąsiednich.

 

                Z-ca burmistrza poinformowała, że nie zna wynagrodzeń nowo wybranych wójtów i burmistrzów. Wie jednak, że poprzedni wójt z Krypna i burmistrz Choroszczy mieli maksymalną stawkę wynagrodzenia zasadniczego.

 

                Radna Franciszka Kruszewska oznajmiła, że gmina Choroszcz jest jedną z najlepszych gmin w Polsce pod względem inwestycji i nie wie, czy można do niej porównać  Tykocin.

 

                Z-ca przewodniczącego Rady Pan Jerzy Augustynowicz stwierdził, że gmina Choroszcz ma bardzo dobre położenie przy mieście Białystok. Stąd jej sukces. Sołtys ze wsi Porosły na spotkaniu Izb Rolniczych oznajmił, że rozwój rolnictwa w gminie Choroszcz nie ma racji bytu, ponieważ hektar ziemi kosztuje 1 mln. złotych.

 

                Radny Robert Cimoch oznajmił, że dobre wynagrodzenie zobliguje burmistrza do działania i pozyskiwania kolejnych pieniędzy.

 

                Radny Witold Rudawski zapytał jakie będzie wynagrodzenie burmistrza netto?

 

                Z-ca  burmistrza odpowiedziała, że wynagrodzenie netto to 2/3 wynagrodzenia brutto.

 

                Sołtys Kolonii Tykocin Pan Jerzy Kapica wystąpił w imieniu sołtysów i oznajmił, że dla Burmistrza oprócz podwyżki należy się jeszcze nagroda za włożony wkład pracy w rozwój gminy. Zaproponował tą kwestię rozważyć.

 

                Przewodniczący obrad podziękował, za pozytywną ocenę pracy Burmistrza i oznajmił, że propozycja nagrody dla Burmistrza będzie przy okazji rozważona.

 

 

                W zarządzonym glosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr II/13/06  glosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.. Uchwała została przyjęta większością głosów.

 

 

Uchwała Nr II/13/06

w sprawie wynagrodzenia burmistrza

  

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

                Pan Burmistrz podziękował, za bardzo pozytywną ocenę wyrażoną w glosowaniu nad podjęciem w/w uchwały. Stwierdził, że jest to wymierna forma docenienia pracy.

 

 

 

Do punktu 5 p.pkt. g porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/14/06 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych do opracowania tabeli wynagrodzeń dla pracowników jednostek organizacyjnych. Następnie, zwrócił się do Z-cy Burmistrza Pani Teresy Andruszkiewicz z prośbą o bliższe informacje na temat w/w projektu uchwały.

 

 

                Z-ca burmistrza nawiązując do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. określającego sposób wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego wyjaśniła, że aby dopasować kategorię zaszeregowań do wymagań kwalifikacyjnych poszczególnych pracowników zaproponowano najniższe wynagrodzenie w I kategorii zaszeregowania w tabeli w kwocie 950 zł. Na podstawie najniższego wynagrodzenia oraz wartości 1 punktu określonego przez Radę  kierownicy jednostek organizacyjnych  ustalą tabelę wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w tych jednostkach.

 

                Radny Radosław Kopczewski zapytał, czy wartości punktu określone w uchwale są maksymalne?

 

                Z-ca burmistrza wyjaśniła, że liczba punktów jest określona przez rozporządzenie. Natomiast, najniższe wynagrodzenie i wartość 1 punktu pozwoli na ustalenie kwoty minimalnej i maksymalnej w danej kategorii zaszeregowania.

 

                Radny Witold Rudawski zapytał ile podwyżki dostanie osoba zarabiająca 1000 zł.

 

                Z-ca burmistrza odpowiedziała, że taka osoba dostanie 7%.

 

                Pan Burmistrz poinformował, że do podniesienia wynagrodzeń pracownikom Urzędu Miejskiego nie jest potrzebna uchwała, ponieważ wszystko określa rozporządzenie. Uchwały wymaga natomiast podwyżka poborów pracownikom jednostek organizacyjnych. Podwyżka 7-mio procentowa wzorowana jest na zamiarach Ministra Oświaty, który przewiduje 7% podwyżki pracownikom oświaty. Nadmienił, że w roku 2006 r. nie podwyższał poborów swoim pracownikom, ponieważ uznał okres przedwyborczy za zbyt nie dobry moment. Jeżeli radni stworzą możliwość podwyższenia poborów pracownikom jednostek organizacyjnych, będzie mu bardzo miło taką czynność wykonać, już po wyborach.

 

 

                W zarządzonym glosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr II/14/06  glosowało 15 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie..

 

 

Uchwała Nr II/14/06

w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych do opracowania tabeli wynagrodzeń dla pracowników jednostek organizacyjnych

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

Do punktu 5 p.pkt. h porządku obrad

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/15/06 w sprawie

powołania Komisji ................. Rady Miejskiej w Tykocinie. Poinformował, że projekt w/w uchwały związany jest z przegłosowanym wnioskiem Radnej Kruszewskiej o rozszerzenie składu komisji.  W związku z powyższym proponuje powtórzyć procedurę powoływania komisji od początku. Prosi podawanie nazw komisji i składu ilościowego.

 

 

            Radna Franciszka Kruszewska złożyła wniosek utrzymanie nazw komisji przyjętych na I sesji.   

 

Radny Jan Nartowicz zaproponował 5 osobowy skład komisji.

 

Radna Franciszka Kruszewska zauważyła, że liczba członków komisji może liczyć nawet 12 radnych. W związku powyższym, złożyła wniosek, aby skład komisji liczył 10 członków. W przepisach nie wyczytała, żeby ustalać skład ilościowy.

 

Radna Hanna Gładysz w ustosunkowaniu do wypowiedzi przedmówcy oznajmiła, że 5-osobowy skład komisji został wypraktykowany w poprzedniej kadencji. Jest to skład bardzo korzystny pod względem organizacyjnym. Z doświadczenia wie, że bycie członkiem w jednej komisji wystarczy, aby się wykazać.

 

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnej Franciszki Kruszewskiej dotyczącym utworzenia 10 osobowego składu komisji głosowało 2 radnych, 11 radnych przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Wniosek został odrzucony większością głosów.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnego Jana Nartowicza dotyczącym utworzenia  5 osobowego składu komisji głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu. Wniosek został przyjęty większością głosów.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnej Franciszki Kruszewskiej w sprawie utrzymania nazwy Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin głosowało 15 radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych o podawanie członków Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin.

 

Radna Franciszka Kruszewska na członków w/w komisji zgłosiła radnych: Witolda Rudawskiego, Wojciecha Sadowskiego, Stanisława Lenczewskiego i siebie.

 

Przewodniczący obrad zwrócił się do zgłoszonych radnych czy wyrażają zgodę na pracę w Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin.

 

Radny Witold Rudawski wyraził zgodę.

Radny Wojciech Sadowski wyraził zgodę.

Radny Stanisław  Lenczewski nie wyraził zgody.

Radna Franciszka Kruszewska wyraziła zgodę.

 

                Radna Hanna  Gładysz na członków komisji zgłosiła radnych: Jana Nartowicza, Jana Gorzelskiego i Roberta Cimocha.

 

Przewodniczący obrad zwrócił się do zgłoszonych radnych czy wyrażają zgodę na pracę w Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin.

 

Radny Jan Nartowicz wyraził zgodę.

Radny Jan Gorzelski wyraził zgodę.

Radny Robert Cimoch wyraził zgodę.

 

Przewodniczący obrad zarządził głosowanie jawne nad składem osobowym Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin.

 

Za Radnym Witoldem Rudawskim głosowało 10 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosu.

Za Radnym Wojciechem Sadowskim głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.

Za Radną Franciszką Kruszewską głosowało 2 radnych, 3 radnych przeciw, 10 radnych wstrzymało się od głosu.

Za Radnym Janem Nartowiczem głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu.

Za Radnym Janem Gorzelskim głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.

Za Radnym Robertem Cimochem głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.

W wyniku głosowania jawnego do składu Komisji Rozwoju Finansów i Promocji Gminy Tykocin weszli Radni: Witold Rudawski, Wojciech Sadowski, Jan Nartowicz, Jan Gorzelski i Robert Cimoch.

 

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr II/15/06 głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

 

Uchwała Nr II/15/06

w sprawie powołania Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin Rady Miejskiej w Tykocinie

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził 10 minutową przerwę celem ukonstytuowania się komisji.

 

                Radny Robert Cimoch złożył wniosek, aby zarządzić ukonstytuowanie się obu komisji razem. Czynność ta mogłaby zostać wykonana po wyborze drugiej komisji.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnego Cimocha głosowało 15 radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

 

  

Do punktu 5 p.pkt  i porządku obrad

 

Przewodniczący obrad przedstawił radnym projekt Uchwały Nr II/16/06 w sprawie

powołania Komisji ................. Rady Miejskiej w Tykocinie. Poinformował, że poprzednia nazwa Komisji brzmiała Komisja Oświaty, Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Tykocinie. Następnie, zarządził głosowanie nad utrzymaniem w/w nazwy.

 

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za utrzymaniem nazwy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu głosowało 15 radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

 

             Przewodniczący obrad zwrócił się z prośbą o zgłaszanie propozycji składu ilościowego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

Radna Hanna Gładysz zaproponowała 5 osobowy skład komisji.

 

            Radny Witold Rudawski zaproponował 7 osobowy skład komisji.

 

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnego Witolda Rudawskiego dotyczącym utworzenia 7-osobowego składu komisji głosowało 3 radnych, 8 radnych przeciw, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Wniosek został odrzucony większością głosów.

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem Radnej Hanny Gładysz dotyczącym utworzenia 5 osobowego składu komisji głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Wniosek został przyjęty większością głosów.

 

Przewodniczący obrad oznajmił, że Komisja Oświaty Kultury i Sportu będzie pracowała w 5- osobowym składzie. Następnie, zwrócił się do radnych z wnioskiem o podawanie radnych na członków w/w komisji.

 

Radna Hanna Gładysz na członków komisji zgłosiła radnych: Stanisława Lenczewskiego, Grzegorza Perkowskiego i Mieczysława Pańkowskiego.

 

Przewodniczący obrad zwrócił się do zgłoszonych radnych z pytaniem, czy wyrażają zgodę na pracę w Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

Radny Stanisław Lenczewski wyraził zgodę.

Radny Grzegorz Perkowski wyraził zgodę.

Radny Mieczysław Pańkowski wyraził zgodę.

 

Radny Witold Rudawski zaproponował kandydaturę Radnej Franciszki Kruszewskiej i Radnego Radosława Kopczewskiego.

 

Przewodniczący obrad zwrócił się do zgłoszonych radnych z pytaniem, czy wyrażają zgodę na pracę w Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

Radna Franciszka Kruszewska wyraziła zgodę.

Radny Radosław Kopczewski wyraził zgodę.

 

Radny Jan Nartowicz do składu komisji zgłosił Radną Hannę Gładysz.

 

Przewodniczący obrad zapytał Radną Hannę Gładysz, czy wyraża zgodę na pracę w Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

Radna Hanna Gładysz wyraziła zgodę.

 

 

Przewodniczący obrad zarządził głosowanie jawne nad składem osobowym Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

Za Radnym Stanisławem Lenczewskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Za Radnym Grzegorzem Perkowskim głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Za Radnym Mieczysławem Pańkowskim głosowało 10 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosu.

Za Radną Franciszką Kruszewską głosowało 13 radnych, 1 radny przeciw, 1radny wstrzymał się od głosu.

Za Radnym Radosławem Kopczewskim głosowało 6 radnych, 9 radnych wstrzymało się od głosu.

Za Radną Gładysz głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu.

 

W wyniku głosowania jawnego do składu Komisji Oświaty, Kultury i Sportu weszli Radni: Stanisław Lenczewski, Grzegorz Perkowski, Mieczysław Pańkowski, Franciszka Kruszewska i  Hanna Gładysz.

 

 

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr II/16/06 głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

 

Uchwała Nr II/16/06

w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Tykocinie

 

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

Przewodniczący obrad zarządził 10 minutową przerwę celem ukonstytuowania się komisji.

 

                Po przerwie ogłoszono, że:

- Przewodniczącym Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin został wybrany  Radny  Robert Cimoch, a jego Zastępcą Radny Wojciech Sadowski.

- Przewodniczącą Komisji Oświaty, Kultury i Sportu została wybrana Radna Hanna Gładysz, a  jej  Zastępcą  Radny Stanisław Lenczewski.

 

                Przewodniczący Rady życzył Komisjom owocnej pracy.

 

  

Do punktu 6 porządku obrad

 

 

                Radni nie wnieśli interpelacji i zapytań.

 

  

Do punktu 7 porządku obrad

 

 

                Radny Rudawski zapytał dlaczego w przyszłorocznym budżecie nie została ujęta modernizacja ulicy Browarnej.

 

                Pan Burmistrz poinformował, że projekt budżetu  opracowany został przed wyborami na podstawie Planu Rozwoju Gminy i Strategii Miasta i Gminy Tykocin. Projekt nie jest dokumentem ostatecznym i może mieć autopoprawki burmistrza oraz komisji. O tym czy w/w inwestycja zostanie uwzględniona, ostatecznie zadecyduje Rada. Na razie na ulicę Browarną zostało zlecone opracowanie dokumentacji celem przygotowania wniosku o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego.

 

                Radna Franciszka Kruszewska zwróciła się z wnioskiem do Burmistrza o zapoznanie Radnych z pracownikami i zakresem ich czynności.

 

                Pan Burmistrz poprosił o wniosek pisemny w tej sprawie. Zostanie na niego udzielona odpowiedź również pisemna, która pozwoli na rzetelną informację o zakresach czynności wszystkich pracowników.

 

                Z-ca burmistrza poinformowała, że taką informację Radna uzyska z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i z Biuletynu Informacji Publicznej.

 

                Radna Franciszka Kruszewska podziękowała i wycofała swój wniosek.

 

                Radny Roman Klimaszewski zwrócił się z pytaniem jakie będą dalsze  poczynania na nowo założonej stronie internetowej. Zapytał, czy dalej będą opisywane w ten sposób posiedzenia Rady Miejskiej i czy taka czynność jest dopuszczalna. Nigdy bowiem, nie słyszał o podobnych praktykach w innych gminach.

 

                Przewodniczący obrad oznajmił, że to nie jest strona Rady Miejskiej w Tykocinie i trudno mu się wypowiedzieć. Żaden z radnych nie otrzymał upoważnienia do prowadzenia takiej strony. Ta kwestia jest do wyjaśnienia z radcą prawnym.

 

                Radny Radosław Kopczewski odpowiedział, że nie pisze tekstów zamieszczanych na stronie i nie odpowiada za ich treści. Nadmienił, że sesje są jawne.

 

                Sołtys wsi Hermany Pan Artur Ciołko  stwierdził, że nie można podawać w internecie informacji nie sprawdzonych i nie prawdziwych.

 

                Radna Hanna Gladysz zapytała do kogo ma się zgłosić, żeby zażądać sprostowania i co najmniej miesięcznych przeprosin na stronie.

 

                Radny Robert Cimoch zapytał, jak będzie zatytułowana oficjalna strona Rady Miejskiej w momencie, gdy już powstała strona o takiej nazwie?

 

                Pracownik Urzędu Miejskiego Pani Barbara Zachowicz poinformowała, że każda gmina obowiązana jest do prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej. Tam są wszystkie oficjalne informacje na temat Rady Miejskiej w Tykocinie tj. o: składzie osobowym, uchwałach, protokołach, posiedzeniach komisji, budżecie, podatkach, oświadczeniach majątkowych itp. Jest to strona ogólnie dostępna.

 

                Przewodniczący obrad powtórzył, że dwie  informacje podane na stronie, budzą jego wątpliwości. Pierwsza to sama nazwa strony, a druga to podanie dokładnych adresów radnych.

 

                Pracownik Urzędu Miejskiego Pani Barbara Zachowicz poinformowała, że składane oświadczenia majątkowe radnych są publikowane w internecie bez adresów zamieszkania. Są to informacje zastrzeżone. Ujawnienie zasobów pieniężnych i posiadanych nieruchomości z adresami mogłoby być dobrą pożywką dla złodziei.  Teraz istnieje niebezpieczeństwo, że informacje te mogą zostać skojarzone i wykorzystane.

 

                Z-ca burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz dodała, że radni poprzedniej kadencji mieli duże obawy ze złożeniem oświadczeń.  Następnie, podniosła temat wyborów sołtysów. Poinformowała, że kampania wyborcza rozpocznie się na początku stycznia. Każdy radny otrzyma harmonogram wyborów, aby móc w nich uczestniczyć.

 

                Radny Robert Cimoch zapytał, jak jest dopasowane gminne wysypisko śmieci do wymogów prawnych i środowiskowych?

 

                Pan Burmistrz poinformował, że decyzją Starosty Powiatowego termin eksploatacji wysypiska śmieci został ustalony do 2010 roku z możliwością przedłużenia. Przedłużenie będzie zależało od pojemności wysypiska.

 

                Radna Hanna Gładysz oznajmiła, że została poinformowana o zbiórce pieniędzy przez Liceum w Tykocinie. Poprosiła Dyrektora Zespołu Szkół i Przedszkola o bliższe informacje na ten temat.

 

                Dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola Pan Wojciech Andraszek odpowiedział, że do szkoły zgłosiła się firma, która przekazała bezpłatną pomoc dydaktyczną do geografii. Przekazane materiały są warte kilka tysięcy złotych i są równie cenne pod względem naukowym. W/w firma szuka teraz dofinansowania swojej pomocy u biznesmenów z terenu gminy Tykocin.

 

                Z-ca Przewodniczącego Rady zapytał dyrektora, czy 15 osób może wynająć salę gimnastyczną w szkole do gry w siatkówkę?

 

                Dyrektor Pan Wojciech Andraszek odpowiedział, że jest taka możliwość. W chwili obecnej  na tej zasadzie są prowadzone zajęcia aerobiku. Szkoła jest otwarta dla wszystkich mieszkańców Tykocina, ale musi być kontrolowana. W tym przypadku przydzieli nauczyciela kultury fizycznej.

 

                Radny Radosław Kopczewski zapytał, jakie działania zostały podjęte odnośnie szkoły w Łopuchowie. Najlepszym rozwiązaniem byłaby sprzedaż.  W chwili obecnej szkoła niszczeje i  ma powybijane okna. Następnie zwrócił się z prośbą o wstawienie szyb.

 

                Pan Burmistrz poinformował, że był ogłaszany przetarg na zbycie szkoły w Łopuchowie, ale nie było zainteresowania. Ma nadzieję, iż po wejściu dużych środków unijnych dla przedsiębiorców w latach 2007 - 2013 znajdzie się chętny. Wycena ustaliła kwotę ok. 80 000 zł. Jeżeli będzie najmniejsze zainteresowanie to taki przetarg zostanie ogłoszony. Informacja o przeznaczeniu pod zbycie w/w nieruchomości widnieje na stronie BIP-u Urzędu Miejskiego w Tykocinie. Stwierdził, że wstawianie szyb jest pomysłem nieracjonalnym. Można jedynie zabić okna deskami, żeby zabezpieczyć budynek przed warunkami atmosferycznymi. Zostanie to  wykonane W identycznym stanie był budynek po szkole w Jeżewie Starym. Znalazł się jednak nabywca i teraz czeka na dofinansowanie planowanej inwestycji ze środków Unii Europejskiej.

 

                Radny Robert Cimoch zapytał ile należy czekać na internet szerokopasmowy?

 

                Pan Burmistrz odpowiedział, że  minimum rok, ale realny termin to dwa lata. Postara się wprowadzić do projektu budżetu, wydatek na przygotowanie projektów do objęcia siecią całej gminy. Jest to inwestycja, na którą gmina postara się pozyskać 85% dofinansowania z pieniędzy unijnych z programu Odnowa Wsi.

 

 

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

 

                        W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1327, dziękując wszystkim za przybycie.

 

 

 

                        Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                                                               Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie

 

                                                                                                                                               Bogusław Kwiatkowski

Protokołowała:

 

Barbara Zachowicz

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Zachowicz

Wprowadzający: Barbara Zachowicz

Data wprowadzenia: 2007-02-05

Data modyfikacji: 2007-02-05

Opublikował: Barbara Zachowicz

Data publikacji: 2007-02-05