Protokół Nr I

Protokół Nr I/06

z I sesji Rady Miejskiej w Tykocinie

z dnia 23 listopada 2006 r.

 

 

 

 

                I sesja Rady Miejskiej w Tykocinie odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Turystyki Ziemi Tykocińskiej w Tykocinie pod przewodnictwem najstarszego wiekiem radnego Pana Jana Gorzelskiego.

 

 

                W obradach udział wzięli radni, sołtysi, pracownicy obligowani z urzędu, goście zaproszeni oraz mieszkańcy miasta i gminy Tykocin, według list załączonych do protokołu.

 

 

 Do punktu 1 porządku obrad:

 

 

                Najstarszy wiekiem radny Pan Jan Gorzelski przywitał przybyłych na sesję radnych, sołtysów, gości zaproszonych, Burmistrza Krzysztofa Chlebowicza, Z-cę burmistrza Teresę Andruszkiewicz, wszystkich pracowników Urzędu Miejskiego i mieszkańców Miasta i Gminy Tykocin. Stwierdził, że ilość obecnych radnych na sesji, zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Obrady rozpoczęto o godz. 1005. Stan radnych 15, obecnych 15.

 

 

 Do punktu 2 porządku obrad:

 

 

                Radny senior Pan Jan Gorzelski rozpoczął ceremonię złożenia ślubowania. Poprosił najmłodszego wiekiem radnego, Pana Radosława Kopczewskiego o odczytanie roty ślubowania oraz odczytywanie z listy kolejno z imienia i nazwiska radnych Rady Miejskiej, celem złożenia ślubowania.

 

 

                Radny Kopczewski odczytał rotę ślubowania: „WIERNY   KONSTYTUCJI   I   PRAWU   RZECZYPOSPOLITEJ   POLSKIEJ, ŚLUBUJĘ   UROCZYŚCIE   OBOWIĄZKI   RADNEGO    SPRAWOWAĆ   GODNIE, RZETELNIE   I   UCZCIWIE,   MAJĄC    NA    WZGLĘDZIE    DOBRO    MOJEJ GMINY    I   JEJ MIESZKAŃCÓW”

 

 

                Po odczytaniu roty, każdy wyczytany z imienia i nazwiska radny wypowiedział ”Ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”.

 

                Radny Gorzelski złożył podziękowanie i gratulacje radnym. Poinformował, że z chwilą złożenia ślubowania objęli prawomocny mandat radnego Rady Miejskiej w Tykocinie.

 

 

 Do punktu 3 porządku obrad:

 

 

                Radny Jan Gorzelski  przedstawił proponowany porządek obrad I sesji, przygotowany przez Przewodniczącego Rady poprzedniej kadencji Pana Bogusława Kwiatkowskiego.

 

 

                Radni do porządku obrad  nie wnieśli uwag i pytań.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawiał się następująco:

 

1.       Otwarcie  sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.       Złożenie ślubowania  przez radnych

3.       Przedstawienie porządku obrad.

4.       Sprawozdanie Burmistrza Tykocina o stanie Gminy.

5.       Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej;

a)       zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej;

b)       powołanie Komisji Skrutacyjnej;

c)        przyjęcie Regulaminu wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej;

d)       prezentacja (wystąpienia) kandydatów,

e)       przeprowadzenie głosowania (tajnego),

f)        podjęcie uchwały stwierdzającej  wybór.

6.       Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie prowadzenia sesji od Radnego Seniora.

7.       Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.

a)       zgłaszanie kandydatów na funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej;

b)       powołanie Komisji Skrutacyjnej;

c)        przyjęcie Regulaminu wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej;

d)       prezentacja (wystąpienia) kandydatów;

e)       przeprowadzenie głosowania (tajnego),

f)        podjęcie uchwały stwierdzającej  wybór.

8.       Wybór Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i składu Komisji Rewizyjnej.

a)       zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej;

b)       prezentacja kandydatów;

c)        przeprowadzenie głosowania jawnego na przewodniczącego Komisji;

d)       ustalenie składu ilościowego Komisji Rewizyjnej

e)       zgłaszanie kandydatów do Komisji Rewizyjnej;

f)        prezentacja kandydatów;

g)       przeprowadzenie głosowania jawnego na członków Komisji Rewizyjnej;

h)       podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.

9.       Wybór Komisji Stałych działających przy Radzie Miejskiej w Tykocinie.

a)       propozycje nazw komisji i składu ilościowego;

b)       zgłaszanie kandydatów;

c)        prezentacja kandydatów;

d)       przeprowadzenie głosowania jawnego.

e)       podjęcie uchwał stwierdzających wybór.

10.    Interpelacje i zapytania radnych;

11.    Wolne wnioski i informacje.

12.    Zakończenie sesji.

 

 

 Do punktu 4 porządku obrad

 

                Radny senior Jan Gorzelski zwrócił się z prośbą do Burmistrza Tykocina Pana Krzysztofa Chlebowicza o przedstawienie sprawozdania o stanie gminy.

 

 

                Burmistrz Tykocina Pan Krzysztof Chlebowicz omówił radnym sprawozdanie o stanie gminy, które stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

                Radni do omówionego sprawozdania nie wnieśli uwag i pytań.

 

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

                Radny senior Jan Gorzelski zwrócił się z prośbą do radnych o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. Przypomniał, że zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie.

 

 

                Radna Hanna Gładysz zgłosiła na przewodniczącego Rady Miejskiej Radnego Bogusława Kwiatkowskiego. Wniosek swój poparła tym, że jako Przewodniczący Rady Miejskiej ubiegłej kadencji  był osobą kompetentną, czego efektem była dobra współpraca z Radą.

 

 

                Radny Gorzelski zwrócił się z zapytaniem do Radnego Bogusława Kwiatkowskiego, czy wyraża zgodę na kandydowanie.            

 

                Radny Bogusław Kwiatkowski wyraził zgodę na kandydowanie.

 

 

                Radny Radosław Kopczewski na Przewodniczącą Rady Miejskiej w Tykocinie zgłosił kandydaturę Radnej Franciszki Kruszewskiej. Wniosek swój motywował tym, że Pani Franciszka Kruszewska jest osobą dobrze wykształconą. Jako wieloletnia nauczycielka wpajała uczniom wartości patriotyczne. Uczyła wielu mieszkańców Tykocina, w tym Pana Burmistrza i jego. Stwierdził, że będzie dobrze sprawować swoją funkcję.

 

 

                Radny Gorzelski zwrócił się z zapytaniem do Radnej Kruszewskiej, czy wyraża zgodę na kandydowanie.       

 

                Radna Franciszka Kruszewska wyraziła zgodę na kandydowanie.

 

 

                Ze względu na brak dalszych zgłoszeń Radny Gorzelski  zaproponował przegłosować zamknięcie listy kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. W zarządzonym głosowaniu jawnym za zamknięciem listy kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie głosowało 15 obecnych radnych. Lista została zamknięta jednogłośnie.

 

 

                Radny Gorzelski zarządził przystąpienie do powołania  Komisji Skrutacyjnej. Przypomniał, że osoby kandydujące nie mogą wchodzić w skład komisji. Poprosił o zgłoszenie co najmniej 3 radnych.

 

 

                Do prac w Komisji Skrutacyjnej zostali zgłoszeni następujący radni: Radny Witold Rudawski, Radna Hanna Gładysz, Radny Stanisław Lenczewski, Radny Robert Cimoch. Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w komisji.

               

 

                Radny Gorzelski zwrócił się z zapytaniem do radnych czy mają uwagi do proponowanego składu Komisji Skrutacyjnej

 

 

                Radni nie wnieśli uwag do proponowanego składu Komisji Skrutacyjnej.

 

 

                Radny Gorzelski zarządził głosowanie jawne nad zamknięciem listy kandydatów do składu Komisji Skrutacyjnej. W zarządzonym głosowaniu jawnym za zamknięciem listy kandydatów do Komisji Skrutacyjnej glosowało 15 obecnych radnych. Lista radnych do prac w w/w komisji została zamknięta jednogłośnie.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym składem Komisji Skrutacyjnej głosowało 15 obecnych radnych. Radny Gorzelski stwierdził, że Rada Miejska powołała Komisję Skrutacyjną do wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej jednogłośnie. Poprosił Komisję Skrutacyjną o ukonstytuowanie się i przygotowanie projektu regulaminu głosowania. Następnie, zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o zapoznanie radnych z projektem regulaminu głosowania wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej.

                Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Radna Hanna Gładysz odczytała radnym projekt regulaminu głosowania wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.

 

                Radny Gorzelski zapytał radnych czy mają uwagi do projektu regulaminu.

 

                Radni nie wnieśli uwag do w/w projektu regulaminu.

 

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr I/1/06 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr I/1/06

                                w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

                Radny Gorzelski poprosił zgłoszonych kandydatów na przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie o autoprezentację. Udzielił głosu w kolejności alfabetycznej. Ustalił kilkuminutowy limit czasu na prezentację i kilkuminutowy limit czasu na zadawanie pytań.

 

 

                Radna Franciszka Kruszewska poinformowała, że ma wykształcenie wyższe pedagogiczne. Dodatkowo ukończyła Podyplomowe Studium Rodziny na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Przez kilka lat uczyła przedmiotu - wychowanie do życia w rodzinie – w Zespole Szkół i Przedszkola w Tykocinie. Jako nauczyciel pracowała w szkole przez 38 lat. Została odznaczona złotym krzyżem zasługi przez Ministra Oświaty. Przez 13 lat była prezesem Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego. Sprawowała funkcję Z-cy Dyrektora Zespołu Szkół  w Tykocinie. Jest długoletnim członkiem Zarządu Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Tykocińskiej i zna problemy Tykocina i Gminy. Jest córką rolnika i nie są jej obce sprawy związane z rolnictwem. Posiada też wiedzę na temat działalności gospodarczej, gdyż od 12 lat prowadzi z mężem działalność związaną z przetwórstwem warzyw i owoców, a w chwili obecnej mięsa. Ma troje dorosłych dzieci. Jest bezpartyjna. Zna sprawy dotyczące samorządności i wie na czym ona polega. Uznaje, że radni reprezentują wszystkie grupy społeczne i powinni rzetelnie i z rozwagą gospodarować podatkami dla dobra wszystkich mieszkańców gminy.

 

Radni nie zadali kandydatce na funkcję przewodniczącego Rady Miejskiej żadnych pytań.

 

 

                Radny Bogusław Kwiatkowski oznajmił, że ma 52 lata, żonę i 3 dzieci. W roku 2006 został obdarowany przez najstarszego syna Marcina wnuczką Darią. Po ukończeniu Szkoły Podstawowej zdał egzamin i został przyjęty do Technikum Mechanicznego. Ukończył szkołę średnią zdając maturę. Podjął pierwszą pracę w PKS w Białymstoku. Po przepracowaniu 18 miesięcy został powołany do wojska. Służył w mieście Olsztyn w 2-ch jednostkach: jednostce saperów i jednostce samochodowej. W wojsku sprawował też funkcję pisarza. Po odbyciu zasadniczej służby wojskowej kilka miesięcy pracował w PKS –ie w dziale remontowym, skąd za porozumieniem stron przeszedł do Spółdzielni Kółek Rolniczych w Tykocinie z/s w Jeżewie Starym. Pełnił tam kilka funkcji: specjalisty ds. chemizacji i mechanizacji, specjalisty ds. zaopatrzenia, przez 5 lat kierownika warsztatu i przez 6 lat z-cy dyrektora ds. technicznych. Od 1992 roku prowadzi działalność gospodarczą. W czwartej kadencji samorządowej został wybrany na radnego Rady Miejskiej, a z woli radnych Rady Miejskiej pełnił zaszczytną funkcję Przewodniczącego  Rady. Od 30 lat należy do Polskiego Stronnictwa Ludowego. Od 4 lat jest V-ce prezesem Gminnego Zarządu PSL. W IV kadencji samorządowej był członkiem Powiatowego Zarządu Ludowych Zespołów Sportowych. Od 12 lat jest członkiem Zarządu Klubu Sportowego HETMAN-SOBSMAK TYKOCIN, a od 8 lat jest Vce-prezesem tego stowarzyszenia.

 

                Radni nie zadali kandydatowi na Przewodniczącego Rady Miejskiej żadnych pytań.

 

 

                Radny Gorzelski podziękował kandydatom za prezentację i zamknął dyskusję. Zwrócił się z wnioskiem do Komisji Skrutacyjnej o przygotowanie kart do głosowania i ogłosił 10 minutową przerwę.

 

                Po przerwie Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania, a Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przypomniała zasady głosowania. Następnie, wyczytani przez Komisję Skrutacyjną radni oddawali za parawanem głos i wrzucali kartę do urny.

 

                Po zakończeniu głosowania tajnego Radny Gorzelski zarządził 10 minutową przerwę, a Komisję Skrutacyjną poprosił o obliczenie głosów i podanie wyników głosowania.

 

                Po przerwie Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z głosowania

na Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie,  który stwierdzal, że na   

Przewodniczącego Rady Miejskiej wybrany został Radny Bogusław Kwiatkowski otrzymując

12 ważnych głosów. Protokół i karty z głosowania stanowią załącznik do oryginału protokołu.

 

 

                Pan Burmistrz złożył gratulacje nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej

i życzył aby przyszła współpraca była tak dobra jak w ubiegłej kadencji.

 

 

                Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Bogusław Kwiatkowski podziękował, za duże

zaufanie, którym go radni obdarzyli powierzając zaszczytną funkcję przewodniczącego.

Oświadczył, że będzie Przewodniczącym wszystkich radnych. Będzie wspierał działania

służące celom wyższym dla dobra i rozwoju miasta i gminy Tykocin oraz dla dobra i lepszego

jutra mieszkańców Tykocina.

 

 

                Radny Gorzelski złożył gratulacje wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie i zarządził głosowanie jawne na przyjęciem projektu Uchwały Nr I/2/06 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr I/2/06 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

Uchwała Nr I/2/06

w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

 

                Najstarszy wiekiem radny Jan Gorzelski przekazał prowadzenie obrad wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie Panu Bogusławowi Kwiatkowskiemu.

 

 

                Radna Hanna Gładysz zgłosiła Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie założenie Klubu Radnych o nazwie „Porozumienie Ludowe” . Następnie, przekazała listę jego członków.

 

                Radna Kruszewska zwróciła się z prośbą o bliższe informacje na temat klubu.

 

                Przewodniczący obrad poinformował, że Radna Hanna Gładysz zgłosiła Klub Radnych Rady Miejskiej w Tykocinie „Porozumienie Ludowe”. W skład klubu weszło 11 radnych tj.: Radny Jerzy Augustynowicz,, Radny Robert Cimoch, Radna Hanna Gładysz, Radny Jan Gorzelski,  Radny Roman Klimaszewski,  Radny Bogusław Kwiatkowski,  Radny Stanisław Lenczewski, Radny Jan Nartowicz, Radny Mieczysław Pańkowski, Radny Grzegorz Perkowski, Radny Stanisław Rogalewski. Klub Radych „Porozumienie Ludowe założony został 22 listopada 2006 roku, a przewodniczącą jego została Radna Hanna Gladysz.

 

                Radna Hanna Gładysz poinformowała radnych o zasadach działania klubów radnych, odczytując Rozdział VII  Statutu Gminy Tykocin.

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się z prośbą o zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. Przypomniał, że zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie.

 

 

                Radny Kopczewski ponowił kandydaturę Radnej Franciszki Kruszewskiej na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. Radna Kruszewska wyraziła zgodę.

 

                Radna Gładysz w imieniu Klubu Radnych „Porozumienie Ludowe” na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie zgłosiła  kandydaturę Radnego Jerzego Augustynowicza.  Radny Augustynowicz wyraził zgodę na kandydowanie.

 

 

                Ze względu na brak dalszych zgłoszeń Przewodniczący obrad zaproponował przegłosować zamknięcie listy kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie. W zarządzonym głosowaniu jawnym za zamknięciem listy kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie głosowało 15 obecnych radnych. Lista została zamknięta jednogłośnie.

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził przystąpienie do powołania  Komisji Skrutacyjnej. Przypomniał, że osoby kandydujące nie mogą wchodzić w skład komisji. Poprosił o zgłoszenie co najmniej 3 radnych.

 

                Radny Kopczewski zgłosił wniosek o ponowienie składu Komisji Skrutacyjnej, która działała przy wyborze Przewodniczącego Rady Miejskiej.

 

                Radna Gładysz, Radny Cimoch, Radny Rudawski i Radny Lenczewski wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za zgłoszonym wnioskiem Radnego Kopczewskiego głosowało 15 obecnych radnych. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za proponowanym składem Komisji Skrutacyjnej głosowało 15 obecnych radnych. Przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Miejska powołała Komisję Skrutacyjną do wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej jednogłośnie. Poprosił Komisję Skrutacyjną o ukonstytuowanie się i przygotowanie projektu regulaminu głosowania. Następnie, zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o zapoznanie radnych z projektem regulaminu głosowania wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

 

 

                Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Radna Hanna Gładysz odczytała radnym projekt regulaminu głosowania wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie.

 

                Przewodniczący obrad zapytał radnych czy mają uwagi do projektu regulaminu.

 

                Radni nie wnieśli uwag do w/w projektu regulaminu.

 

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwała Nr I/3/06 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr I/3/06

                          w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

                Przewodniczący obrad poprosił zgłoszonych kandydatów o autoprezentację. Udzielił głosu w kolejności alfabetycznej. Ustalił 10-cio minutowy limit czasu na prezentację i 10-cio minutowy limit czasu na zadawanie pytań.

 

 

                Radny Jerzy Augustynowicz poinformował, że ma lat 50 i jest radym z okręgu Stelmachowo-Broniszewo. Prowadzi gospodarstwo rolne w Stelmachowie i agroturystyczne w Tykocinie. Posiada żonę i czworo niezależnych dzieci. Osiem lat temu był radnym Rady Miejskiej w Tykocinie i sprawował funkcję Przewodniczącego Rady. Do lutego 2007 roku jest delegatem gminy do Izb Rolniczych. Podczas jego delegatury udało się kupić i wyremontować siedzibę Izbie Rolniczej w Porosłach. Od 3 kadencji jest sołtysem Kolonii Stelmachowo. Posiada wykształcenie zasadnicze zawodowe.

 

                Pan Burmistrz zapytał radnego o doświadczenia w pozyskiwaniu środków unijnych.

 

                Radny Augustynowicz poinformował, że w czasie gdy był Przewodniczącym Rady Miejskiej w Tykocinie środki unijne do pozyskania były niewielkie. Mimo to gmina  pozyskała pierwsze w województwie środki na budowę drogi w Stelmachowie. Dofinansowanie wynosiło wówczas 50%. Kolejną inwestycją z dofinansowaniem była droga do Sawina. Jeżeli chodzi o prywatne doświadczenia w pozyskiwaniu środków unijnych to udało mu się otrzymać środki z SAPARDU na częściowe pokrycie kosztów remontu budynku  przy Placu Czarnieckiego.

 

                Radni nie zadali kandydatowi na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej żadnych pytań.

  

 

                Radna Kruszewska oznajmiła, że ma 50 lat i jest radną wybraną przez mieszkańców  najstarszej ulicy w Tykocinie ul. 11-go Listopada i mieszkańców ulic przyległych: Zacerkiewnej, Ogrodowej, Zagumiennej oraz Kolonii Nowe Miasto i Kolonii Tykocin. Ma troje dorosłych dzieci z wykształceniem wyższym oraz troje wnuków.

 

                Radni nie zadali kandydatce na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej żadnych pytań.

 

 

 

                Przewodniczący obrad podziękował kandydatom za prezentację i zamknął dyskusję. Zwrócił się z wnioskiem do Komisji Skrutacyjnej o przygotowanie kart do głosowania i ogłosił 10 minutową przerwę.

 

                Po przerwie Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania, a Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przypomniała zasady głosowania. Następnie, wyczytani przez Komisję Skrutacyjną radni oddawali głosy za parawanem i wrzucali kartę do glosowania do urny.

 

                Po zakończeniu głosowania tajnego Przewodniczący Rady zarządził 10 minutową przerwę, a Komisję Skrutacyjną poprosił o obliczenie głosów i podanie wyników głosowania.

 

                Po przerwie Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z głosowania

na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie, który stwierdzał, że na

Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej wybrany został Radny Jerzy Augustynowicz

otrzymując 12 ważnych głosów. Protokół i karty z głosowania stanowią załącznik do

oryginału protokołu.

 

                Przewodniczący obrad pogratulował nowo wybranemu Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej w Tykocinie Panu Jerzemu Augustynowiczowi i życzył owocnej pracy.

 

                Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej podziękował za oddane głosy i oznajmił, że będzie pomagał w pracach Przewodniczącemu Rady Miejskiej.

 

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu Uchwały Nr I/4/06 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

Uchwała Nr I/4/06

w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

Do punktu 8 porządku obrad

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Przypomniał, że zgłoszony  kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie.

 

 

                Radna Kruszewska na funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zgłosiła Radnego Radosława Kopczewskiego. Swój wniosek umotywowała tym, że jest on członkiem Narwiańskiego Stowarzyszenia Krajoznawczego, aktorem Tykocińskiego Teatru Amatorskiego, znanym sportowcem Hetmana Tykocin i Narwi Choroszcz i świetnym informatykiem. Ma również duże doświadczenie pracy w różnych przedsiębiorstwach.

 

                Radny Kopczewski wyraził zgodę na kandydowanie.

 

                Radna Hanna Gładysz  w imieniu Klubu Radnych „Porozumienie Ludowe” na funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zgłosiła Radnego Stanisława Rogalewskiego. Oznajmiła, że Radny Rogalewski mandat radnego sprawuje już 3 kadencję i ma największe doświadczenie. Uważa, że skoro wyborcy wybierają po raz trzeci to należy w jakiś sposób takiego radnego uhonorować. 

               

                Radny Rogalewski wyraził zgodę na kandydowanie.

 

 

                Przewodniczący Rady zarządził głosowanie jawne nad zamknięciem listy kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. W zarządzonym głosowaniu jawnym za zamknięciem listy kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej glosowało 15 obecnych radnych. Lista radnych na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej została zamknięta jednogłośnie.

 

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się do zgłoszonych kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o autoprezentację. Udzielił głosu w kolejności alfabetycznej. Ustalił kilkuminutowy limit czasu na prezentację i kilkuminutowy limit czasu na zadawanie pytań.

 

 

                Radny Radosław Kopczewski oznajmił, że ma 27 lat, żonę i dwoje dzieci. Pracował w wielu przedsiębiorstwach i ma doświadczenie na różnych stanowiskach.

 

                Radny Stanisław Rogalewskich oświadczył, że ma 43 lata, żonę i dwoje dzieci. Jest rolnikiem. Pełni funkcję sekretarza w Gminnym Zarządzie OSP i skarbnika OSP w Sanikach.

 

 

                Przewodniczący obrad przedstawił radnym procedurę głosowania jawnego, odczytując § 63 ust. 1, 2,3 i 4 Statutu Gminy. Następnie, zarządził głosowanie jawne nad wyborem Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

 

                W zarządzonym glosowaniu jawnym za wyborem  na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Radnego Kopczewskiego głosowało 3 radnych, 12 radnych wstrzymało się od głosu.

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem  na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Radnego Rogalewskiego głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu.

 

                Przewodniczący obrad stwierdził, że po przeprowadzonym głosowaniu jawnym  na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybrany został Radny Stanisław Rogalewski otrzymując 11 głosów za i 4 głosy wstrzymujące. Następnie, pogratulował Radnemu Rogalewskiemu życząc owocnej pracy.

 

 

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych z prośbą o określenie wielkości Komisji Rewizyjnej, co do składu osobowego.

 

                Radna Hanna Gładysz oznajmiła, że opierając się na doświadczeniu z poprzedniej kadencji proponuje, aby skład Komisji Rewizyjnej był 3 –osobowy. Jej zdaniem skład 3-osobowy jest organizacyjnie najlepszy.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za 3-osobowym składem Komisji Rewizyjnej głosowało 15 obecnych radnych. W wyniku glosowania ustalono, że skład Komisji Rewizyjnej będzie liczył 3 osoby.

 

 

                Radna Kruszewska do składu Komisji Rewizyjnej zgłosiła Radnego Kopczewskiego. Radny Kopczewski wyraził zgodę.

 

                Radna Gładysz do składu Komisji Rewizyjnej zgłosiła Radnego Romana Klimaszewskiego. Radny Klimaszewski wyraził zgodę.

 

                Przewodniczący obrad zapytał, czy radni mają uwagi do proponowanego składu Komisji Rewizyjnej.

 

                Radni nie wnieśli uwag do zgłoszonego składu Komisji Rewizyjnej.

 

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się z prośbą do kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej o krótką prezentację swojej osoby.

 

                Radny Klimaszewski  oznajmił, że ma 41 lat i  prowadzi gospodarstwo rolne. Jest radnym wsi: Żuki, Piaski, Łaziuki, Tatary.

 

                Radny Kopczewski oznajmił, że ma 27 lat, żonę i dwoje dzieci. Posiada doświadczenie pracy w wielu przedsiębiorstwach. Będzie rzetelnie wypełniał swoje obowiązki.

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. W zarządzonym głosowaniu za przyjęciem projektu Uchwały Nr I/5/06 głosowało 15 obecnych radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

 

 

Uchwała Nr I/5/06

                                                                w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

                Przewodniczący obrad życzył Komisji Rewizyjnej owocnej pracy i dobrej współpracy

z Radą Miejską i jej komisjami.

 

 

Do punktu 9 porządku obrad

 

 

                Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych z wnioskiem o zgłaszanie nazw komisji stałych jakie należy powołać.

 

                Radna Kruszewska zaproponowała, aby przy Radzie Miejskiej w Tykocinie oprócz Komisji Rewizyjnej działały następujące komisje:

1)       Komisja Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin, której zadaniem będą  sprawy z zakresu rolnictwa, przetwórstwa, przedsiębiorczości, turystyki, a także pozyskiwanie pieniędzy z UE w latach 2007 – 2013.

2)       Komisja Oświaty, Kultury i Sportu, która zajmować się będzie właściwym gospodarowaniem pieniędzy na oświatę i sprawami kultury. Ważnym zadaniem dla w/w komisji będzie sport, który poprzez właściwą organizację zajęć sportowych powinien wpływać na rozwój młodzieży.

 

 

                Radna Hanna Gładysz kierując się doświadczeniem lat ubiegłych zaproponowała powołanie komisji stałych o nazwach:

1)       Infrastruktury i Sportu

2)       Oświaty, Turystyki i Promocji.

 

 

        Radna Kruszewska poprosiła o szersze informacje na temat działalności Komisji Infrastruktury i Sportu.

 

                Radna Gładysz poinformowała, że Komisja Infrastruktury i Sportu opiniowała i działała w kierunku rozwoju infrastruktury, szczególnie dróg oraz zajmowała się działalnością sportową na terenie gminy. Dodała, że działalność Komisji Oświaty i Turystyki polegała na zajmowaniu się zagadnieniami dotyczącymi oświaty, turystyki i promocji. Komisja ta wypracowała tradycję organizacji konkursu „Na najpiękniejszy ogród”.

 

 

                Radna Kruszewska poprosiła radnych o zwrócenie szczególnej uwagi na promocję gminy Tykocin. Wymaga ona większych nakładów pracy. Można promować gospodarstwa rolne i nawiązać kontakty z gminami z zagranicy. Jej zdaniem zagadnienie sportu do infrastruktury nie pasuje.  W podanej przez nią nazwie Komisji Rozwoju mieści się  pojęcie infrastruktury. Trzeba zadbać o podsypanie dróg do łąk, które są w stanie fatalnym i niszczą sprzęt rolniczy. Następnym, zadaniem do rozwiązania jest oczyszczalnia ścieków, która ma problemy z oczyszczaniem ścieków odprowadzanych z pralni.

 

 

                Pan Burmistrz poinformował, że plany gminy obejmujące inwestycje z zakresu rozbudowy infrastruktury sportowej sprawiają, że istnienie sportu i infrastruktury przy jednej komisji jest zasadne. Jest przygotowana dokumentacja i wniosek na budowę boisk sportowych przy Zespole Szkół w Radulach. Wniosek został wysoko oceniony i najprawdopodobniej  w najbliższym konkursie gmina otrzyma dotację na ten cel. Ponadto, Prezes Zarządu Hetmana Pan Sławomir Pogorzelski i V-ce prezes Pan Bogusław Kwiatkowski zgłaszali potrzebę budowy dodatkowego boiska treningowego przy Zespole Szkół i Przedszkola w Tykocinie. Odnosząc do podniesionej sprawy oczyszczali śceków poinformował, że z jego informacji wynika, że oczyszczalnia działa prawidłowo i jest w pełni wykorzystana. Zmniejszyły się koszty jednostkowe, co przynosi efekt ekonomiczny.  Pan Burmistrz zwrócił się do Kierownika GZGKiM Pani Barbary Olszewskiej z zapytaniem, czy na oczyszczalni ścieków w Tykocinie występują zakłócenia?  

 

                Kierownik GZGKiM Pani Barbara Olszewska oznajmiła, że oczyszczalnia ścieków funkcjonuje prawidłowo.

 

 

                Radny Cimoch Robert zaproponował powstanie innych nazw komisji, które może pogodzą wcześniejsze dwie propozycje tj.

- Komisji Rolnictwa, Oświaty, Promocji i Sportu;

- Komisji Finansów, Infrastruktury i Inwestycji.

 

                Radna Kruszewska stwierdziła, że proponowana przez nią nazwa jest uniwersalna, a sam rozwój zawiera zagadnienia z wielu dziedzin: rolnictwa, infrastruktury, przetwórstwa itp. Dlatego proponuje zaakceptowanie jej nazw.

 

                Radny Robert Cimoch zaproponował przegłosowanie nazw komisji.

 

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnych za działaniem 2-ch komisji stałych przy Radzie Miejskiej głosowało 15 obecnych radnych. Jednogłośnie ustalono powołanie dwóch komisji stałych.

 

                Następnie, Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad propozycjami nazw komisji podanymi przez:

-              Radną Kruszewską tj. Komisją Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin i    Komisją Oświaty, Kultury i Sportu.

-              Radną Gładysz tj. Komisją Infrastruktury i Sportu i Komisją Oświaty i Turystyki.

 

                Radna Kruszewska oznajmiła, że jej nazwy będą przegłosowane, ponieważ jest 12 radnych do 3. Dodała, że zależy jej na rozwoju gminy Tykocin i nie jest w opozycji do burmistrza  i radnych.

 

                Radny Cimoch zauważył, że sama nazwa komisji nie jest ważna i zaproponował, przegłosowanie propozycji Radnej Kruszewskiej.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za powołaniem przy Radzie Miejskiej Komisji Rozwoju Finansów i Promocji Gminy Tykocin głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za powołaniem przy Radzie Miejskiej Komisji Oświaty, Kultury i Sportu głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

 

                Przewodniczący obrad stwierdził, że wynik przeprowadzonego głosowania wyklucza zasadność przeprowadzenia głosowania nad propozycją nazw radnej Gładysz.  W związku z powyższym ogłosił, że przy Radzie Miejskiej w Tykocinie działać będą następujące komisje:

- Rozwoju Finansów i Promocji Gminy Tykocin;

- Oświaty, Kultury i Sportu.

                Następnie zarządził, ustalenie wielkości komisji, co do składu osobowego.

 

 

                Radna Gładysz kierując się doświadczeniem proponuje, aby skład komisji był 5-cio osobowy.

 

 

                Radna Kruszewska oznajmiła, że w związku z przepisem prawym, który pozwala aby radny mógł pracować w 2-ch komisjach uważa, że skład Komisji nie powinien być ograniczany.

 

                Radny Kopczewski poparł wypowiedź Radnej Kruszewskiej i zaproponował 8-mio osobowy skład komisji.

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad zgłoszonymi propozycjami: 5 –cio i 8-mio osobowym składem.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za 5-cio osobowym składem komisji głosowało 13 radnych, przeciw 1 radny, 1 radny wstrzymał się od głosu. Rada Miejska w Tykocinie ustaliła, że składy osobowe dwóch komisji stałych będą liczyć 5 osób.

 

 

                Przewodniczący  obrad zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie radnych do prac w komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin.

 

                Radna Gładysz do składu komisji zgłosiła: Radnego Stanisława Lenczewskiego, Radnego Jana Nartowicza, Radnego Jana Gorzelskiego i Radnego Roberta Cimocha.

 

                Radny Kopczewski  zgłosił do składu komisji Radnego Witolda Rudawskiego.

 

                Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.

 

 

                Sołtys Kolonii Tykocin Pan Jerzy Kapica oznajmił, że nie rozumie nazwy omawianej komisji,  która według niego ma na celu rozwój finansów.

 

                Radna Kruszewska wyjaśniła, że ujmując w nazwie komisji słowo „rozwój” miała na względzie rozwój gospodarczy, rozwój rolnictwa, przedsiębiorczości, boisk sportowych, naprawę dróg itp. Dodała, że między słowem rozwój a finansów jest przecinek.

 

                Radny Kopczewski uzupełnił, że samo słowo rozwój  zostało użyte świadomie, żeby nie zawężać dziedziny działalności komisji.

 

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem do składu Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Radnego Lenczewskiego, Radnego Nartowicza, Radnego Gorzelskiego, Radnego Cimocha, Radnego Rudawskiego, a zarazem projektu Uchwały Nr I/6/06 glosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Uchwała Nr I/6/06 została podjęta większością głosów.

 

 

 

Uchwała Nr I/6/06

w sprawie powołania Komisji Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził zgłaszanie radnych do składu Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

 

                Radna Kruszewska do w/w składu komisji zgłosiła siebie i radnych: Wojciecha Sadowskiego, Grzegorza Perkowskiego i Radosława Kopczewskiego.

 

                Z-ca przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie Pan Jerzy Augustynowicz zgłosił Radną Hannę Gładysz.

 

                Radna Hanna Gładysz do składu w/w komisji zgłosiła radnego Mieczysława Pańkowskiego, który w zeszłej kadencji Rady Miejskiej był członkiem Komisji o podobnym charakterze i jako jedyny radny nie został zgłoszony do składu  żadnej komisji.

 

 

 

                Przewodniczący obrad zarządził głosowanie jawne imienne nad każdym ze zgłoszonych członków.

- za radnym  Wojciechem Sadowskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

- za radnym Grzegorzem Perkowskim głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

- za radną Franciszką Kruszewską głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

- za radnym Radosławem Kopczewskim głosowało 5 radnych, przeciw 1, 9 radnych   

   wstrzymało się od głosu.

- za radną Hanną Gładysz głosowało 12 radnych, 3 radnych  wstrzymało się od głosu.

- za radnym Mieczysławem Pańkowskim głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od   

  głosu.

 

                W wyniku zarządzonego głosowania jawnego do składu Komisji Oświaty Kultury i Sportu weszli następujący radni: Wojciech Sadowski, Grzegorz Perkowski, Franciszka Kruszewska, Hanna Gładysz, Mieczysław Pańkowski.

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem Uchwały Nr I/16/06 głosowało 10 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosu. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

 

 

Uchwała Nr I/16/06

w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu

 

stanowi załącznik do oryginału protokołu.

 

 

 

                W związku z zarzuceniem przez radnych braku punktu w porządku obrad na temat ukonstytuowania się komisji zadanie to przeniesiono na następną sesję.

 

 

                Sołtys Kolonii Tykocin Pan Jerzy Kapica oznajmił, że jego zdaniem Radny Kopczewski powinien znaleźć się w składzie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Jest to bardzo dobry informatyk, sportowiec i ma wiedzę z pracy w wielu przedsiębiorstwach.

 

                Przewodniczący obrad poinformował, że nie ma wpływu na zgłoszony postulat sołtysa, bowiem o tym kto będzie działał w Komisji Oświaty, Kultury i Sportu zadecydowali radni w demokratycznych wyborach.

 

 

 

 

Do punktu 10 porządku obrad

 

 

                Przewodniczący poinformował radnych co oznacza interpelacja i zapytanie w świetle § 39 Statutu Miasta i Gminy Tykocin.

 

                Radni nie wnieśli zapytań i interpelacji.

 

 

 

Do punktu 11 porządku obrad.

 

                W związku ze zgłoszonym przez Radną Kruszewską wnioskiem o rozszerzenie składu komisji stałych oraz wynikłym zamieszaniem dotyczącym składu komisji Przewodniczący obrad zarządził głosowanie jawne nad zgłoszonym wnioskiem.

               

 

                Z-ca Przewodniczącego oznajmił, że kierując się logiką i pamiętając przepisy z kadencji gdy był Przewodniczącym Rady uważa, że zgłoszony wniosek może zostać rozpatrzony na następnej sesji.

 

 

                W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem wniosku Radnej Kruszewskiej do rozpatrzenia na następnej sesji głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Przewodniczący obrad oznajmił, że wniosek Radnej Kruszewskiej zostanie ujęty w porządku obrad następnej sesji.

 

 

                Radny Kopczewski odczytał radnym art. 24f pkt. 1 ustawy o samorządzie gminnym, który mówi, że radni nie mogą sprawować mandatu radnego jeżeli prowadzą działalność gospodarczą z wykorzystaniem  mienia gminy i poprosił o ustosunkowanie się do tego.

 

 

                W nawiązaniu do wypowiedzi przedmówcy Z-ca Burmistrza Pani Teresa Andruszkiewicz poinformowała o konieczności złożenia przez radnych w terminie 30 dni oświadczenia majątkowego i oświadczenia o prowadzonej działalności. Dodała, że informacje te prócz danych osobowych zostaną zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Nie złożenie oświadczenia w terminie skutkuje utratą mandatu radnego. Następnie, zwróciła się z prośbą do sołtysów o wywieszenie na tablicy ogłoszeń w sołectwie informacji o wyborach do Izb Rolniczych, które odbędą się 4 lutego 2007 r.

 

 

                Radna Kruszewska złożyła wniosek o zwołanie w trybie szybkim sesji w celu uchwalenia programu gospodarczego gminy zgodnie z artykułem 18 pkt. 6, który będzie wstępem do uchwalenia budżetu gminy.

 

 

 

                Radny Kopczewski poinformował, że z jego inicjatywy powstaje strona internetowa o działalności Rady Miejskiej. Prawdopodobnie będzie na niej można też odsłuchać nagranie. Dzięki temu każdy mieszkaniec gminy będzie mógł zobaczyć co działo się na sesji  i rozliczyć radnych.

 

 

 

                Skarbnik gminy Pani Dorota Sadowska przekazała radnym projekt budżetu gminy na 2007 rok. Zwróciła się z prośbą o zapoznanie się z projektem i zaopiniowanie go na posiedzeniach komisji.

 

 

 

                Sołtys wsi Kapica życzył radnym owocnej pracy i dobrej współpracy z sołtysami. Zwrócił się z prośbą do radnych o wyższą frekwencję w uroczystościach gminnych i świętach narodowych. Jego zdaniem poprzednia Rada Miejska zrobiła bardzo dużo dobrego dla rozwoju gminy i powinna z dumą kroczyć przy  boku Burmistrza Tykocina.

 

 

 

 

Do punktu 12 porządku obrad

 

 

                        W związku z wyczerpaniem porządku dziennego obrad, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1334, dziękując wszystkim za przybycie.

 

 

 

                        Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                               Przewodniczący Rady Miejskiej w Tykocinie

                                                                                                               Bogusław Kwiatkowski

 

Protokołowała:

 

Barbara Zachowicz

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Miasta i Gminy Tykocin

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Zachowicz

Wprowadzający: Barbara Zachowicz

Data wprowadzenia: 2007-02-05

Data modyfikacji: 2007-02-05

Opublikował: Barbara Zachowicz

Data publikacji: 2007-02-05