Opinia Nr 5
OPINIA Nr IV/5/07
KOMISJI ROZWOJU, FINANSÓW I PROMOCJI GMINY TYKOCIN
z dnia 6 marca 2007 roku
o projekcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych i stałych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zmiany: z 2002 r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172 poz. 1441; Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337) oraz § 72 ust. 3 Statutu Gminy /Dz. Urz. z 2003 r. Nr 118, poz. 2199/
Komisja Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin w składzie:
1. Robert Cimoch – przewodniczący Komisji
2. Wojciech Sadowski – Z-ca przewodniczącego
3. Witold Rudawski – członek
4. Jan Gorzelski – członek
5. Jan Nartowicz - członek
na posiedzeniu w dniu 6 marca 2007 r. jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych i stałych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin
Uzasadnienie:
Komisja Rozwoju, Finansów i Promocji Gminy Tykocin sprawdziła projekt w/w uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych i stałych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin. Przeanalizowała go pod kątem gospodarności, celowości i legalności oraz wysłuchała wyjaśnień Burmistrza Tykocina.
Uchwałą Nr XLII/258/06 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 30 czerwca 2006 roku w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za wywóz nieczystości płynnych i stałych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tykocinie oraz podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin zatwierdzone zostały następujące opłaty:
1) za wywóz odpadów stałych z terenu gminy Tykocin
a) 5,50 zł brutto za jeden pojemnik 240l, jeden wywóz w miesiącu
b) 18 zł brutto za jeden pojemnik 1100l, wywóz na zgłoszenie
c) przypadku gdy właściciel prowadzi selakcję odpadów nie ponosi on żadnych opłat związanych z odbiorem nieczystości stałych z jego gospodarstwa
2) za wywóz
a) 66 zł brutto, z gospodarstwa gdzie jest możliwość podłączena kanalizacji
b) 62 zł brutto, z gospodarstwa gdzie nie ma możliwości podłączenia kanalizacji
Z analizy wynika, że koszt:
1) wywiezienia pojemnika
2) wywiezienia pojemnika
Koszt wywozu 6m3 wozem asenizacyjnym nieczystości płynnych z terenu gminy Tykocin nie uległ zmianie.
Na podstawie kalkulacji kosztów utrzymania wysypiska śmieci podniesiono cenę przywożonej tony odpadów przez podmioty posiadające zezwolenie na świadczenie usług na terenie gminy Tykocin do 92,80 zł. brutto
Komisja stwierdziła, że w/w warunki zostają spełnione. Opinia została przyjęta jednogłośnie.
Niezwłoczne przekazanie niniejszej uchwały powierza się Przewodniczącemu Komisji.
Przewodniczący Komisji
Rozwoju Finansów i Promocji
Gminy Tykocin
Robert Cimoch
Metryka strony